MacSoup Spørgsmål
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 17-10-02 10:58

Jeg koger lidt suppe med betaen til osx. Dette er 3. gang jeg prøver at
lege med den fordelt på cirka et år, og nu er det lykkedes at blive lidt
mere fortrolig med den.
Men hvordan sætter jeg den til at hente med faste intervaller?
Og ud for denne gruppe dk.edb.mac er der kommet en grå cirkel i Mac Soup
Settings (sært navn iøvrigt til hovedvinduet...) - hvad betyder cirklen
mon?
Og sidst: Hvordan sættes suppen til at loade mine settings automatisk?

Poul Skovmand Thingholm

Fra : Jonas Voss

Dato : 17-10-02 11:08

On Thu, 17 Oct 2002 11:58:00 +0200, Poul <_REMOVE_pst@phenomen.dk> wrote:

> Jeg koger lidt suppe med betaen til osx.

[snip]

<http://www.gylling.net/macsoup/>

Fra : Michael Holm

Dato : 17-10-02 11:22

Jonas Voss <usenet@verture.net> wrote:

> <http://www.gylling.net/macsoup/>
hej Jonas, den dutter ikke helt da det er macsoup classic

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 17-10-02 11:34

On Thu, 17 Oct 2002 12:21:35 +0200, Michael
<kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> hej Jonas, den dutter ikke helt da det er macsoup classic

Ja, det er rigtigt, jeg troede blot stadig de grundlæggende ting var
de samme i Suppen. Har Hr. Haller byttet helt rundt på tingene i den
nye?

Fra : Michael Holm

Dato : 17-10-02 13:21

Jonas Voss <usenet@verture.net> wrote:

> Ja, det er rigtigt, jeg troede blot stadig de grundlæggende ting var
> de samme i Suppen. Har Hr. Haller byttet helt rundt på tingene i den
> nye?
ikk' så meget, mest det med setting filen (så macsoup automatisk åbner
en setting)
- og så er det en fin stor grå boble, istedet for en lille usle sort
prik, der viser opføgning på en tråd

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 17-10-02 11:17

Poul Skovmand Thingholm <_REMOVE_pst@phenomen.dk> wrote:

> Men hvordan sætter jeg den til at hente med faste intervaller?

Det kræver hjælp fra eksempelvis QuicKeys, der under alle omstændigheder
er en god investering.

Følgende tre trin er nødvendige:

Gå til MacSOUP [hvis MacSOUP ikke er åben, afslut uden fejlmeddelelse].

Udfør cmd-alt-K.

Gå tilbage.

Som trigger vælges »repeat« med passende interval.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jonas Voss

Dato : 17-10-02 11:33

On Thu, 17 Oct 2002 12:17:18 +0200, Per <serse@diku.dk> wrote:

> Det kræver hjælp fra eksempelvis QuicKeys, der under alle omstændigheder
> er en god investering.

Man kan godt klare den uden eksempelvis QuicKeys.

Det fungerer fint med det ævlescript Michael Tysk-Andersen skrev i sin
tid, og som man kan henter hos Jesper Gylling:

<http://www.gylling.net/macsoup/macsoup-news-checker.html>

Fra : Per Rønne

Dato : 17-10-02 12:29

Jonas Voss <usenet@verture.net> wrote:

> Man kan godt klare den uden eksempelvis QuicKeys.

Næh.

> Det fungerer fint med det ævlescript Michael Tysk-Andersen skrev i sin
> tid, og som man kan henter hos Jesper Gylling:
>
> <http://www.gylling.net/macsoup/macsoup-news-checker.html>

Hvilket så blot viser at et alternativ til QuicKeys er - AppleScript.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jonas Voss

Dato : 17-10-02 12:44

On Thu, 17 Oct 2002 13:29:13 +0200, Per <serse@diku.dk> wrote:

> Næh.

Oh. Tillad mig at omformulere:

    Man kan godt klare den uden QuicKeys, i det man kan bruge et
    andet hjælpeværktøj, nemlig Applescript (som tilmed er gratis),
    hvortil Michael Tysk-Andersen har forfattet et script, der kan
    hente nyheder med faste intervaller til MacSOUP i både Classic
    og OS X udgaven.

