træning
Fra : Jørgen

Dato : 17-10-02 11:51

Hej

Jeg var i går til lydligheds træning med min schæfer han, som er 2 år,
jeg har kun haft ham i ca. 5 uger nu, vi har før været til træning.
Han gik meget ud efter de andre hunde og jeg havde svær ved
at holde ham og det forstyret også træning meget,
når jeg gik væk fra de andre gik det godt,

Når vi er hjemme og møder andre hunde er han
meget interesseret i dem, men fare ikke ud efter dem,
det er kun når vi er til træning at han er helt oppe at køre.

Har i nogen ideer som jeg kan bruge at træne ham med. ?

Fra : kp

Dato : 17-10-02 19:00

"Jørgen" <j.bodholdt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har i nogen ideer som jeg kan bruge at træne ham med. ?
>

> gå en tur med ham inden træning og lad ham lave lidt spor arbejd eller
noget andet hvor han skal bruge sin hjerne

Fra : Jørgen

Dato : 19-10-02 05:19

Tak for svaret

Kan jeg måske cykel med ham til træning, der er ca. 12-14 minutters kørsel
på cykel ned til Rødovre schæferhund klub.

Jørgen

Fra : Pia J

Dato : 19-10-02 07:16

"Jørgen" <j.bodholdt@tdcadsl.dk> wrote in message
> Tak for svaret
>
> Kan jeg måske cykel med ham til træning, der er ca. 12-14 minutters kørsel
> på cykel ned til Rødovre schæferhund klub.

Det vil han blot få en bedre kondi af, men ikke blive mere afslappet. Det
skal være noget som får ham til at geare ned psykisk, og det gør bl.a.
søgearbejde.

:Pia

Fra : STIG RASMUSSEN APS

Dato : 20-10-02 21:56

Du skal arbejde på at din hund konsentrerer sig om dig som dens fører, køb
en bold i snor og hav godbider i lommen,kæl med den og hold den i kort snor,
den mangler selvtillid, råb ikke af den tal roligt til den,håber at det er
en schæfer klub du går i.

Fra : STIG RASMUSSEN APS

Dato : 20-10-02 22:03

Jeg kan se nu at du går i en af de bedste schæfer kredse
der vil du kunne få al den hjælp du har brug for vær åben om dit problem du
er ikke den første med dette, ved du hvordan din hund har haft det de første
2år?

Fra : Winther

Dato : 23-10-02 08:04

> [...]
> det er kun når vi er til træning at han er helt oppe at køre.
>
> Har i nogen ideer som jeg kan bruge at træne ham med. ?

Det er en rigtig hanhundeproblem du har der. Glæd dig over, at han ikke er
agressiv, det lyder som han er hyperinteresseret i andre hunde. Som
hundefører skal du arbejde med at få kontakt, du skal være mere spændende
end de andre hunde. Her kan bruges godbidder og bold. Kender det fra min
gamle hanhund. Når endelig han kunne arbejdes med, ja, så var undervisningen
næsten forbi. Det er nu et overstået problem. Jeg tror aldrig hunden mente
jeg var mere spændende, men men han blev klar over, at det accepterede jeg
ikke. Når de stresser virker det ofte ikke med godbidder og bold. Først da
var han i stand til at koncentrere sig når der var andre hunde i nærheden.
Ved nogle schæfere er det bare sådan, at de går lige nøjagtig så langt som
hundeføreren tillader dem. - Men, tænk lige på, du har overtaget en hund på
to år. Det tager tid at oparbejde tillid, og kontakten kommer heller ikke af
sig selv.

Vh. Winther

Fra : Jørgen

Dato : 09-11-02 07:34

Tak for svaret, nu er jeg mere rolig nu, og har noget at arbejde med
tak.

Hilsen Jørgen