Switch, men hvilken?
Fra : Kenneth Laulund Niel~

Dato : 16-10-02 12:19

Hej

Jeg er ved at være træt af mine 2 x 8-ports D-Link switche og har
derfor planlagt at udskifte dem med en enkelt 24-ports switch men
så er spørgsmålet hvilken...
Switchen skal bruges til et privat LAN samt deling af en dsl
forbindelse.

Hvad skal man kigge efter? Buffer memory?, Packets per second?
antallet af understøttet MAC adresser? Backplane hastighed? eller
?

Jeg har haft kig på følgende, mest fordi den understøtter VLAN &
Port trunking, da jeg vil bruge VLAN til min bærbars wireless
forbindelse til LAN, og Port trunking til min server. Men også
pga. mulighed for fiber udvidelse.

X-Net SH-9024A Rack size switching 24-port Hub (24*RJ45 +
1*Optional FX)
<http://www.x-net.com.tw/main.asp?Item=31&Category=04&Product=040
08>

Men jeg er ikke meget for der står "switching 24-port Hub" hvad
vil det sige?

Andre jeg har kig på:

Surecom EP-824DX:
<http://www.surecom-net.com/pd824dx_dx-f_dx-fs.htm>

eTen EW-724C 24 ports 10/100 Rack Mount Switch:
<http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-sw/netswum/netetew724c.
html>

D-Link DES-1024R+ 24 Port Switch:
<http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-sw/netswum/netdldes-102
4r.html>

Netgear FS524 24 Port Switch:
<http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-sw/netswum/netngfs524.h
tml>

Nogen som har erfaringer med nogle af switchene vil jeg meget
gerne høre om det!
Umiddelbart ville jeg investere i X-Net SH-9024A, da den har
VLAN, Port trunking samt fiber mulighed.
Og da prislejet ca. 2k er hvad jeg kan overkomme.

--
Kenneth
dsl25451@vip.cybercity.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-10-02 19:22

In article <aoji2r$55c$1@news.cybercity.dk>, Kenneth Laulund Nielsen wrote:
> [...]
>
> Hvad skal man kigge efter? Buffer memory?, Packets per second?
> antallet af understøttet MAC adresser? Backplane hastighed? eller
Mærkevare er som regel godt. Cisco, HP ProCurvve etc.
D-Link er også OK i mellem enden.

> [...]
> 08>
>
> Men jeg er ikke meget for der står "switching 24-port Hub" hvad

Det betyder typisk at det er en hub med autodetecting porte,
og et switch modul der kobler 10 og 100 mbit segmentet sammen.

> [...]
> VLAN, Port trunking samt fiber mulighed.
> Og da prislejet ca. 2k er hvad jeg kan overkomme.

Jeg vil glemme den. Switching hub er stadig en hub.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-10-02 21:21

Som svar på skriblerier forfattet af Kenneth Laulund Nielsen

> Jeg er ved at være træt af mine 2 x 8-ports D-Link switche og har
> derfor planlagt at udskifte dem med en enkelt 24-ports switch men
> så er spørgsmålet hvilken...

Jeg har haft megen glæde af mine små switche fra TrendNet
http://www.trendnet.dk/home/switchs.asp

mvh/Peter Lykkegaard