Manglende stamtavle havd gør man ?
Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 17-10-02 10:23

Hej

Jeg ville høre om der var nogen herinde der havde en ide´til hvem jeg kunne
kontakte.

Vi købte sidst i juli ny han kat, hans stamtave var ikke kommet men hun
ville sende den til os når den kom.
Vi snakkede så sammen senere og der var lidt problemer med at faren ikke var
ejeskiftet til hende pga. en fejl, hvilket blev ordnet i august og så skulle
stamtavlerne komme hurtigt ville jeg mene.
Vi har jo selv søgt stamtavler på vores killinger som netop er kommet efter
kun 2-3 uger.

Vi har sendt utallige mails til hende for at få hende til at ringe til os,
men intet hørt og telefon nummeret vi har til hende fungere ikke længere.

Han er købt som avlskat og skal jo også udstilles så er der nogen der ved
hvor jeg kan hendvende mig for hjælp ?

VH
Gitte
DK Sacala´s Norske skovkatte
www.sitecenter.dk/sacala Sort tortie pige til salg

Fra : Ida

Dato : 17-10-02 11:42

Hej Gitte.
Avs.. det var en værre en at havne i :-/
Jeg håber, at du har fået en køb/salgskontrakt, hvori der står, at han er
købt til avl osv ?
Felis Danica vil være mit bedste bud på nogen der kan hjælpe dig. De har et
diciplinærnævn, mon ikke det er en sag for nogle som dem ? *s*

Ida

--
DK CorkyCoon
www.corkycoon.subnet.dk -killinger til salg

Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 17-10-02 12:07

Hej

Jo, vi da godt nok en kontrakt, men det er nu alligevel træls. Pigen fra
samme kuld er også solgt som alvlskat, så de venter jo også deres
stamtavle.

Er der nogen der ved om man kan kontakte stambogsføren i egenklub og få
at vide om hun har søgt efter stamtavler, hun medlem af samme klub som
jeg selv ?

VH
Gitte

Fra : Grit Wessel

Dato : 17-10-02 12:52

> Er der nogen der ved om man kan kontakte stambogsføren i egenklub og få
> at vide om hun har søgt efter stamtavler, hun medlem af samme klub som
> jeg selv ?

Hej Gitte

Jo, jeg ville ringe og spørge din stambogssekretær om stamtavlerne ER søgt,
hvis jeg var dig. Det må være det første man gør i sådan en sag.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Pernille Scharff

Dato : 17-10-02 12:49

Hej Gitte,

jeg har selv stået i en lignende situation - det er ikke så sjovt...

Jeg synes du skal ringe til stambogssekretæren i opdrætterens klub - når
du selv er medlem i samme klub så er det jo forholdsvis nemt - og
undersøge om stamtavlen overhovedet er søgt. Stambogssekretæren kan ikke
gøre så meget, så hvis stamtavlen ikke er søgt og du ikke kan få fat i
opdrætteren, så synes jeg du skal tage fat i klubbens formand der så
måske via en konsulent kan rette henvendelse til opdrætteren. Eller også
kan du få at vide hvordan du skal forholde dig mht. disciplinærnævnet.
Jeg synes dog at du - inden du går til disciplinærnævnet - skal skrive
et anbefalet brev til opdrætteren og bede hende kontakte dig inden for
en frist på f.eks. 14 dage, så du også har noget dokumentation på at du
har kontaktet hende på anden måde end via mail.

Held og lykke med det - skriv endelig igen hvis du render ind i
problemer...

/Pernille

Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 17-10-02 18:33

Hej

Jeg har ringet til Bodil Eggebrecht som fortalte at stamtavlerne var søgt og
skulle være sendt til opdrætteren.

Jeg prøvede så på oplysningen om der var kommet et telefon nr. på adressen
og det var der , så jeg ringede til hende og hun fortalte at hun intet havde
modtaget men ville ringe til stambogsføren når hun kom hjem fra byen.

Hun har lige ringet tilbage at vores stamtavle var med posten idag og vi
aftalte at vi kom og hentede den imorgen.

PY Det lettede, jeg var ved at blive noget nervøs

VH
Gitte