[...]

> Hvilket så blot viser at et alternativ til QuicKeys er - AppleScript.

Ja.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-10-02 13:42

> [...]

> hvortil Michael Tysk-Andersen har forfattet et script, der kan
> hente nyheder med faste intervaller til MacSOUP i både Classic

Men som nævnt er QuicKeys under alle omstændigheder en virkelig god
investering, som jeg ikke kan klare mig uden.

Den giver mulighed for eksempelvis at tildele enkelte taster eller
tastkombinationer forskellige funktioner. Og forskellige fra applikation
til applikation.

Som hos mig i MacSOUP:
venstre linie: F9
venstre ord : F10
højre ord : F11
højre linie: F12

Derudover til at starte applikationer, eller skifte til dem. Fx ^T for
at starte terminalvinduet, ^B for at gå over i Encyclopædia Britannica
eller ^M til at gå over i MacSOUP ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Michael Holm

Dato : 17-10-02 11:19

> [...]

> mere fortrolig med den.
> Men hvordan sætter jeg den til at hente med faste intervaller?
laver et lille applescript, eller henter det hos mig :
http://217.157.188.253/suppe/
kan ikke længer huske hvem der oprindelig lavet det
jeg har det liggende i docken ved siden af macsoup !

> Og ud for denne gruppe dk.edb.mac er der kommet en grå cirkel i Mac Soup
> Settings (sært navn iøvrigt til hovedvinduet...) - hvad betyder cirklen
> mon?

at nogen har svaret på en af dine indlæg. hvis du syntes et emne andre
skriver om er spændende kan du trykke på "+" tasten, når nogen så følger
op på tråden kan du se det ved den lille cirkel
> Og sidst: Hvordan sættes suppen til at loade mine settings automatisk?

read the manual
lav en henvisning (til din macsoup setting fil) i Library/Preferences
(i din brugermappe) og sørg for at henvisningen hedder: "MacSOUP Default
Settings"

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 17-10-02 12:06

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> read the manual
Hvor? (man macsoup?
> lav en henvisning (til din macsoup setting fil) i Library/Preferences
> (i din brugermappe) og sørg for at henvisningen hedder: "MacSOUP Default
> Settings"
Kanon! Virker bare! Tillæg: Når jeg nu skal rengøre hele HD'en, hvor
tager jeg så back-up af macsoup-dataene? Er det kun omtalte settings-fil
og de 2 macsoup-ting i preferences?

Poul Skovmand Thingholm

Fra : Storm

Dato : 17-10-02 13:09

Poul Skovmand Thingholm <_REMOVE_pst@phenomen.dk> wrote:

> Hvor? (man macsoup?

Den er kun lavet til 2.4.6 OS9 versionen af både Stefan og Jesper

Men det nye giver hurtigt sig selv.
Du kan nok hente lidt tricks i Stefans også, hvis du er vild med
manualer:

<http://home19.inet.tele.dk/storms/MacSOUP.pdf>

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Holm

Dato : 17-10-02 13:21

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> Men det nye giver hurtigt sig selv.
> Du kan nok hente lidt tricks i Stefans også, hvis du er vild med

sorry jeg mente "read the "Read me"" der står at for det med
henvisningen, hvis beta'en skal åbne en setting fil automatisk!

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 17-10-02 13:24

> [...]

> Kanon! Virker bare! Tillæg: Når jeg nu skal rengøre hele HD'en, hvor
> tager jeg så back-up af macsoup-dataene? Er det kun omtalte settings-fil
jeps det er setting-fillen du skal backe up, henvisningen kan du bare
lave igen, hvis du får brug for det

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 17-10-02 13:25

> [...]

> Kanon! Virker bare! Tillæg: Når jeg nu skal rengøre hele HD'en, hvor
> tager jeg så back-up af macsoup-dataene? Er det kun omtalte settings-fil

Nej. Det er alt hvad der ligger i mappen »MacSOUP Database«.
--
Per Erik Rønne