Bar plet
Fra : Katrine

Dato : 16-10-02 14:11

Hej Igen

Vi er nu alle flyttet. Flytningen gik godt lidt forvirring og usikkerhed
i starten – mest Josefine. Endnu har ingen spurgt til min to katte, mod
den tilladte ene. Er der nogen som spørger, har jeg en historie klar om,
at den ene kat er min kærestes, og altså blot på besøg. Jeg er ikke i
tvivl om, at det bliver opdaget, da det er nemt at se, at der er to
katte når de sidder i samme vindue og kigger ud. Jeg har prøvet at
fortælle kattene, at de skal sidde i hver deres vindue, men det er ikke
sjovt. Jeg håber bare ikke, at der er nogen som har problemer med det,
så længe vi ikke forstyrrer nogen.

Foran mit hus er der en have. De sidste dage er kattene blevet luftet
her med sele og snor. Det kan godt blive lidt indviklet og kræver at jeg
kigger efter dem hele tiden når de er ude, men de hygger sig sån’ med
det. :) Nu er jeg begyndt at drømme om en indhegning … men det bliver
tidligst til foråret, hvis jeg må for boligforeningen … Der er hæk hele
vejen rundt om haven, undtagen ved en havelåge. Hækken er mellem 1,5 m
og op til tagkanten. Der må kunne laves et diskret hegn på en måde … et
forårs projekt.

Endelig lige et spørgsmål. Blip har fået en plet under hagen, hvor der
ikke er hår, dvs. der er bitte små dun, men ingen lange hår. Vi opdagede
det i går. Pletten virker ikke irriteret, rød eller hævet – huden er lys
og fin. Grænsen til de lange hår meget jævn. Pletten er mindre end en 25
øre. Han klør sig ikke. Der er ikke sår. Kan det være ringorm? Jeg synes
ikke helt at beskrivelsen passer, men hvad ellers? Pletten er under
hagen, så det kan ikke være fordi han har slikket sig for meget. Jeg
skal til dyrlægen i dag efter kattemad, så jeg vil lige spørge dem, hvad
de mener. Hvad mener i herinde? Alle forslag en velkommen.

Med venlig hilsen
Katrine og den 2-hovede, 8-benede, 2-halede kat Blip-Fine … 2 katte?
Hvor? Jeg har da kun en ;)

http://www.kandu.dk/

Fra : Camilla Baird

Dato : 17-10-02 23:33

> [...]
>
> Med venlig hilsen
> Katrine og den 2-hovede, 8-benede, 2-halede kat Blip-Fine … 2 katte?

Hvad sagde dyrlægen?
Jeg tænker, det måske kunne være acne...

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Katrine

Dato : 18-10-02 11:26

> Hvad sagde dyrlægen?
> Jeg tænker, det måske kunne være acne...

Hos dyrlægen sagde de, at jeg skulle vente og se tiden an. Da området
hverken var generet eller rødt, mente hun af Blip måske bare havde fået
nogle hår i klemme, som så var blevet revet af. De lyder meget
fornuftigt, da den kat har næsen nede i alt, men sån' er katte jo. ;)
Pletten ser også fint ud i dag, der er vokset flere hår frem og der er
på ingen måde generet.

Hilsen Katrine

http://www.kandu.dk/