MS Windows
briani 27239
Ogradere Til XP
Fra : Ernst Andreasen

Dato : 16-10-02 15:06

Hvad er bedst? Opgradere fra win98 til winXP, eller købe den fulde version
af WinXP.
M.v.h.
E.A.

Fra : Morten

Dato : 16-10-02 15:19

> Hvad er bedst? Opgradere fra win98 til winXP, eller købe den fulde version
> af WinXP.

Køb en opgraderingsversion af XP, da det er en del billigere end en fuld version.
Formater harddisken, og læg XP ind. Det kan blive noget værre rod at lægge en
ny windows oven i den gamle.
Undervejs i installationen vil du blive bedt om at smide win98-skiven i drevet et
øjeblik for at godtgøre, at du har ret til at opgradere.

Har du undersøgt, at al din hardware understøttes i XP?

Mvh.
Morten

Fra : Kurt Lund

Dato : 16-10-02 15:22

"Ernst Andreasen" <ernst.andreasen@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er bedst? Opgradere fra win98 til winXP, eller købe den fulde version
> af WinXP.
> M.v.h.
> E.A.

Købe den fulde version, det andet går der altid ged i.
Kurt

Fra : Peter Loumann

Dato : 16-10-02 15:32

"Kurt Lund" <klander@pc.dk> skrev:

>Købe den fulde version,

Unødvendig udgift, som Morten også skriver.

>det andet går der altid ged i.

Ja, der bør installeres på blank disk, Men det kan man som sagt også
med en opgraderingsversion.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-10-02 20:44

I news:3dad75fb$0$7030$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
skrev Kurt Lund dette:

> Købe den fulde version, det andet går der altid ged i.
> Kurt
Det er jeg enig i, jeg er dog undtagelsen der bekræftiger reglen..
Min XP fryser under install hvis jeg laver et clean install, smidder jeg
først 98 ind og så går i gang med xp, så kører den... råddent ja, men derfor
vil jeg aligevel anbefale det :)

Men hvorfor betale for en fuld når en opgradering er nok , det er kun et
licensspørgsmål der er til forskel, se andre svar i denne tråd.

--
Venlig hilsen
Sune Storgaard

Fra : Mose

Dato : 16-10-02 15:26

Du må IKKE opgradere den Win 98, men skal starte på en frisk installation
fra bunden.

Men dette kan også gøres med en opgraderingsversion - den beder bare om at
"se" den originale Win98-CD under installationen)

Mose

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-10-02 15:30

I news:3dad7250$0$6997$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
skrev Ernst Andreasen dette:

> Hvad er bedst? Opgradere fra win98 til winXP, eller købe den fulde
> version af WinXP.
Principielt burde det give samme resultat, men....
Der kan opstå en del fejl senere hen ved at man opgraderer fra 98 til XP, en
"clean" installation er derfor helt klart at foretrække!

Heldigvis forholder det sig sådan at man også kan installere på en frisk med
en opgraderings licens, den vil blot kontrollere at man har et win98 (2000)
installationemedie,muligvis også licennummer dertil.

Jeg ville nok foretrække en fuld version, men på den anden side sparer man
en god klatskilling ved opgraderings udgaven.. En OEM udgave er også en
mulighed.

--
Venlig hilsen
Sune Storgaard

Fra : Mose

Dato : 16-10-02 17:32

Nej da, en OEM er ikke en mulighed - manden vil opgradere - dvs. at han har
hardwaren. Ved OEM skal man købe en eller anden form for ny HW...

Mose

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-10-02 20:41

I news:3dad94b5$0$79620$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
skrev Mose dette:

> Nej da, en OEM er ikke en mulighed - manden vil opgradere - dvs. at
> han har hardwaren. Ved OEM skal man købe en eller anden form for ny
> HW...
Egentligt har du ret, OEM må kun sælgs med "kvalificeret hardware"
Nogle forhandlere betegner en mustmåtte som "kvalificeret hardware", en
omgåelse af reglen ja, men praksis i dagens danmark, og derfor helt klar en
mulighed med mindre man er ultra hellig

--
Venlig hilsen
Sune Storgaard

Fra : Edmund

Dato : 16-10-02 17:53

Sune Storgaard wrote:

> Jeg ville nok foretrække en fuld version

Hvorfor det.

Er der andre forskelle end at opgraderings udgaven spørger om en win98
CD.

Hvad med en OEM er den ikke nøjagtig magen til en fuld version

--
Mvh Edmund

Fra : Peter Loumann

Dato : 16-10-02 22:24

"Sune Storgaard" <speg-fjern-@mail.dk> skrev:

>Jeg ville nok foretrække en fuld version, men på den anden side sparer man
>en god klatskilling ved opgraderings udgaven.

Hvad skulle forskellen være?
--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Klitgaard

Dato : 16-10-02 15:41

"Ernst Andreasen" <ernst.andreasen@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er bedst? Opgradere fra win98 til winXP, eller købe den fulde version
> af WinXP.

Fulde version. Men hvis du køber opgraderingen skal du bare formattere og så
boote på cd'en. Så spørger den efter 98 cd'en en gang imellem....

--
....Klitgaard
"Every night is a battle with alcohol. Some nights I win, some nights I

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 16-10-02 21:15

"Ernst Andreasen" <ernst.andreasen@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

>Klip<

> Tak for svarene. Konklusionen må så være at man roligt kan købe
opgraderingen, der er jo også mange kroner sparet.

Fra : Morten

Dato : 16-10-02 21:19

> Tak for svarene. Konklusionen må så være at man roligt kan købe
> opgraderingen, der er jo også mange kroner sparet.

Gør roligt det, da der ingen forskel er på de to versioner ud over de to
minutters bøvl med at skifte cd. Og det er jo en god timeløn at spare

Mvh.
Morten