Kabler
Fra : J Larsen

Dato : 17-10-02 05:55

Håber det er den rigtige gruppe.

Jeg har to stk runde ata 100 kabler, mit bundkort
der er et MSI har 4 ata 133 ide porte,
i enhedshåndtering bliver der vist at mine diske
kører Ultra DMA 6 er det ikke hvad der skal
svare til ata 133 og kan det passe på to stk
ata 100 kabler. skal jeg stole på mine diske kører
Ultra DMA 6.

Eller misforstår jeg noget med hensyn til
Ultra ata 6 og ata 100/133.

Mvh. J Larsen

Fra : Morten Johansen

Dato : 18-10-02 10:23

J Larsen wrote:

> [...]
> kører Ultra DMA 6 er det ikke hvad der skal
> svare til ata 133 og kan det passe på to stk
> ata 100 kabler. skal jeg stole på mine diske kører

Hvis dine diske også har ata133 interface, så kan du sikkerts godt stole
på enhedshåndteringen. Grunden er, at ata100-kabler er det samme som
ata133-kabler, altså de ide-kabler, der har 40 ledere til signal og 40
ledere til afskærmning.

Hilsen Morten