Dele post i Outlook
Fra : Jens

Dato : 16-10-02 10:47

Vi har her i huset fem comp. på netværk og de er alle på nettet men de
to af os har E-mails ved TDC og Outlook kan ikke finde ud af at dele
den post der er til mig og den der er til min Hustru er der nogen der
ved om det kan lade sig gøre og evt. hvordan ?
På forhånd tak

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 16-10-02 12:44

"Jens" <jenssvensson@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den post der er til mig og den der er til min Hustru er der nogen der
> ved om det kan lade sig gøre og evt. hvordan ?

Gå ind i Outlook express->funktioner->meddelelsesregler->post
Så kan du oprette en regel der sorterer posten udfra forskellige kriterier.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : GiWeo

Dato : 16-10-02 13:06

On 16 Oct 2002 02:47:02 -0700, jenssvensson@pc.dk (Jens) wrote:

> [...]
>den post der er til mig og den der er til min Hustru er der nogen der
>ved om det kan lade sig gøre og evt. hvordan ?

Det kan det sagtens - du kan bare oprette en Indbakke mere - og så
oprette en "regel" om at flytte post sendt til den ene e-mail adresse
i den ene indbakke, og en anden regel om at flytte post sendt til den
anden e-mail adresse i den anden indbakke - og sådan kan du fortsætte
ud i det uendelige...

Kig i hjælpen under "Opret regler"

--

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links, Politiscanner og PMR-446 walkie på

Fra : Søren Blom

Dato : 16-10-02 20:59

"GiWeo" <do@os.dk> skrev >
> [...]
> i den ene indbakke, og en anden regel om at flytte post sendt til den
> anden e-mail adresse i den anden indbakke - og sådan kan du fortsætte

Som jeg forstår problemet, så er problemet netop, at mailene til hans kone
og til ham selv skal ind på to forskellige maskiner, men hentes fra samme
POP3 konto. I det tilfælde skal Outlook sættes op til på en maskine kun at
hente post til XX og den anden maskine kun til YY. Lige hvordan dette så
gøres ved jeg ikke.
Bruger man en og sammen maskine til mail, så kan man godt gøre i ovenstående
forslag.

En mulighed er at oprette mail alies og få sorteret posten allerede på pop3
serveren.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Car

Dato : 16-10-02 21:42

> [...]
ovenstående
> forslag.
>
> En mulighed er at oprette mail alies og få sorteret posten allerede på

Nej det går ikke med een TDC konto/internetforbindelse. Hos TDC kan man godt
nok oprette op til 5 emailadresser, men når man tjekker post på een af dem,
så får man al mail til alle konti.

Fra : Søren Blom

Dato : 17-10-02 00:46

"Car" <Car@surfpost#away#.dk> skrev
> [...]
godt
> nok oprette op til 5 emailadresser, men når man tjekker post på een af

Ja det løser jo ikke problem det kan jeg godt se. Men hvad man så lige gør
ved jeg ikke, så var muligheden måske, om end det er lidt ekstremt, at have
en mail servere stående hjemme, der henter mail fra POP3 kontoen, som så
sortere posten og de enkle bruger (maskiner) henter mail derfra. Men for
ellers må det da være muligt at få en ekstra POP3 mail et og andet sted.
I skal være velkommen til at få en @blom.dk adresse, men det er der nok ikke
så meget sjov i

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Keld Nielsen

Dato : 23-10-02 19:19

hej jens

Du går på posthuset og tager et gratis tdc internet abonnement (Netbasis)
Så opretter du kontoen hjemmefra og onlineregistrerer dig.
så har du nu to konti hos tdc
altså : to 12 cifrede numre og 10 email adresser

I outlook kan du sætte dig selv op med det ene konto nr. og din kone med det
andet.
Det smarteste er hvis i har windows 2000 prof. og logger ind med hver jeres
adgangskode.
Det er sådan jeg gør.