MS Windows
briani 27239
IIS eller anden personal web server
Fra : Brian Christensen

Dato : 16-10-02 08:08

Hej gruppe

Jeg er på jagt efter en personlig web server, så jeg kan teste mine sider
inden jeg uploader dem til serveren. IIS var en mulighed, men jeg har ladet
mig fortælle i dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp at jeg ikke kommer
så langt med den XP home jeg har installeret - i hvert fald ikke mht. IIS.
Hvad gør en klog mand så ? Altså hvis han ikke lige ligger inden med en
bunke penge til en XP pro version (det er ikke engang 2 uger siden jeg
betalte XP home) ?
Er der andre alternativer ? Og hvis jeg skal være lidt kræsen, så må det
helst være super duper nemt, da jeg ikke er den store server haj, men blot
har brug for en server der kan give mig samme resultat som hvis det var en
ægte web server der fortolkede mine .asp sider.

Med venlig hilsen
Brian

Fra : iLotG_

Dato : 16-10-02 18:24

Du skal nok have fat i Apache serveren.
hent den på
http://www.apache.org/dist/httpd/binaries/win32/apache_2.0.43-win32-x86-no_s
sl.msi
Se mere om installation på www.apache.org. Måske er det ikke den letteste at
have med at gøre, men det er i hvert fald den bedste. Og som altid med nye
programmer. Man er NØDT til at gide læse lidt, prøve sig lidt frem og søge
hjælp på nettet/news, hvis man vil rykke frem til næste felt.

Fra : Brian Christensen

Dato : 16-10-02 22:27

"iLotG_" skrev i en meddelelse

> Du skal nok have fat i Apache serveren.
> hent den på

http://www.apache.org/dist/httpd/binaries/win32/apache_2.0.43-win32-x86-no_s
> sl.msi
Jeg er igang med at hente den...mange tak

> [...]
> programmer. Man er NØDT til at gide læse lidt, prøve sig lidt frem og søge
> hjælp på nettet/news, hvis man vil rykke frem til næste felt.

Jamen det er jo ikke engang løgn !!
Kan ikke sige andet end at jeg endnu engang må bøje mig for derefter
hovedkuls at kaste mig over programmet fra alle sider...

mvh
Brian