RAM
Fra : Grun

Dato : 17-10-02 08:27

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med det problem jeg har.
Jeg har en ældre Pentium (200 MHz) med bundkortet P55 TV ver.: 1.22 PC66
Der har 4 x 72-pin SIMM og 2 x 168-pin DIMM
Jeg har indkøbt en 64 MB 168-pin klods vel at mærke PC133, men det burde
ikke være noget problem da ram'ene sagtens burde kunne køre på lavere
bushastighed.
De virker også fint men den tæller den kun op til 16 MB???!
Når jeg bruger en EDO (72 pin) 32 MB klods, kan den godt finded alle 32, så
den burde da også have en bred nok adressebus til at se mindst de 32 MB af
de 64 jeg sætter i?
Nogen der har en forklaring på dette?

Mvh.
Grun

Fra : Martin Mollerup

Dato : 17-10-02 10:16

Jeg har også prøvet det prøv og læse i manualen det står nok at det skal
være 168 pins edo ram og det er ret dyrt 64 MB for ca 400.-

Mollerup

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 17-10-02 10:21

> [...]

> den burde da også have en bred nok adressebus til at se mindst de 32 MB af

Mon ikke bundkortet kun understøtter enkeltsidet (elektrisk - ikke fysisk)
RAM, og den klods du har købt er dobbeltsidet, hvorfor den kun ser
halvdelen...?

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : Leony

Dato : 21-10-02 10:08

"Grun" <pbk2212@pbk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bushastighed.
> De virker også fint men den tæller den kun op til 16 MB???!

Måske skal du opdatere BIOS.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/