Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket kamera
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 16-10-02 16:02

Hej
Jeg har nu valgt at give mit gamle kamera til min kæreste (et Canon EOS
888), og skal derfor ud og finde et til mig selv...
Jeg regner med at ville have et kamera der er kompatibelt med de objektiver
jeg allerede har købt til det andet kamera (se tidl.), men det behøver ikke
være et AF kamera... Kameraet skal bruges til lidt af hvert både til
familiefotografering, men også til billeder når jeg er på ferie (vandreture
o.lign.), det skal altså være rimeligt robust.
Jeg har tidl. haft et kamera der have en lysmåler man kunne se ude i kanten
af søgeren, hvor alt skulle indstilles manuelt, det er faktisk noget
lignende det jeg er på jagt efter, men jeg kan jo selvfølgelig ikke huske
hvad kameraet hedder.

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe her...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 16-10-02 16:48

"René Ernst Nielsen" <cigarer@worldonline.dk> wrote in

> Jeg regner med at ville have et kamera der er kompatibelt med de
> objektiver jeg allerede har købt til det andet kamera (se tidl.), men
> det behøver ikke være et AF kamera...

De Canon EF-objektiver du har brugt på dit gamle EOS 888 (aka EOS 5000) er
autofokus og kan kun bruges på Canon EOS kameraer, som alle er autofokus. De
kan dog naturligvis bruges manuelt, hvis man skulle ønske det.

> Kameraet skal bruges til lidt af
> hvert både til familiefotografering, men også til billeder når jeg er
> på ferie (vandreture o.lign.), det skal altså være rimeligt robust.

Hvis du ellers har været godt tilfreds med de muligheder der var i dit gamle
kamera, så ville jeg sige at du skulle have fat i et EOS 300 (nyt eller
brugt) eller et EOS 500 som kan fås for yderst rimelige penge i øjeblikket.

Du kunne sagtens købe et mere robust, solidt og "professionelt" kamera såsom
EOS 50 ellers EOS 5, men det vil nok være overkill hvis du ellers har været
tilfreds med dit EOS 888.

Jeg har selv et EOS 50E (med øjestyret fokus) og det er jeg meget glad for.
Spørg mig ikke hvordan den øjestyrede fokus virker - jeg bruger den ikke.
Hvis vægten betyder noget, så vær opmærksom på at et EOS 50 vejer 600 gram
mod 350 gram for EOS 888/300/500!

> [...]
> kanten af søgeren, hvor alt skulle indstilles manuelt, det er faktisk
> noget lignende det jeg er på jagt efter, men jeg kan jo selvfølgelig

Også en EOS model? Hvis så, så kan det kun være EOS EF-M som er udgået.

Men det vigtigste råd er at prøve nogle forskellige modeller for at se
hvordan de ligger i hånden, prøve fokus, hvor meget det larmer osv.

Se de tekniske forskelle på de forskellige EOS modeller her ->
<http://www.photozone.de/2Equipment/canoncamera.htm>

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP