Er dette et fint tilbud? [LOTR Spec.Ed. + ~
Fra : Kong Kent

Dato : 16-10-02 17:28

www.amazon.co.uk kan man købe en combo bestående af LOTR:Spec.Ed og Star
Wars II.

Ialt koster det £ 39.48 og omregnet til danske kr. i kurs 11,7582 (onsdagens
kurs i britiske pund) giver det ikke mere end 464,21 kr.

Det lyder jo som et rigtig godt tilbud når de begge er Reg2, og www.dvdoo.dk
tager 449 kr. for Ringenes Herrer skiven ALENE. Det er jo næsten som at få
Star Wars II gratis. Spørgsmålene kommer så bare hér:

Er der danske undertekster på de to udgivelser?

Hvor længe skal man så forvente at måtte vente på skiverne?? :)

På forhånd tak.

Det direkte link til den Amazon-combo kan er:

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/handle-buy-box=B000066DY0/stores/detail/
one-click-thank-you-confirm/026-5515740-4798840

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!

Fra : Michael Skov

Dato : 16-10-02 17:51

dit link virker ikke

eller også er jeg bare en til det her

MU!

Fra : Michael Bruun Peters~

Dato : 16-10-02 18:11

Kong Kent wrote:

> [...]
>
> Ialt koster det £ 39.48 og omregnet til danske kr. i kurs 11,7582
> (onsdagens kurs i britiske pund) giver det ikke mere end 464,21 kr.

Det er pænt billigt, men pas på. Amazon UK tager vist dansk moms.
Jeg har ikke handlet der i et par år, men hvis det stadig er tilfældet,
bliver det lidt dyrere. (dansk moms er 25%, engelsk 17,5%)
Dertil kommer porto, så den samlede pris bliver nok nærmere £45.

Du kan få region 1 versionerne til sammenlagt £38 hos www.cd-wow.com - og
her kommer du ikke af med mere i moms eller forsendelse.

> Er der danske undertekster på de to udgivelser?

Jeg ved det ikke, men de fleste af mine Engelske r2 dvd'er har ikke Danske
tekster.

> Hvor længe skal man så forvente at måtte vente på skiverne?? :)

Jeg synes det plejer at tage en 4-5 (arbejds)dage.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-10-02 20:17

On Wed, 16 Oct 2002 19:11:08 +0200, Michael Bruun Petersen
<mbp@tdcnoadslspam.dk> wrote:

> [...]
>bliver det lidt dyrere. (dansk moms er 25%, engelsk 17,5%)
>Dertil kommer porto, så den samlede pris bliver nok nærmere £45.

Da vel ikke inden for EU? Jeg har aldrig oplevet det.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 16-10-02 20:52

Morten Bowman Hansen wrote:

> Da vel ikke inden for EU? Jeg har aldrig oplevet det.

Jo, det hænger sammen med en regel om, at hvis du afsætter for mere end et
bestemt beløb i et andet EU-land skal du lade dit moms-registrere i det land
og afkræve lokal moms. Det er for at undgå, at f.eks. alle danske
boghandlere flytter til England for at udnytte at de ikke har moms på bøger.

/Nikolaj

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-10-02 21:36

Aaahhh

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Michael Bruun Peters~

Dato : 16-10-02 22:05

Morten Bowman Hansen wrote:

> Da vel ikke inden for EU? Jeg har aldrig oplevet det.

Det har jeg. Det var dog på bøger, hvor forskellen er noget større, da de
vist er fritaget for moms i England.

Men generelt gælder, at hvis et firma i et EU land årligt sælger for mere
end (vistnok) omkring 100.000 kr. om året til et andet EU land, _skal_ de
opkræve den moms-takst, der er gældende i køberens land.
Om de så alle sammen gør det i praksis er en anden sag, men Amazon.co.uk
skriver selv følgende på deres site:

For non-UK customers, Amazon.co.uk is required by law to collect VAT on
orders dispatched to most countries within the European Union. Amounts of
VAT charged are in accordance with the local legislation in each country.

Så hvis de rent faktisk gør, som de selv skriver, vil der altså blive
opkrævet dansk moms.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 17-10-02 09:42

"Michael Bruun Petersen" <mbp@tdcnoadslspam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
country.

> Så hvis de rent faktisk gør, som de selv skriver, vil der altså blive

Det gør de. Prøv at lægge noget i kurven og gå videre med betalingen (uden
at gennemføre). På oversigten kan du se, at der lægges et ekstra beløb,
specificeret som VAT, til de samlede omkostninger. Det er forskellen mellem
dansk og britisk moms. Det samme gælder for Amazon i Frankrig og Tyskland.

Som du er inde på, så er bøger momsfritagede i UK, og derfor kan det aldrig
rigtigt betale sig at købe dem fra Amazon. Det er der mange andre britiske
internethandlere, der kan gøre billigere, fordi deres samhandel med Danmark
er så lille, at de ikke falder ind under reglen.

MVH
Jens

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-10-02 10:45

Michael Bruun Petersen <mbp@tdcnoadslspam.dk> writes:

> Men generelt gælder, at hvis et firma i et EU land årligt sælger for mere
> end (vistnok) omkring 100.000 kr. om året til et andet EU land, _skal_ de
> opkræve den moms-takst, der er gældende i køberens land.

Det er toldvæsenets forklaring. Den virkelige forklaring er, at hvis
et firma i et EU-land årligt sælger for over ca. 240000 kr (er det ret
sikkert) til _Danmark_, så skal de opkræve den moms-takst, der er
gældende i _Danmark_.

Det drejer sig om en overgangsordning fra midt-90'erne, som den danske
stat stædigt holder fast i, fordi danske borgere for alt i verden ikke
må drage fordel af det forblommede indre marked.

En klar konsekvens af indførslen af det indre marked for mere end ti
år siden var, at moms- og afgiftspolitikken skulle harmoniseres. Det
sker næppe foreløbig.

Forestil dig et ramaskrig, der ville lyde, hvis vi pludselig måtte
købe biler til svensk eller tysk pris.
--
Peter B. Juul, o.-.o Kermit: Bear left!
The RockBear. ((^))