MS Windows
briani 27239
Genvejstaster til max/min af vinduer i xp ~
Fra : Dr. Ralph

Dato : 16-10-02 21:42

Jeg søger efter en genvejstaste kombination, der maximerer det vindue,
man har åbent i xp pro us ?

Kind regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jimmy

Dato : 16-10-02 23:45

"Dr. Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message
> Jeg søger efter en genvejstaste kombination, der maximerer det vindue,
> man har åbent i xp pro us ?

Minimer - Windows - M . Alle vinduer
Minimer - Varierer men ofte - Alt -> Space -> N
Maximer - Varierer men ofte - Alt -> Space -> X

Ved godt det ikke er præcis det du er ude efter, men jeg tror ikke du kommer
meget tættere på uden at installere et eller andet lille utility.

Mvh
JImmy

Fra : Dr. Ralph

Dato : 17-10-02 02:59

>Ved godt det ikke er præcis det du er ude efter, men jeg tror ikke du kommer
>meget tættere på uden at installere et eller andet lille utility.

OK tak for råd, men dem kendte jeg godt :)

Er bare ved at brække hånden af at skulle trykke på alt+space+x for at
maximere.
Troede bare, at når man kunne trykke windows tast+m for at minimere,
så måtte der vel være noget tilsvarende for maximering.

__________________________
Kind regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr. Ralph

Dato : 17-10-02 03:00

Må vel så have et utility program - nogen, derkender et godt freeware
program, der frem for alt er STABILT sammen med win xp pro ?

__________________________
Kind regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Martin K

Dato : 17-10-02 08:44

Dr. Ralph wrote:
> Troede bare, at når man kunne trykke windows tast+m for at minimere,
> så måtte der vel være noget tilsvarende for maximering.

Det er godt nok ikke helt det samme, men det virker.

WinKey + D [1 gang] >> minimer
WinKey + D [2 gang] >> maximer

....forudsat at du har nogle vinduer åbne. Ovenstående virker for alle
vinduer og ikke kun det aktuelle...

--
Martin K

Fra : Dr. Ralph

Dato : 17-10-02 15:37

>WinKey + D [1 gang] >> minimer
>WinKey + D [2 gang] >> maximer

Det var da sjovt - du må have en anden udgave af win xp end mig, da
dette ikke virker hos mig :)

Ved at trykke anden gang får du blot vinduerne tilbage i den samme
str., som du minimerede dem fra.

_________________
Kind regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Martin K

Dato : 17-10-02 15:52

Dr. Ralph wrote:
> Det var da sjovt - du må have en anden udgave af win xp end mig, da
> dette ikke virker hos mig :)

Jeg bruger ikke XP, men 2000...

> Ved at trykke anden gang får du blot vinduerne tilbage i den samme
> str., som du minimerede dem fra.

Ja OK. Den havde jeg lige overset. Jeg arbejder altid med vinduerne
maximerede, og så virker det nemlig

Men altså... ikke noget videre godt råd i den situation.

--
Martin K

Fra : Dr. Ralph

Dato : 18-10-02 00:30

>Men altså... ikke noget videre godt råd i den situation.

Rart at høre, at du ikke sad med en speciel windows speciel designet
af Bill Gates lige til dig :)

_________________
Kind regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-10-02 16:19

Nej det gør ikke. Det virker som en "toggle" med at skjule/vise
vinduer men det maximerer ikke vinduer som ikke allerede var det.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 18-10-02 00:28

>Nej det gør ikke. Det virker som en "toggle" med at skjule/vise
>vinduer men det maximerer ikke vinduer som ikke allerede var det.

OK, så var det ikke mig, der havde drukket for meget vodka :)

Kind regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph