MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP video-problem
Fra : Jonni

Dato : 17-10-02 12:49

Jeg har opgraderet fra Win98SE til Xp.
Har aldrig tidligere haft problemer med at se videofiler på 98, men
under XP bliver billedfornyelsen så langsom at det nærmest er en række
still-billeder der hele tidrn fornys, og hvor jeg kan se det nye billede
komme gradvis frem nedover skærmen.
Har ellers ikke nogen problemer med XP.
Er XP mere krævende end 98 på det område eller skal jeg justere et
snedigt sted?
Jeg har prøvet at eksperimentere med hardwareaccelerationen, både på
skærmen og i MediaPlayer, samt opdateringshastigheden på skærmen. Men
det ser ikke ud til at ændre noget. Skal lige nævne at der sker det
samme i DivX-Player.
Nogen der har nogen erfaring eller viden, der kan pege mig i den rigtige
retning?

På forhånd tak
Jonni

Fra : HSC

Dato : 18-10-02 10:25

Det kunne godt lyde lidt som et driverproblem. - Bruger du den nyeste
grafikkort driver ?

Fra : Jonni

Dato : 18-10-02 12:19

Jeg har Win98 liggende på en anden partition, og kan her se videofiler
helt uden problemer.

Jeg har været inde under driverdetaljer, hvor Xp siger inger driverfiler
kræves eller er blevet indlæst.
Driverfanen siger bare Plug and Play-skærm, Microsoft version
5.1.2001.0.
Jeg har aldrig været ret meget inde i Hardware og drivere, det nærmeste
jeg kom var den service Cnet havde med Catch Up opdateringer
Jonni

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-10-02 22:10

> [...]
> Jeg har aldrig været ret meget inde i Hardware og drivere, det nærmeste
> jeg kom var den service Cnet havde med Catch Up opdateringer

Det er driveren til dit grafikkort, som nok skal indlæses.
Windows xp understøtter næsten alle grafikkort, men kun til at vise billed,
ej de sjover detaljer og mere specielle ting. Derfor skal du finde ud af,
hvilket grafikkort du har og så finde en xp driver til det og installere
det.
Det er ikke skærmdriveren, som du skal spekulere på. Der kræves normalt ikke
noget særligt.

Kurt

Fra : Jonni

Dato : 19-10-02 09:13

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> det og installere det.
> Det er ikke skærmdriveren, som du skal spekulere på. Der kræves

Takker mange gange
Tog ingen tid at finde og downloade, da først jeg vidste hvad jeg skulle
lede efter, som Columbus og hans æg
Og så virker det!
Jonni

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-10-02 20:47

> Takker mange gange
> Tog ingen tid at finde og downloade, da først jeg vidste hvad jeg skulle
> lede efter, som Columbus og hans æg
> Og så virker det!
> Jonni

Velbekomme