Den anden Breth Hansen (Hans)
Fra : marianne hellemose

Dato : 16-10-02 16:14

Så har jeg fået endnu en Breth-mail, men denne gang
JBH's fætter (?) Hans Breth Hansen
******************
Jeg havde en meget ubehagelig oplevelse med ham for et par år siden. Jeg var
på vej hjem efter at havde været til ridning (red i 8881 og hesten stod i
8370) efter vi havde kørt lidt begyndte hesten at te sig underligt og
traileren nærmest hoppede afsted efter bilen...vi holdt ind ved
tankstationene der ligger overfor hans klinik - kort før havde jeg ringeet
til min daværende dyrlæge og sagt at han hellere måtte komme...(han skulle
køre helt fra øster tørslev mellem randers og hadsund)...vi stoppede kiggede
ind til hesten der var fuldstændig panikslagen og gennemblødt...jeg løb
tværs over vejn til Breth Hansens dyreklinik og fandt en meget modvillig
dyrlæge i hans private bolig et par huse fra klinikken (som der stod på
døren man skulle ved akutte situationer som dette jo var). han var ikke glad
for at skulle ud, men fulgte da med. han kiggede ind af bagklappen og ind af
døren foran og sagde "ja, den ser jo noget vild ud...." så kom min egen
dyrlæge og breth hansen ville gå hjem, men inden han gik sagde han at han
ville sende en regning...!? Min egen dyrlæge kiggede ind i traileren hvor
min hest stod/smed sig (det skal lige nævnes at hun var en traver på dengang
10 år som var vant til at køre og ikke havde haft noget imod det før). Han
gik over til B.H. og spurgte om han måtte få hesten ind så han kunne
undersøge den da der stadig var et stykke vej inden vi kunne være hjemme i
stalden med den...men næ nej! ikke om han ville have andre dyrlæger ind på
sit område....

jeg syntes det var en meget mærkelig oplevelse...at stå i vejkanten med en
hest man ikke ved om måske har brækket et ben eller fået tarmslyng og så
blive afvist af en der kalder sig dyrlæge...eller er det bare mig?

Heldigvis fejlede hun ikke noget og har sidenhen fået to følbasser og er nu
på pension i Himmerland:) Hvad der fik hende til at skeje sådan ud er der
ingen der ved, men dyrlægen mente hun muligvis kunne have fået "gammel heste
klaustrofobi". Hun er først nu begyndt at kunne gå ind i en trailer uden at
begynde at ryste helt vildt og nu er hun 15år.

Jeg ved ikke om i har hørt lign. om samme dyrlæge, men hvis i gør, så ved i
nu at det ikke er første gang :)

Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk