Grease - en sort boks?
Fra : Rikke & Brian

Dato : 16-10-02 08:28

Hejsa

Har lige set Grease på den nye DVD version. Så med et siger min kæreste hvad
er det for en sort boks oppe i hjørnet. Det viser sig så at i den første
scene på cafeteriet hvor Sandy dater ham sports fyren, og Danny og hende
mødes ved jukeboxen. Der kan man i højre hjørne (tror jeg det er) se et
slags menu-skilt, og der er der sat en sort boks henover. Vores gæt var at
det var en reklame der ikke måtte komme med i den nye version, eller sådan
noget. Men er der nogen der har vhs versionen, eller som kan huske hvad der
var der i hjørnet på den originale Grease. Nogen der evt. ved hvorfor det
ikke måtte komme med i den nye.

Mvh. Brian

Fra : Morten DH

Dato : 16-10-02 15:26

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev i en
meddelelse news:3dad1570$0$1036$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
der
> var der i hjørnet på den originale Grease. Nogen der evt. ved hvorfor det

Det er nævnt her: http://www.filmvault.com/filmvault/nash/g/grease1.html
Dybt godnat hvis man spørg mig...

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 16-10-02 20:06

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nævnt her: http://www.filmvault.com/filmvault/nash/g/grease1.html
> Dybt godnat hvis man spørg mig...

"I was prevented from regressing completely to my seventh-grade self,
however, by an act of retroactive product dis-placement so audacious I
almost didn't believe my eyes. When Danny confronts Sandy by the malt shop's
jukebox after cutting her at the pep rally, a menu board with a Coca-Cola
sign is clearly visible behind his head. Except that it's not--the red Coke
logo in the middle of the board is obscured by a gray electronic box. Given
that the T-Birds drink Pepsi a couple of times in the movie, I assume that
Pepsi cut a deal with Paramount to cut out the competition. Not that Grease
is such high art that the switch amounts to mutilation...but it certainly
shows how times have changed."

Det er jo dybt retarderet opførsel.

Fra : Morten DH

Dato : 17-10-02 16:00

"Thomas Mouritsen" <milesSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Grease
> is such high art that the switch amounts to mutilation...but it certainly

Ikke nok med vi skulle vente 4 år på en middelmådig udgivelse (vi kan
sikkert købe en 25års jubilæums udgave næste år); men så hører man sådan
noget fis - nogen burde sgu fyres for den slags...

Har lige checket min canadiske reg. 1 udgivelse og ganske rigtigt der er
FANDME en grå box (som oven i købet flytter sig lidt fra frame til frame)
det nævnte sted... men jeg synes også at der er noget andet mistænkeligt i
den scene... Der hænger et billede (eller en reklame) bagved Sandie og Tom
(sportsfyren) i cafe'en, som er mistænkelig utydeligt - og hvis min
paranoide mistanke er korrekt, så ligner det unægteligt en Coca Cola reklame
med det røde logo nede i højre hjørne... Endnu en grund til at boycutte
Pepsi...

Men i det mindste kan man så glæde sig over at ha Grease i korrekt format og
os hjemme-importører slipper desuden for den bøssede lyserøde DK indpakning

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 17-10-02 19:25

Morten DH skrev:

> [...]
> som er mistænkelig utydeligt - og hvis min paranoide mistanke er
> korrekt, så ligner det unægteligt en Coca Cola reklame med det røde

Jeg tror ikke, DVD-producenten har noget med disse ting at gøre.

Jeg blev nysgerrig og kiggede derfor på mit gamle VHS-bånd optaget fra
DR en gang i midthalvfemserne. I billedet med Tom kan jeg se et
billede med noget, som ganske givet er et Coca-Cola-logo i hjørnet.
Men også hos mig er hele billedet på væggen meget utydeligt - som om
det er gjort i postproduktionen.

I den vinkel hvor man ser Sandy og Danny stå ved jukeboxen kan jeg
ikke se antydningen af et Coca-Cola-logo. Jeg kan godt se et menuskilt
(som ses centralt i billedet, efter at Sandy går ud af billedet), og
der er et rektangulært brunt/mørkt felt midt på det. Det kunne godt
være en ændring fra postproduktionen, men anmelderen må have en god
kilde eller en ældre version af filmen for at kunne sige, at det er en
Coca-Cola-reklame, der er fjernet.

Til gengæld kan jeg relativt tydeligt se en automatagtig ting med
Coca-Cola-logo i hjørnet, da Sandy går fra bordet over til jukeboxen.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Morten DH

Dato : 18-10-02 15:00

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:aomvf6$jpd$1@sunsite.dk...
> [...]
> være en ændring fra postproduktionen, men anmelderen må have en god
> kilde eller en ældre version af filmen for at kunne sige, at det er en

OK så behøver jeg ikke bande mere... jeg havde nemlig også en VHS optagelse
fra den gang (eneste gang jeg har set filmen i nogenlunde letterbox) men
brugte bånde til noget andet da min DVD var på vej over Atlanten og stod jo
så nu og manglede den som reference:-/

Fra : Michael Westi

Dato : 18-10-02 22:52

> [...]
reklame
>med det røde logo nede i højre hjørne... Endnu en grund til at boycutte

Nu du nævner sportsfyren(Tom).

Er der nogen der kan genkende ham?
--
Mvh Michael
"The intelligence on this globe is constant

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 20-10-02 13:14

Michael Westi skrev:
> Nu du nævner sportsfyren(Tom).
>
> Er der nogen der kan genkende ham?

Øhm, nej. Hvad mener du?

(Jeg kunne sikkert kigge på IMDB, men det ville vel ikke være lige så
sjovt.)

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk