MS Windows
briani 27239
Adgangskode/sikkerhed
Fra : Christian Frøstrup

Dato : 15-10-02 23:01

Når jeg starter min pc med win98 indtaster jeg brugernavn og adgangskode,
hvor sikre er mine dokumenter, hvis en anden logger på eller blot trykker
ESC og komme på den vej?

Hilsen

Christian Frøstrup

Fra : Morten

Dato : 15-10-02 23:03

> Når jeg starter min pc med win98 indtaster jeg brugernavn og adgangskode,
> hvor sikre er mine dokumenter, hvis en anden logger på eller blot trykker
> ESC og komme på den vej?

De er overhovedet ikke sikre. I stedet kan du anvende filsystemet ntfs under
fx winXP, hvor du kan låse mapperne.

Mvh.
Morten

Fra : Tommy Geisler

Dato : 16-10-02 17:47

Det du gør har kun indflydelse på hvilket skrivebord du vil have frem når du
starter op.

Du an altså med forskellige password starte forskellige skriveborde frem
passende til lige den bruger.

Men som rigtig skrevet af en anden så begrænser det ikke adgang til nogen
filer på din computer.

Som et alternativ hvis det kun er dig der skal bruge computeren kan du sætte
password på i Bios så er det kun dig der kender det som kan åbne computeren.

Men pas på for hvis du glemmer passwordet så kan det være lidt besværligt
for nogen at få adgang igen.

Hilsen
Tommy Geisler