MS Windows
briani 27239
XP vil ikke boote.
Fra : Hans Pedersen

Dato : 16-10-02 14:21

Dette er 4. gang jeg oplever nedenstående problem. Jeg har reinstalleret
hver gang, men oplever hver gang at efter ca. 14 dage sker det samme igen...

Når jeg booter, og maskinen lige er kommet igennem BIOS load og Windows skal
loades kommer følgende fejlmeddelelse:

"Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:

\WINDOWS\SYSTEM\CONFIG\SYSTEM

Du kan forsøge at reparere denne fil ved at starte Windows installation ved
hjælp af installationsprogrammets cd-rom.
Vælg 'r' i det første skærmbillede for at reparere"

Hvad er det der går galt her? Det sker gang på gang på helt nyformaterede og
reinstallerede systemer. Jeg har i mellemtiden kørt Windows 2000 uden
problemer. Jeg kører NTFS.

Mit hardware kan ses på www.h2ns.dk/mycomputer.htm

Jeg efterlyser altså en forklaring på fænomenet, og hvordan jeg lettest får
reetableret systemet igen.

--
Hans Pedersen.

Fra : Madsen

Dato : 16-10-02 17:41

Hans Pedersen skrev:

> [...]
> Windows skal loades kommer følgende fejlmeddelelse:
>
> "Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller

Det er tit og ofte fejl i registreringsdatabasen. Du må have et
eller andet program eller driver installeret som laver så meget
koks i dit system, at registreringsdatabasen bliver ødelagt.
Det kan være et program eller driver som ikke er fuld kompatibel
med WinXP f.eks.

MS har en artikel om det her:
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q307545>

Madsen.