Mysql?
Fra : Joergen Ramskov

Dato : 26-02-01 12:15

Nogen der benytter Mysql sammen med Java?

I så fald - hvilken driver kan anbefales? I hvilken version?

/Jørgen Ramskov

Fra : Morten Primdahl

Dato : 26-02-01 12:45

Joergen Ramskov wrote:

> Nogen der benytter Mysql sammen med Java?

Yep.

> I så fald - hvilken driver kan anbefales? I hvilken version?

http://mmmysql.sourceforge.net/

Seneste stable version :)

Mvh Morten

--
Morten Primdahl Caput A/S Tel +45 70 12 24 42
morten@caput.com Nygade 6 Fax +45 70 11 24 42

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 26-02-01 15:11

On Mon, 26 Feb 2001 12:44:37 +0100, Morten Primdahl <morten@caput.com>
wrote:

>Yep.

>http://mmmysql.sourceforge.net/
>
>Seneste stable version :)

Mener du version 2.04?

Det er netop det jeg er en smule forvirret over, da der både er
"beta", "release" "pre-release" og "stable" versioner!?

Og den fungerer upåklageligt?

/Jørgen Ramskov

Fra : Morten Primdahl

Dato : 26-02-01 15:57

Joergen Ramskov wrote:

> Mener du version 2.04?

Ja.

> Det er netop det jeg er en smule forvirret over, da der både er
> "beta", "release" "pre-release" og "stable" versioner!?

Tjah.. De fleste har nogle konventioner for de forskellige faser,
fex.
beta - kan compile og køre, ikke testet
pre-release - feature freeze, kun bugfixes
release/stable - ingen kendte fejl/mangler

> Og den fungerer upåklageligt?

Jeg har ikke haft problemer med den. De alternativer der er,
vedligeholdes slet ikke i samme grad. Jeg har også haft gode
erfaringer med twz driveren, men den performer ikke så godt
som MM, og der er ikke kommet noget nyt om den i laaaaang tid.

Mvh Morten

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 26-02-01 16:05

On Mon, 26 Feb 2001 15:57:04 +0100, Morten Primdahl <morten@caput.com>
wrote:

> [...]
> beta - kan compile og køre, ikke testet
> pre-release - feature freeze, kun bugfixes
> release/stable - ingen kendte fejl/mangler

Problemet er blot at det er svært at vide om der menes det samme når
der et sted står release og et andet sted står stable, eller der er en
forskel i stabiliteten, eller lign...

> [...]
>erfaringer med twz driveren, men den performer ikke så godt
>som MM, og der er ikke kommet noget nyt om den i laaaaang tid.

Jeg tænkte også mere på komercielle drivere.

Et spørgsmål mere, nu hvor jeg er i gang

Jeg har tidligere brugt MS SQL Server 7, hvor følgende forespørgsel
fungerer fint:

"SELECT LoginName, Password, GETDATE FROM tabelnavn WHERE GETDATE >=
InitializationDate AND GETDATE() <= ExpirationDate"

Men det fungerer ikke i mm.mysql - den klager over "GETDATE()",
hvilket jeg kunne forestille mig er noget MS specifikt "kode", kan man
lave noget lignende der fungerer med mysql?

/Jørgen Ramskov

Fra : Morten Primdahl

Dato : 26-02-01 16:37

Joergen Ramskov wrote:

> Problemet er blot at det er svært at vide om der menes det samme når
> der et sted står release og et andet sted står stable, eller der er en
> forskel i stabiliteten, eller lign...

Jeg antog at stable = release, men kan tage fejl.

> Jeg tænkte også mere på komercielle drivere.

Dem har jeg ingen erfaring med.

> [...]
> hvilket jeg kunne forestille mig er noget MS specifikt "kode", kan man
> lave noget lignende der fungerer med mysql?

Yep, SYSDATE(), http://www.mysql.com/doc/

Mvh Morten