Mad til kattekilling
Fra : Bo Skelmose

Dato : 16-10-02 22:37

Ud af fem efterårskillinger har jeg nu 'en tilbage - moderen har forladt
den - hvad skal jeg fodre den med ? Er der noget med at de ikke tåler komælk
?
Bo

Fra : Birgitte

Dato : 16-10-02 21:05

Hej Bo
Det kommer jo lidt an på killingens alder hvad du skal fodre med, men det er
rigtig at alm. komælk kan katte ikke tåle.
Hvis den er ca. 4 uger kan du købe 9-13% fløde og blande lidt vand i, giv
ved siden af, Royal Canin Baby foder ( tørkost) til killinger fra 4 ugers
alderen.
Hvis killingen er under 4 uger vil jeg købe noget KMR mælk hos
dyrlægen/apoteket og give den ca hver 4 time.
Husk altid at sørge for, at den også kommer på toilet, hvis den er under 4
uger.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
By DK. True Trust

Fra : Camilla Baird

Dato : 17-10-02 11:00

On 16/10/2002 23:36, in article
3dadc23f$0$32603$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Bo Skelmose"
<Bosk@post2.tele.dk> wrote:

> [...]
> den - hvad skal jeg fodre den med ? Er der noget med at de ikke tåler komælk

Hvor gammel er den? Hvis den er gammel nok til at spise selv, kan du prøve
med lidt hakket oksekød (gerne iblandet lidt homogeniseret æggeblomme). Det
plejer killinger ikke at kunne stå for.
Det er korrekt at katte dårligt tåler komælk - de kan ikke nedbryde laktosen
og får derfor dårlig mave. Vand er det bedste for dem.
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Bo Skelmose

Dato : 17-10-02 19:01

Jeg har givet den ren leverpostej og fløde - den har det godt og er meget
frisk. De andre gik til da de spiste minkfoder som de størrer katte fik -
jeg tror heller ikke deres mor tog sig af dem længere men det kunne også
være det mælk jeg gav dem - Suk !

Fra : Ida

Dato : 18-10-02 16:59

Fløde indeholder lige så meget laktose som mælk gør. Skal katte have
mælkeprodukter, så vælg fx yoghurt der ikke indeholder laktose.. det gør
skæreost i øvrigt heller ikke.

Sådan af ren nysgerrighed.. hvad får dig til at fodre dine katte med
minkfoder ?

Ida

--
DK CorkyCoon
www.corkycoon.subnet.dk -killinger til salg

Fra : Nina El Falaki

Dato : 18-10-02 18:27

Nej Ida, der er mindre laktose i fløde jo federe mælk jo mindre laktose.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Bo Skelmose

Dato : 19-10-02 22:09

Jeg er nabo til en minkfarm og de voksne katte spiser gladeligt minkfoder -
også får de en flot pels !!!

Jeg går ud fra at foderet indeholder mange af de´ting som kattene har brug
for ? - ellers lever de af forskellige madrester og hvad de selv finder.
kh
Bo