ViaAqua spandfilter
Fra : Dennis M. Hansen

Dato : 17-10-02 09:02

Hej,

Jeg har bestilt et ViaAqua spandfilter VA-750.
Er der nogen der har gjort sig nogle erfaringer med ViaAqua spandfiltre??
Hvad er godt, hvad er negativt, hvad skal jeg være opmærksom på, bør jeg
"fortryde"?

Mvh Dennis

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 17-10-02 09:25

Måske det var bedre at stille det spørgsmål INDEN du bestiller en vare.

--

Venligst / Regards,
Thomas Schreiber

Fra : Dennis M. Hansen

Dato : 17-10-02 09:34

> Måske det var bedre at stille det spørgsmål INDEN du bestiller en vare.

I know - det var faktisk også et "uheld" at jeg bestilte..... hehe
Jeg ville klikke mig frem til at se prisen inkl. fragt - men den fik man
aldrig lov at se (selvom det stod den kom på)...... istedet var lortet bare
bestilt pr. efterkrav
Men, jeg vil have den - hvis ikke der er mange der siger negativt om den...
den ser ret ok ud! Og så er det noget billigere end Eheim.

Dennis

Fra : Brizz

Dato : 17-10-02 19:14

"Dennis M. Hansen" <dennis.fjern@dpnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad er godt, hvad er negativt, hvad skal jeg være opmærksom på, bør jeg

Der er ingen grund til at fortryde!
Jeg har selv en og den har kørt i snart 4-5 mdr. uden problemer overhovedet
i et 325l. Den larmer ikke. Der er ingen problemer med at rense den eller
noget i den stil. Det eneste minus jeg kan finde på er at når man har
skufferne ude af den med filtermaterale i er pasformen ikke 100% som jeg
måske kunne forestille mig Eheims gjorde. Men det er en bagatel.
Vær du bare glad for at du har bestilt den og sparet omkring 1000 kr i
forhold til Eheim.
Jeg ser det lige ligesom at købe Seat i forhold til VW.

Held og lykke med den. Ved du bliver glad for den.

Mvh Brian
--
www.gronaerten.dk

Fra : Dennis M. Hansen

Dato : 18-10-02 07:49

> [...]
> skufferne ude af den med filtermaterale i er pasformen ikke 100% som jeg
> måske kunne forestille mig Eheims gjorde. Men det er en bagatel.

Hvor ofte er du nødt til at rense den? det er nemlig mit store problem pt.
med den nuværende pumpe - den er jeg nødt til at rense en gang om måneden
(Det er et Project spandfilter 1000l/t).
Hvilken model kører du med???

Glæder mig til at få det og se om det duer til noget

Dennis

Fra : Brizz

Dato : 18-10-02 10:33

> [...]
> med den nuværende pumpe - den er jeg nødt til at rense en gang om måneden
> (Det er et Project spandfilter 1000l/t).

Skifter den ca hver 2 mdr. nogen gange 2½ mdr. ingen problemer der.
Og det er va-750 jeg kører med.

> Glæder mig til at få det og se om det duer til noget

Det gør den!
Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Dennis Meng Hansen

Dato : 18-10-02 20:05

> Det gør den!
Nu har jeg fået den - den er sat op og alt.... kan det passe at lyden fra
den er sådan en lidt "høj" tone..... den larmer mere end den gamle Project,
som jeg ikke synes var lydløs.
Det er VA-750'eren .....
Men den skal måske sige en lidt skinger tone?

Har det noget at sige hvordan filtreringen er sat sammen? Jeg har brugt de 3
beholdere, og lagt det filter materiale i der kom med som det lå pakket i
poserne - men det er lidt anderledes end det der vises på kassen til pumpen
(det er også noget andet materiale... nogle sorte plastic bolde f.eks... er
det godt???).

Mvh Dennis

Fra : Brizz

Dato : 19-10-02 16:45

"Dennis Meng Hansen" <FJERN.dennis@dpnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som jeg ikke synes var lydløs.
> Det er VA-750'eren .....
> Men den skal måske sige en lidt skinger tone?

Hmm min siger kun en meget svag brummetone. som sådan en nu skal sige.

> [...]
pumpen
> (det er også noget andet materiale... nogle sorte plastic bolde f.eks...

Jeg har også brugt det som fulgt med. Porcelæn rørne i bunden. De sorte
bolde i midten som er aktivt kul. Hen overdem skal der ligger en vat plade.
og vat øverst.

Mvh Brian
--
www.gronaerten.dk

Fra : Dennis Meng Hansen

Dato : 21-10-02 06:17

> Hmm min siger kun en meget svag brummetone. som sådan en nu skal sige.

Det må være det den siger så...

> Jeg har også brugt det som fulgt med. Porcelæn rørne i bunden. De sorte
> bolde i midten som er aktivt kul. Hen overdem skal der ligger en vat
plade.
> og vat øverst.

Fulgte den vat-plade med?
For den var ikke med her nemlig.

Mvh Dennis

Fra : Brian Andersen

Dato : 18-10-02 11:32

> [...]
> med den nuværende pumpe - den er jeg nødt til at rense en gang om måneden
> (Det er et Project spandfilter 1000l/t).

Jeg har selv haft 750'eren i omkring et halvt år, og det har ikke været
nødvendigt at rense den endnu, men det kommer vel også an på så meget andet
end lige selve pumpen.
Ellers kan jeg sagtens anbefale den. Det er klart at det ikke er samme
kvalitet som Eheim, men jeg er meget tilfreds med den.

Med venlig hilsen
Brian Andersen

Fra : Rapper

Dato : 20-10-02 22:18

"Dennis M. Hansen" <dennis.fjern@dpnet.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Jeg har bestilt et ViaAqua spandfilter VA-750.

Udemærket :)

Har selv ikke de store erfaringer, men jeg har haft min VA-230 i en fem dage
nu. Det kører som det skal, er helt stille. Lækre sager når man tænker på
hvor lidt de koster. Jeg havde lidt problemer med at få pumpen til at blive
ved med at pumpe vandet rundt (hvilket jeg postede et spørgsmål til i
"Problemer med VA-230 spandfilter", men det var bare at vende pumpen med
hovedet nedad i et par minutter, så spillede det når det sidste luft var
kommet ud :)

Tror ikke Du behøver at frygte noget.

--
Regards Rasmus aka Rapper