Binding af Magnus
Fra : Jan

Dato : 16-10-02 09:05

Hi

Jeg vil gerne have bundet nogle Magnus fluer. Derfor har jeg hentet
beskrivelsen af denne på NHJF's hjemmeside.

Men jeg er ikke sk*de skrap til fluebinding og forstår derfor ikke hvordan
jeg bl.a. laver halen.

Der står at den laves af:

"To strå flash med en grizzly hacklespids på hver side"

Flashen har jeg styr på, men hacklespidsen??
Hvordan laver jeg den/dem?? (Hvordan udvælger jeg dem, klipper dem, vender
dem og binder dem ind)

Venlig hilsen

Jan Madsen

Fra : John P

Dato : 16-10-02 16:30

Hej Jan

Først udvælger du 2 grizzle hanehackler, hvor fjerstrålelængden passer til
krogen. Stadardlængden for et hackle til en vådflue er fra krogøjet til
krogspidsen, dvs. du holder hacklestammen ved krogøjet og så skal
fjerstrålerne nå ned til krogspidsen, ved streamerkrog skal det ca. være den
halve afstand.
Nu tager du hanehacklet og holder med tommel og pegefinger om spidsen af
fjeren og gnider fjerstrålerne med tommel og pegefinger på den anden hånd så
de står vinkelret ud fra hacklestammen, du har nu en spids på hacklet som er
uberørt, længden af halen er de uberørte fjerstråler, det samme gøres nu på
den anden fjer. Efter du har bundet flashen ned lægger du et hackel på hver
side af krogen med hackelstammen langs med krogskaftet med den hule side mod
krogskaftet og der tørnes 2-4 tørn med bindestråden ved krogbøjningen.
Kropsmaterialet bindes nu ned og vindes op over krogen og afsluttes med 2
tørn lidt bag krogøjet, resten af hacklerne vindes nu begge to samtidig op
over kroppen i vide tørn og bindes ned hvor kroppen slutter. Derefter bindes
evt. øjne ned og fluen afsluttes.
Jeg håber denne lille beskrivelse hjælper dig.

Mvh
John P.

Fra : Jan

Dato : 17-10-02 11:09

Hi

> Jeg håber denne lille beskrivelse hjælper dig.

Det gjorde det. Nu går der lige et par dage før jeg kommer til fluestikket
igen, så prøver jeg eller vender jeg tilbage

Tak for hjælpen

Jan