MS Windows
briani 27239
Maskinen genstarter....
Fra : Brian Olsen

Dato : 16-10-02 21:42

Hej NG

Jeg har et problem som jeg selv har opgivet at finde en løsning på..

Mit system:

Asus P4B266
Pentium 4 1,8 Northwood
512 Mb DDR266 Kingston
GeForce4 Ti4400 Asus
SB Live PLayer 1024
3Com netkort 905B 10/100
IBM HD 80GB Deskstar 120GXP
Codegen kabinet
IrDa modul
OS: Win2k dk SP3

Problemet er som følger:

Når maskinen startes (mest når den har stået og er blevet kold) genstarter
den,
når win2k når til den blå logon screen.

Den kan gøre det en gang eller xx gange.

Startes der op i fejlsikret tilstand, starter den første gang....

Jeg har prøvet at ominstallere mit OS, med det resultat at det har kørt i 8
dage hvorefter
problemet kommer igen.

Driver fra bundkort support CD er installeret (INF Driver v. 3.0)
Har prøvet med både SP2 og SP3..

Er der nogen der har en løsning til hvorfor den genstarter????

Bundkort samt CPU er ombyttet fra leverandør!!

-Olsen

Fra : Madsen

Dato : 16-10-02 21:43

Brian Olsen skrev:

> Er der nogen der har en løsning til hvorfor den genstarter????
>
> Bundkort samt CPU er ombyttet fra leverandør!!

Hvad med RAM. Har du testet den for fejl?

Madsen.

Fra : kasper5

Dato : 18-10-02 07:59

"Madsen" skrev d. 16-10-02 21:43 dette indlæg :

> Hvad med RAM. Har du testet den for fejl?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Jeg har haft et problem magen til, det viste sig at der skulle
installeres nye drivere til mit grafik kort "Nvidia Chipset".

Et andet problem hvor maskinen genstarter hele tider: hvis du har
installeret Easy Cd Creator 5.02, der SKAL du opgradere til ver. 5.1.

Med venlig hilsen
Jørgen Bay.

http://www.kandu.dk/

Fra : Dr. Ralph

Dato : 16-10-02 21:45

Mit råd er, at se på hvilke ekstra dele, du har monteret - og så
afkoble dem èn efter èn.
Start med at fjerne ir-modulet.
Prøv derefter at fjerne netkortet.

Fortsæt sådan indtil du ikke kan fjerne flere ting - er problemet der
stadig, vil du efter hånden kunne indskrænke det til at være færre og
færre ting, der kan skabe det.

Håber andre har bedre løsninger end min !

Kind regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr. Ralph

Dato : 16-10-02 21:48

Og du har selvfølgelig kigget inde under kontrol panel i windows under
"device manager" og set, at alle dele har korrekt indstillede drivere,
ikke ?

Der må ikke være gule udråbstegn eller spørgsmålstegn uden for nogen
dele - og er der det, så vær særlig opmærksom på, at de dele netop kan
skabe problemet !

Og Madsen har ret, Ram kan tit skabe problemer - har du mere end 1 ram
blok, så prøv at afmontere den ene, og vice versa - der er kun èn vej
- prøv dig frem.

Kind regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Brian Olsen

Dato : 17-10-02 05:44

Godt så!!!

Ramblokken er testet i anden maskine og fungere perfekt, jeg har haft hans
ramblok i min maskine uden ændringer..

Alle driver i enhedshåndtering er indstalleret uden problemer (ingen fejl,
ingen ukendte enheder, ingen gule udråbstegn og ingen dele der måtte
deaktiveres pga. driver prob.!!!)..

Har prøvet uden IrDa modul uden effekt..

-Olsen

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-02 12:18

> [...]
>ingen ukendte enheder, ingen gule udråbstegn og ingen dele der måtte
>deaktiveres pga. driver prob.!!!)..
>
>Har prøvet uden IrDa modul uden effekt..

Kunne det være psu??

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Brian Olsen

Dato : 18-10-02 07:17

Tak for rådene, men ingen af dem har løst mit prob. -:)

Psu:

Vcore 1,50 V
+3,3 3,13 V
+5 5,13 V
+12 12,28 V

Dette ser umiddelbart meget normalt ud..

Er der andre der har gode råd er jeg meget lydhør !!

-Olsen

Fra : Madsen

Dato : 18-10-02 11:46

Brian Olsen skrev:

> Er der andre der har gode råd er jeg meget lydhør !!

Hvad står der i logbogen? Der er muligvis en hændelse som passer med
det tidspunkt hvor den sidst genstartede. Start > Kør: eventvwr.msc
Kig under System og/eller Program.

Du kan også prøve at slå Automatisk genstart fra. Så vil den sikkert
komme med en blå skærm med en eller anden fejlmeddelelse i stedet.
Kontrolpanel > System > Avanceret > Indstillinger ud for 'Start og
genoprettelse' og derefter fjerner du fluebenet i 'Genstart Auto-
matisk.'

PS. Det ville være rart hvis du klippede det væk du ikke svarer på
og svarer under det citerede, som beskrevet på følgende side:
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html> Det vil gøre dine indlæg
en del mere overskuelige.

Madsen.