Panasonic gd 67 hjælp.............
Fra : Morten Bjørn Jensen

Dato : 17-10-02 15:00

Når jeg prøver at åbne wap browseren kommer der en meddelse frem :
"Kredsløbet er nede, vil du starte dataopkald?"

Har prøvet at ændre på indstillingerne men noget må jeg jo gøre forkert..

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

MVH Morten..

Fra : **Trads**

Dato : 17-10-02 15:11

Prøv lige at tjekke wap adressen....
er den rigtig??

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-10-02 15:53

"Morten Bjørn Jensen" <Mortenbj@image.dk> wrote in message
> Når jeg prøver at åbne wap browseren kommer der en meddelse frem :
> "Kredsløbet er nede, vil du starte dataopkald?"
>
> Har prøvet at ændre på indstillingerne men noget må jeg jo gøre forkert..

Uden at kende telefonen overhovedet... Vil jeg gætte på at det er fordi
telefonen er sat op til at benytte GPRS til WAP... Og den siger så at den
ikke kan connecte til GPRS, og spørger om du vil foretage et normalt
opkald...

Mon ikke du kan ændre det et sted i telefonen?

Fra : Morten Bjørn Jensen

Dato : 17-10-02 16:12

Wap adressen er sat til http://wap.tdcmobil.dk...

Jeg har indstillet den til at bruge GMS, og ikke GPRS som jeg ikke abbonerer
på(Har desuden Telmore så det kan vist slet ikke lade sig gøre)...

Det kommer direkte frem med fejl-meddelsen, det virker ikke som om den
tænker overhovedet, det er ret underligt.

Har foresten fulgt TDC´s wap opsætning for panasonic qd35, de har desværre
ikke en opsætning til gd 67 :(
Men jeg gik ud fra at telefonerne ligner hinanden så meget at det ike gjorde
den store forskel.

Ligenu er jeg et stort ?

MVH Morten

Fra : **Trads**

Dato : 17-10-02 18:49

Jeg har lige sat min op..... Fik samme prob.....
MEN NU VIRKER DET..
Havde skervet Brugernavnet med stort "TDK" skal være "tdk" ( uden" )
Og Ip er : 194.182.251.015

Fra : Morten Bjørn Jensen

Dato : 18-10-02 11:07

"**Trads**" <trads@FJERNget2net.dk> wrote in message
> Jeg har lige sat min op..... Fik samme prob.....
> MEN NU VIRKER DET..
> Havde skervet Brugernavnet med stort "TDK" skal være "tdk" ( uden" )
> Og Ip er : 194.182.251.015

Jeg får desværre samme fejl igen.. Hvordan står dine andre indstillinger ??

Håber du vil hjælpe...

MVH Morten

Fra : **TRADS**

Dato : 18-10-02 11:50

Server navn : Wap
StartSide : http://wap.tdcmobil.dk
Port Nr : 9201
Ip : 194.182.251.015
Udbyder : Kun GSM
Under GSM
Kresløbstybe : Kun Digital
Digital Nr : +4540390909
Bruger Id : tdk
Bruger Password . ??????

Prøv det :

Fra : Morten Bjørn Jensen

Dato : 18-10-02 12:08

"**TRADS**" <trads@get2net.dk> wrote in message
> Server navn : Wap
> StartSide : http://wap.tdcmobil.dk
> Port Nr : 9201
> Ip : 194.182.251.015
> Udbyder : Kun GSM
> Under GSM
> Kresløbstybe : Kun Digital
> Digital Nr : +4540390909
> Bruger Id : tdk
> Bruger Password . ??????

Det var sq da mærkeligt...det virker ikke, mistænker lidt telefonen for at
være defekt. Den virker ellers upåklageligt på alle andre områder.

Ellers tak for hjælpen ! :)

Fra : **TRADS**

Dato : 18-10-02 13:23

Kan være en skide lille bagatel som giver det store problem...
Er det ikke Telmore du har ??
Står ALLE dine instillinger som mine ??...... ALLE .... ??

Fra : Morten Bjørn Jensen

Dato : 18-10-02 18:44

Jeg har Telmore- Det har du også?

