KRISE: NT4 Server med 2 NIC's vs VPN
Fra : Uffe Callesen

Dato : 16-10-02 16:43

Jeg er iøjeblikket igang med at installere en test-VPN løsning hos et større
firma. De har et intern NT4 baseret netværk med en ISDN forbindelse til
internettet.

Der er blevet installeret en ADSL forbindelse til at køre VPN forsøget over
og jeg har smækket en Zywall 10 op som "VPN server".

Problemet er som følger - hvis Zywall'en kobles direkte på det eksisterende
netværk skal NT4 servernes gateway ændres til Zywall'ens LAN IP (Og altså
ikke længere ISDN routerens) Dette betyder at man ikke længere kan koble på
firmaets interne netværk via en ISDN forbindelse (Som firmaet benytter sig
af). Derfor har jeg i den NT4 server som der under forsøget skal være
adgang til installeret et ekstra Netkort som kører i samme IP range som
resten af netværket. Til det ekstra netkort er Zywall'en så koplet på.

Problemet er at NT4 tilsyneladende ikke kan finde ud af at bruge 2
forskellige forbindelser.. jeg kan fx ikke pinge Zywall'en.. og derfor
heller ikke koble på den. Forbindelsen er naturligvis helt død udefra....

Hvor fan' går det galt - kan det evt løses smart med kun 1 netkort ??

Gode forslag modtages med kyshånd !!!!!

/Uffe Callesen