Periodisk 'fejl i netkabel'
Fra : Keld Sørensen

Dato : 16-10-02 08:19

Hvordan kan det være, at jeg nogle gange på netværksikonet i systray
får beskeden, at 'netværkskablet ikke er tilsluttet' - beskeden kommer i
perioder, hvor der f.eks. kan være 3-4 sek. mellem hver meddelelse.

Genstarter jeg maskinen forsvinder det som hovedregel.

Jeg har en W2K med alle de automatiske opdateringer, som den beder om.

Det er kun på 1 ud af ialt 3 maskiner, som alle skulle være sat op på samme
måde.

Hvad kan være problemet - og kan det afhjælpes ?

Keld Sørensen

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 16-10-02 10:16

Keld Sørensen wrote:
> Hvordan kan det være, at jeg nogle gange på netværksikonet i systray
> får beskeden, at 'netværkskablet ikke er tilsluttet' - beskeden kommer i
> perioder, hvor der f.eks. kan være 3-4 sek. mellem hver meddelelse.

En maskine, jeg så dette problem på, havde problemer
med autonegotiation med switchen, den var tilsluttet.

Efter begge blev låst til 100 full duplex forsvandt problemet.

Er dine maskiner tilsluttet en switch?

Har du prøvet at bytte rundt på kablerne?

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Keld Sørensen

Dato : 16-10-02 19:17

Den ER lige præcist tilsluttet en switch.

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 17-10-02 15:02

Keld Sørensen wrote:
> Den ER lige præcist tilsluttet en switch.
>
> "Mogens Kjaer" <mk@crc.dk> skrev i en meddelelse

Kan switchporten låses til 100Mbit/full duplex?

Kan netkortet det?

Hvis ja på begge spørgsmål, så prøv at gøre det
og se om det hjælper.