MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP: CD-ROM drev er forsvundet
Fra : Kurt Moskjær Anderse~

Dato : 16-10-02 07:55

Hejsa!

Fra den ene dag til den anden er mine CD-ROM drev forsvundet fra
Enhedshåndtering - eller rettere sagt de melder følgende fejl: "Windows kan
ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i
registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)"

Jeg har forsøgt at fjerne drevene og installere dem igen, men uden held og
med samme fejlmeddelelse som resultat.

Nogen der har oplevet noget lignede eller har et forslag til hvordan jeg
løser problemet?

Kurt Moskjær Andersen

Fra : Christopher Tracy

Dato : 16-10-02 11:44

Hej

> [...]
(i
> registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)"

Det skulle vel ikke være sådan at du har indstaleret Brændere-programmet
Roxio (Adaptec) og det er efter der det er sket ?

Det har jeg nemlig været udefor før ...

/C.T.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 16-10-02 14:11

Hej

> Det skulle vel ikke være sådan at du har indstaleret Brændere-programmet
> Roxio (Adaptec) og det er efter der det er sket ?
>
> Det har jeg nemlig været udefor før ...

Og du kan jo prøve om ikke der er noget på dette link der kan hjælpe dig:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q270008

/C.T.

Fra : Caz

Dato : 16-10-02 11:45

Hej Kurt
Jeg har prøvet noget lign. prøv at se www.wintip.dk, jeg mener der var her
jeg fandt svaret.

Mvh
Caz

Fra : Caz

Dato : 16-10-02 11:46
Fra : Kurt Moskjær Anderse~

Dato : 17-10-02 07:53

"Caz" <security_50@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> her var det :
> http://www.wintip.dk/xp/probs/cddrev.htm

Perfekt Caz, det virker bare og jeg har fået mine drev tilbage igen :)
Tusind tak til alle for løsninger!

Kurt Moskjær Andersen

Fra : Jakob Jensen

Dato : 21-10-02 17:53

Jeg mister også mine drev engang imellem. Nu håber jeg dette lille fif
virker, selvom jeg kun havde en lowercases og ingen upper.

Venlig hilsen
Jakob Jensen - www.hattrick.org - Rodsen Football Club
http://www.debatkat.dk - stedet for katte og deres mennesker

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 16-10-02 11:05

"Kurt Moskjær Andersen" <05u4t001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)"
>
> Jeg har forsøgt at fjerne drevene og installere dem igen, men uden held og

Hej Kurt.

Så vidt jeg husker er det easy CD creator der laver baladen, så hvis du har
den installeret er det sikkert derfor. Der findes en patch der løser
problemet på deres hjemmeside.
--
Kasper Bøggild