Alt det du har skrevet står i min mobil nu, alligevel popper den frem med
den feljmeddelse med det samme?

Men der er jo også andre indstillinger der kan ændres på, forstår bare ikke
hvordan det kan gøre fejlen.
Er også 95% sikker på at det er min fejl, ikke telefonens. Har kigget i
manualen og på deres hjemmeside, men kan ikke finde noget relevant.

Hvis du vil må du MEGET gerne skrive alt hvad du har indstillet på din
telefon (under wap menuen selvfølgelig)....

Fra : **Trads**

Dato : 18-10-02 18:59

"> Jeg har Telmore- Det har du også?

JO

> Hvis du vil må du MEGET gerne skrive alt hvad du har indstillet på din
> telefon (under wap menuen selvfølgelig)....

Det har jeg jo faktisk gjordt tidliger ...
Eller sad jeg med tlf i den ene hånd og musen i den anden ...Og kikkede på
det der stod på Telmores side.Samt på lidt blandet herfra:
http://www.tdcmobil.dk/u_22093.htm

OPSÆTNING AF WAP

TELMORE er serviceprovider på TDC's net, og du kan derfor benytte
TDC's WAP indstillinger.

Opkaldsnummer: +4540390909
I.P.: 194.182.251.15
Brugernavn: tdk
Password: waptdk

En specifik guide til opsætning af WAP på de fleste telefoner, kan
findes på www.tdcmobil.dk

begin 666 overstreg.gif
M1TE&.#EA? `"`( ``! 0$(^/CR'Y! ``````+ ````!\``(```(4C(^IR^T/
0HYP(V(NSWKS[#X;BB!4`.P``
`
end

begin 666 tilbage.gif
M1TE&.#EA-P`7`+,``/&Q0B4=$/GCN_WSY/?/B7=/"H" @ ```/___^Z>$P``
M`````````````````````"'Y! ``````+ `````W`!<```3_$,E)J[TXZ\V[
MQT8HCF1IGJA(4$(0%' LSW1MW_!A3'#B_\"@<$@L`@,[Q,'(;#J!A>3R2:U"
MI=8L-2J9_@`$@D^ $$L2*['6R%4&`6<T`9 XI]=L+)",$,S]=0AH" ,#90D`
MAH1TB80"`F,2`W1!;5X^*V5@AW:.$@``?F20A@.9"61AA$*6;W%WG6*I8(J0
M<6<2CW%77:Z"@V:"=ZFC*[8(=+AE86J\;D$2<[#"?7RAU7VHA(K:I@(#K'I
MF:K!@Z5B!*79H;J_?-F5XGA#!'Z&D$VM]$3JCD]M`O ;^*.-`8$$Z14X`,_
9@8<0(TJ<2+&B18A(/FC<R+&CQPL1`0``.P``
`
end

Fra : Morten Bjørn Jensen

Dato : 18-10-02 19:08

Jeg søgte også på den side, men de har desværre ikke lavet en til gd 67, tak
for hjælpen!

Fra : Morten Bjørn Jensen

Dato : 18-10-02 19:20

Jeg har lige siddet og rodet lidt med det...og gæt hvad .... Jeg fik det sq
til at virke, du vil jo nok gerne høre hvordan :)

Når den meddelse med kredsløbet kommer frem kan man trykke på et lille ikon
i midten at skærmen... Det var åbenbart det der skulle til, så gik jeg ind i
"hjemmeside" og ændrede det for sjov til http://wap.tdcmobil.dk, og vupti,
så var den på..

Bare kald mig idiot...Men jeg fandt sq da ud af det til sidst :)) Tak for
din hjælp ellers.

Fra : niklasap

Dato : 28-12-02 02:30

"Morten Bjørn Jensen" skrev d. 18-10-02 19:20 dette indlæg :
> [...]
vupti,
> så var den på..
> hej jeg hedder niklas jeg har samme problem som dig morten.
jeg har også telmore og får samme fejlmeddelse kan nogle hjælpe mig? jeg
har skrevet alt det ind som der står her på siden men virker dog ikke
håber i vil hjælpe Mvh Niklas

http://www.kandu.dk/