Skærme
Fijala 3554
Elektrisk summen normalt???
Fra : Andrew

Dato : 17-10-02 11:21

Hej

Jeg bestemte jeg endelig for at købe en LG Flatron 795FT plus. Det virker
som en HERLIG skærm, og jeg kører 100Hz ved 1024*768 hvilket er dejligt.
MEN: Er det normalt for denne/skærme generelt at have en elektrisk summen?
Når jeg holder øret hen ovenover skærmen så lyder der en elektrisk summen,
hvilket jeg undrer mig over er normalt?!

DESUDEN bliver ting på skærmbilledet der befinder sig i den venstre 10.del
af skærmen "presset". F.eks. er musen normal størrelse inde ved midten af
skærmbilledet, men når man kører den hen til venstrebliver den mast sammen
så den er halvt så bred. Det samme med f.eks. minimer, maksimer og luk
knapperne øverst til venstre i vinduer, de ertyndere end når man ser samme
knapper på midten af skærmen:

Mvh Anders

Fra : Andrew

Dato : 17-10-02 11:27

Jeg vil lige indskyde at når jeg kører i 1152*864 forsvinder
sammenpresningsfænomenet jeg beskrev, så jeg bliver ved denne opløsning
(kanon i øvrigt at skærmen husker indstillingerne ved de forskellige
opløsninger så man ikke selv behøver at gøre det hver gang)

Men den summe som der er, virker underligt, men hvis i andre osse har den,
så er det jo bare mig der skal vænne mig til den.

Mvh Anders

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 17-10-02 19:08

"Andrew" <andvalenFJERN@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men den summe som der er, virker underligt, men hvis i andre osse har den,
> så er det jo bare mig der skal vænne mig til den.

Det kaldes overslag i en spole.
Det skyldes, at isoleringslakken på en af spolerne er for tynd og at den
derfor sættes i hurtige svingninger.
Det er harmløst men et irritationsmoment.
Indleverer din skærm til reparation på garantien.
De lakerer bare spolerne med kontakt 70, og så holder den mund.

At skærmen klemmer 1/10 af skærmbilledet tyder på fejl i det horisontale
krrektionskredsløb.
Send skærmen retur på garantien.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Anders [4200]

Dato : 19-10-02 14:54

Min gør det samme med støjen. Mon ikke det bare er generelt sådan på denne
(og mange andre skærme)???

Fra : Anders [4200]

Dato : 19-10-02 14:47

Har samme skærm og den gør det også. Det gør min Samsung 700NF også. Dem har
jeg haft 3 af, og de gjorde det alle, så jeg tror blot at det er noget man
må leve med :)

Fra : Andrew

Dato : 19-10-02 15:37

Men hvad med at den presser billedet i højre 10. del i 1024*768 ???

Det er da ikke normalt, er det?

Mvh Anders

Fra : Anders [4200]

Dato : 19-10-02 17:22

Dette har jeg aldrig oplevet, men jeg kører dog også ALTID kun 1152*864 i
100Hz. Synes dette er den bedste opløsning, men det er jo smag og behag :)