Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Store Fotografer som inspiration
Fra : Niklas

Dato : 16-10-02 02:58

_Store Fotografer Gennem Tiderne_

Jeg synes at det kunne være rart med en tråd, omhandlende epokegørende fotografer
som, med deres fotografiske bidrag, har været vores inspirationskilde
i vores foto hobby eller erhverv.

Eksempelvis er en af mine absolutte favoritter Man Ray.
De billeder, af hans kreationer, jeg beundrer mest
er "Larmes" (eller "Tears" på engelsk) og "Le Violon d'Ingres".

Jeg har også ofte været imponeret over nogle fotos taget af National Geographic's folk.

Jan Arthus Bertrand er også en af mine favoritter men jeg kan ikke påstå,
at at jeg har ladet mig inspirere af ham,
da jeg meget sjældent får chancen for at flyve for at tage fotos af landskabsmønstre.

Jeg ved at mange Amerikanske amatør- & prof fotografer er meget betaget af Ansel Adams.

Ernst Haas har også lavet billeder der kan sætte min fantasi og fotolyst igang.

Lige nu sidder jeg og vil gerne give flere bud på fotografer jeg har dyb respekt for
men jeg skal lige lave noget research først.

Således vil varmt opfordre andre deltagere i denne glimragende News Group at følge op dette
indlæg med Jeres bud på store fotografer eller bestemte billeder som har været til glæde og inspiration
for Jer.

Desuden skal jeg også vide om det er tilladt at linke til WWW hvis ikke det er ens egen hjemmeside.
Jeg ville jo gerne henvise til bestemte link hver gang jeg lister en præference.
Er der nogen der vil fortælle mig om det er ok at gøre eller ej, så ikke jeg får nogle af de meget skrappe "netbetjente" efter mig.

Med Venlig Hilsen

Niklas