Max acceptalbel temp på Mobo (Asus A7V133)~
Fra : Bobby Sixkiller

Dato : 16-10-02 20:20

Se subj. Er pt. på lige under 40 grader og den kører umiddelbart stabilt.
Hvad har folk af erfaringer mht. emnet?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-10-02 21:22

"Bobby Sixkiller" <Spammers@Will.Be.Shot> skrev i en meddelelse
> Se subj. Er pt. på lige under 40 grader og den kører umiddelbart stabilt.
> Hvad har folk af erfaringer mht. emnet?
>
> mvh

Alt over 60 bør du passe på ! CPU'en (afhængigt af type) dør ved 80-90
grader.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Bobby Sixkiller

Dato : 16-10-02 21:44

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in
message news:wTjr9.114068$Qk5.5006939@news010.worldonline.dk...

> "Bobby Sixkiller" <Spammers@Will.Be.Shot> skrev i en meddelelse

> Alt over 60 bør du passe på ! CPU'en (afhængigt af type) dør ved 80-90
> grader.

Taler du om motherboardets temperatur (for det gør jeg . Pt. har mit
mobo sneget sig op på 47 grader. Jeg har tidligere erstattet den aktive
køling med en Zallman køleprofil.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-10-02 19:28

> [...]
> >

> Taler du om motherboardets temperatur (for det gør jeg . Pt. har mit
> mobo sneget sig op på 47 grader. Jeg har tidligere erstattet den aktive

Ups nej jeg tænkte på CPU'en, men jeg vil nok mene at mobo'et heller ikke
bør blive for varmt og 47 grader er for meget efter min mening. Få lavet
noget gennemtræk i computeren. Hvis du prøver at køle cpu'en med luft der er
40-47 grader varmt har det ikke megen køle effekt.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 18-10-02 16:26

>Hvis du prøver at køle cpu'en med luft der er
> 40-47 grader varmt har det ikke megen køle effekt.

Hvis CPU er 60-70 grader, vil koldere loft altid køle den. 45 grader køler
fint en 65 grader varm CPU.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 18-10-02 07:20

En AMD Thunderbird 1.333 Ghz er specificeret til at køre ved max. 95 graders
C. Jeg har kørt min ved 108 grader en kort periode...

--Mic

Fra : Leony

Dato : 21-10-02 10:19

"Bobby Sixkiller" <Spammers@Will.Be.Shot> skrev i en meddelelse

> Se subj. Er pt. på lige under 40 grader og den kører umiddelbart stabilt.
> Hvad har folk af erfaringer mht. emnet?

Asus er jo kendte for målinger der er langt ude i hampen.
Har du nyeste BIOS?
Hvad er din CPU temperatur?
Hvad er temperaturen på luften i dit kabinet?
Jeg ville ikke ligge for meget i den måling.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Bobby Sixkiller

Dato : 21-10-02 21:22

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> [...]
> Hvad er din CPU temperatur?
> Hvad er temperaturen på luften i dit kabinet?
> Jeg ville ikke ligge for meget i den måling.

Ja, jeg har nyeste bios. CPU-temperaturen har jeg set oppe på 72 grader ved
max. load, høj rumtemp. og hvor compen har stået tændt i mange timer.
Lufttemp? tja, jeg har kun mobo-tempen som kan komme op på ca. 49 grader.
Systemet kører (indtil videre) stabilt

Fra : Leony

Dato : 22-10-02 09:22

> Ja, jeg har nyeste bios. CPU-temperaturen har jeg set oppe på 72 grader
ved
> max. load, høj rumtemp. og hvor compen har stået tændt i mange timer.

Det er lidt højt.

> Lufttemp? tja, jeg har kun mobo-tempen som kan komme op på ca. 49 grader.

Stik et termometer ind i kabinettet. Du har måske et liggende.

> Systemet kører (indtil videre) stabilt

Så længe det er stabilt e varme ikke et problem.
Hvad sker der hvis du tager kabinetsiden af?

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 21-10-02 23:00

> Se subj. Er pt. på lige under 40 grader og den kører umiddelbart stabilt.

Min CPU nåede 80 grader en dag og mit motherboard 60 grader. Jeg
installerede to lydløse kabinetsblæsere: En til at suge luft ind foran
forneden og en til at suge luft ud bagerst foroven. Nu har jeg hh. 55 grader
og 29 grader - begge max. load.

Fra : Bobby Sixkiller

Dato : 28-10-02 17:41

> [...]
> installerede to lydløse kabinetsblæsere: En til at suge luft ind foran
> forneden og en til at suge luft ud bagerst foroven. Nu har jeg hh. 55

Hvad kabinetblæsere har du monteret?

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 28-10-02 23:30

> Hvad kabinetblæsere har du monteret?