Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"Vandmærker" på billeder ?
Fra : Hagman

Dato : 16-10-02 11:43

Ved ikke om det hedder "vandmærker", men jeg søger et program, der kan
skrive tekst på billedet, men samtidig kan man se hele billedet. (Håber i
forstår hvad jeg mener).

Det må meget gerne være så enkelt som muligt

Med venlig hilsen,
Hagman.

Fra : Niklas

Dato : 16-10-02 13:11

"Hagman" <hagman00001931@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3dad43e9$0$11422$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> forstår hvad jeg mener).
>
> Det må meget gerne være så enkelt som muligt

Der findes et freeware program der hedder "Copyrightleft" som kan det.

Niklas

Fra : Niklas

Dato : 16-10-02 13:13

> [...]
> forstår hvad jeg mener).
>
> Det må meget gerne være så enkelt som muligt

Hjemmesiden hvor du finder CopyRightLeft er:

http://www.lunerouge.com/gnu/crl_e.htm

Niklas

Fra : R.S.

Dato : 16-10-02 18:25

Niklas wrote:

> Hjemmesiden hvor du finder CopyRightLeft er:
>
> http://www.lunerouge.com/gnu/crl_e.htm
>
> Niklas

Kan det bruges ti win XP, for det står ikke nævnt. Har du nogen erfaring med
det?

Bjarne
Fjern no spam i mailadresse
Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 16-10-02 19:15

On Wed, 16 Oct 2002 19:24:59 +0200, "R.S." <roschNOSPAM@pc.dk>
wrote:

>Kan det bruges ti win XP, for det står ikke nævnt. Har du nogen erfaring med
>det?

Jeg har lige prøvet i XP, virker OK
meget simpelt og let at bruge, og man er frit stillet med hensyn
til tekst, super super
mvh Ebbe

Fra : Hagman

Dato : 16-10-02 20:06

> Hjemmesiden hvor du finder CopyRightLeft er:
>
> http://www.lunerouge.com/gnu/crl_e.htm
>
> Niklas

Fint program, men det laver jo ikke sådan nogle "vandmærker" :(

Fra : Niklas

Dato : 16-10-02 22:13

"Hagman" <hagman00001931@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3dadb8a7$0$11458$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Fint program, men det laver jo ikke sådan nogle "vandmærker" :(

Du kan lave skriften gennemsigtig.
Var det ikke hvad du efterlyste?

Niklas

Fra : Per Kristensen

Dato : 16-10-02 13:45

> [...]
> forstår hvad jeg mener).
>
> Det må meget gerne være så enkelt som muligt

Jeg mener XnView kan lave det som batchjob. Hentes fra tucows.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 16-10-02 22:56

Hagman wrote:

> Det må meget gerne være så enkelt som muligt

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad du mener med vandmærke, for det
kan faktisk dække over to ting.

Den mest almindlige opfattelse af begrebet "vandmærke", er en
transperant skrift hen over billedet, hvor der f.eks. står
"copyright", det kan du lave med de fleste billedbehandlings- programmer.

Den anden brug af begrebet hedder egenlig et "digitalt
vandmærke", det laves med et specielt program der skjuler noget
kode i billedets data, som er næsten umulig at fjerne igen, denne
løsning er ikke synlig, men programmer som f.eks. PhotoShop
reagerer på vandmærket og man kan se hvem der har copyrigth.

Du kan læse mere om emnet på: http://www.digimarc.com/

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jørgen Angel

Dato : 17-10-02 07:30

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Jeg kan ikke helt gennemskue hvad du mener med vandmærke, for det
> kan faktisk dække over to ting.

Og måske en tredje. Jeg kan huske for længe siden en lille freeware-ting
til Photoshop der satte et eller copyrightmærker på billedet. Sådan
nærmest embossed, hvis jeg husker ret. Desværre kunne man ikke justere
på størrelse eller placering osv. Man kunne heller ikke vælge andre
illustrationer eller tekst, men ellers var det lidt smart.

Jørgen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-10-02 14:27

Jørgen Angel wrote:

> Og måske en tredje. ..........cut......

Nej der er kun to metoder, enten kan vandmæket ses i billedet,
eller så er det skjult i billed-filens data.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen