Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Film pr. postordre
Fra : Ebbe Rasch

Dato : 16-10-02 14:59

Hej,

Hvordan er det nu lige det er med at bestille film pr. postordre i fx
Tyskland: Er det sikkert at filmen slet ikke tager skade af forsendelsen?
Hvadenten det er Velvia eller 800 ISO?

Fra : WebCat

Dato : 16-10-02 17:17

Det er vel ligemeget. Hvis posten forsvinder eller bliver ødelagt, kan det
da være lige meget hvad der er i, det er jo aligevel tabt.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 16-10-02 18:02

"WebCat" <WebCat@post1.com> wrote in

> Det er vel ligemeget. Hvis posten forsvinder eller bliver ødelagt, kan
> det da være lige meget hvad der er i, det er jo aligevel tabt.

Mon ikke Ebbe tænker på evt. gennemlysning af posten ligesom det er sket i
USA efter 11. september? Jeg har ingen problemer haft med forsendelser fra
UK.

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.fotokritik.dk/oversigt.html?bruger=48
http://www.photo.net/photodb/user?user_id=255231

Fra : Ebbe Rasch

Dato : 16-10-02 18:49

> Mon ikke Ebbe tænker på evt. gennemlysning af posten ligesom det er sket i
> USA efter 11. september?

Jow, det er netop det jeg mener. Jeg formulerede mig måske lidt uklart, men
jeg mener om selve filmen kan lide anden overlast end mekanisk af den
behandlig den rutinemæssigt får af dem, der transporterer pakken.

Fra : WebCat

Dato : 17-10-02 17:19

Det tror jeg ikke, røntgen påvirker ikke film, og skulle der ske noget med
dine film er postvæsnet erstatningspligtig.

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 17-10-02 22:36

"WebCat" <WebCat@post1.com> wrote in message
> Det tror jeg ikke, røntgen påvirker ikke film, og skulle der ske noget med
> dine film er postvæsnet erstatningspligtig.

Hvornår er røntgen-stråler holdt op med det - har du evt. en videnskablig
kilde ?

Og hvordan erstatter man eksempelvis et bryllupsbilledet ?

Bare et par tanker - kræver vel egentlig ikke svar

Mvh Kim

Fra : Ebbe Rasch

Dato : 18-10-02 16:59

"WebCat" <WebCat@post1.com> skrev i en meddelelse
> Det tror jeg ikke, røntgen påvirker ikke film, og skulle der ske noget med
> dine film er postvæsnet erstatningspligtig.

Men det hjælper vel ikke ret meget hvis jeg først finder ud af det når jeg
har eksponeret filmen (med mindre postvæsnet kan sende et postbud ud og tage
de samme billeder én gang til)?

Fra : Mich@el Christensen

Dato : 17-10-02 20:29

Hejsa
Nogen der vil give et link til et sted hvor man kan købe billige film i
udlandet.

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 18-10-02 02:38

"Mich@el Christensen" <michaelmc@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Nogen der vil give et link til et sted hvor man kan købe billige film i
> udlandet.

De er vist givet ofte

Jeg husker lige 3 (som jeg har købt hos):
technikdirekt.de
mx2.co.uk
ny-camera.de

Mvh.
Anders

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 18-10-02 09:06

"Anders Frederiksen" <nize@vkr.dk> wrote in news:aonom3$op79v$1@ID-
162626.news.dfncis.de:

> Jeg husker lige 3 (som jeg har købt hos):
> technikdirekt.de
> mx2.co.uk
> ny-camera.de
speedgraphic.co.uk