Opsætning af DMZ
Fra : Martin Kristensen

Dato : 16-10-02 19:56

Jeg har et lille hjemmenetværk med en webserver tilsluttet en
adsl-forbindelse. Så langt så godt.

Min forbindelse håndterer min 3com Wireless Gateway og jeg router alt
indgående til port 80 til webserveren.

Egentlig har jeg jo behov for et DMZ - men min gateway kan kun route
indenfor IP-serien (f.eks. 192.168.1.1-254) og altså ikke til en adresse i
en anden serie sådan som et ægte DMZ ville kræve.

Jeg ved godt jeg kan tage en gammel PC og sætte 3 netværkskort i den og så
bruge den, men jeg foretrækker ærligt talt en "boks" og ikke endnu en PC der
skal stå tændt hele tiden.

Hvad findes der af færdige løsninger til privatbrug og mindre virksomheder?

3com har en lille OfficeConnect Firewall DMZ men den koster immerhin omkring
7000 kr. Er der ikke noget billigere ?

Hilsen,

Martin

Fra : Henrik

Dato : 16-10-02 20:32

Jeg har en sådan en her
http://www.3com.com/prod/dk_DK_EMEA/detail.jsp?tab=features&sku=3C855-US den
kan lave en virtual DMZ dvs. man tager en ip adresse i det samme subnet som
resten og reserverer. Men ulempen er at man foringer sikkerheden i resten af
netværket.

Henrik

Husk at fjerne de 4 k efter @
"

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-10-02 16:38

In article <aokcos$902$07$1@news.t-online.com>, Martin Kristensen wrote:
> [...]
>
> 3com har en lille OfficeConnect Firewall DMZ men den koster immerhin omkring

Cisco PIX 501 - ca. 3900 kr + moms.
Og 5000 + moms ekstra for en 10n -> 50 bruger upgrade hvis i er mange
brugere,

Priser fra www.computerstore.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-10-02 08:33

On Thu, 17 Oct 2002 15:38:25 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> Cisco PIX 501 - ca. 3900 kr + moms.

Ahem. PIX-501 har kun to ben.

-A