Toppen af eliten inden for elektronisk mus~
Fra : Kim Jensen

Dato : 16-10-02 12:22

Hej!

I kølvandet på Åges interessante indlæg om den fremadstormende
dansktop-bølge, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilke kunstere andre her
i gruppen lytter til - specielt på den elektroniske front.

Selv lytter jeg en hel del til house, lounge, triphop, lo-fi, ambient m.m.

Er der folk her i gruppen, der kan nikke genkendende til kunstere som
nedenstående, evt. supplere med andre i samme stil(e), som man bør lytte
til:

* Swayzak
* Herbert
* The Timewriter
* Vincenzo
* Akufen
* Monolake (og andet fra basic channel)
* Biosphere
* Nova Nova
* Air
* Global Communication
* Spacetime Continuum
* Boards of Canada
* Múm

Blot nævnt nogle af de kunstere, der frekventerer min CD-afspiller oftest
for tiden

Og - sikkert til Åges sikkert store forbløffelse - også et par danske navne:

* Dub Tractor
* Future 3
* Double Muffled Dolphin

mvh
Kim Jensen

Fra : Jakob Strandgaard An~

Dato : 16-10-02 19:09

Jeg lytter en del til dub i øjeblikket. Meget er en del som Aalborg posen
Tweak fyrer af til deres fester. De kan findes på www.aabtek.com
De laver også en hele del selv. Specielt Christian bloch har nogle ret gode
numre liggende til fri download på MP3.com han har desuden og lavet noget
med Bjørn svin.

Men ellers kan goodiepal også anbefales.

Fra : Kim Jensen

Dato : 16-10-02 20:01

Jakob Strandgaard Andersen wrote:
> Jeg lytter en del til dub i øjeblikket. Meget er en del som Aalborg
> posen Tweak fyrer af til deres fester. De kan findes på www.aabtek.com

Uh. Det site kendte jeg ikke - kender godt Bo Vestergaard og Christian
Bloch. Sidstnævnte svinger dog meget i kvalitet imho. Hans DJ-sets på
hedengange Revolution/ClubViva havde yderpunkter i det ultra-fede på den
ene side, og det næsten pinlige på den anden side. Nu er det efterhånden
længe siden jeg har oplevet ham som DJ.

> De laver også en hele del selv. Specielt Christian bloch har nogle
> ret gode numre liggende til fri download på MP3.com han har desuden
> og lavet noget med Bjørn svin.

He, ja, noget af det han lavede med Bjørn Svin var ret heftigt.

Kim Jensen
R2DVD.com - find de billigste DVD'er i Danmark

Fra : Jacob Ulrich

Dato : 18-10-02 18:15

> [...]
>
> Er der folk her i gruppen, der kan nikke genkendende til kunstere som
> nedenstående, evt. supplere med andre i samme stil(e), som man bør lytte

For mit vedkommende er det:

-Autechre / Gescom
-Aphex twin
-Venetian Snares
-Brothomstates
-Astrobotnia
-Chris Clark
-Bola
-Jello
-Boards of Canada (hold i øvrigt øje med warpmart hvor Twoism snart
genudgives.)
-Amon Tobin
-Múm
-Squarepusher (specielt det nyeste; Do you know squarepusher og Go
Plastic...moderne pop-musique)
-Tipper

Lytter også til en del dub for tiden. Derunder også Future 3 / System,
Opiate, ting og sager fra Mille Plateaux og ~scape, og alt fra Warp records
og Planet Mu.

---Jacob---

Fra : Kim Jensen

Dato : 18-10-02 20:02

> For mit vedkommende er det:
> -Boards of Canada (hold i øvrigt øje med warpmart hvor Twoism snart
> genudgives.)

Cool. Tak for dén info!

BOC synes jeg laver nogle usigeligt lækre ting, men ind i mellem også
noget hvor jeg står totalt af. Mine favoritter er helt klart "Turquoise
Hexagon Sun" og "Everything you do is a ballonn" fra den gamle "BOC
Maxima" udgivelse - og så faktisk det meste af "Music has the right..."
albummet.

> Lytter også til en del dub for tiden. Derunder også Future 3 / System,
> Opiate, ting og sager fra Mille Plateaux og ~scape, og alt fra Warp
> records og Planet Mu.

Warp har altid haft en masse lækre folk i stalden. Mht. ~scape har jeg
ikke hørt så meget ud over Pole og et par andre ting. Specielt Pole
kræver normalt en del tilvænning synes jeg

Kim Jensen
kelvin8.com · the design database project

Fra : Kasper Aae

Dato : 20-10-02 13:11

On Wed, 16 Oct 2002 13:21:35 +0200, "Kim Jensen" <kj@jmt.dk> wrote:

>* Swayzak
>* Herbert
>* The Timewriter
>* Vincenzo
>* Akufen
>* Monolake (og andet fra basic channel)
>* Biosphere
>* Nova Nova
>* Air
>* Global Communication
>* Spacetime Continuum
>* Boards of Canada
>* Múm

*Air
*Future Sound of London
*The Orb
*Thievery Corporation
*Fila Brazilia
*Xploding Plastix
*DJ Krush
*DJ Shadow
*Lamb
*Plaid
*Red Snapper
*Kevin Yost
*Blue Six
*A Forest Mighty Black
*Kyoto Jazz Massive
*The Crystal Method
*Apollo 440 (især debuten, "Millennium Fever")
*Diverse ting fra Good Looking Records

Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com