hvilken telefon har den største SMS kapac~
Fra : nevermind

Dato : 26-02-01 10:08

Hvilken telefon har den største SMS kapacitet?
Forstået: den kan modtage de længste SMS'er.
Jeg skal bruge den til at forwarde email til.
Hvis i kunne give nogle forslag der holdt sig inden for kampagne
tilbuddene ville jeg være yderst taknemmelig.

Fra : Morten B

Dato : 26-02-01 14:07

"nevermind" <ifafullscalewarwasatyourdoorwouldyouopen?@bugoff.net> wrote in
message news:t37k9tkh1opjdrfcbi1c2rve83dju58fhf@4ax.com...
> [...]
> Hvis i kunne give nogle forslag der holdt sig inden for kampagne
> tilbuddene ville jeg være yderst taknemmelig.

SMS-beskeder er standart og er på 160 tegn. Dog kan en 3310 koble flere
beskeder sammen til en besked, men det virker kun hvis du sender dem til en
anden 3310. Alle andre vil stadig se det som flere beskeder. Det er skal til
er at dit webhotel er villige til at forwarde i flere efterfølgende
sms-beskeder.

/Morten

Fra : Nico_P

Dato : 26-02-01 14:53

Morten B <mortenb@trashcan.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:97dkf5$11c$1@news.inet.tele.dk...

> [...]
til
> er at dit webhotel er villige til at forwarde i flere efterfølgende

hmm det kan godt være du gerne vil forwarde E-mails men husk at alle mobil
firmaerne snart sætter en stopper for sådan noget.....

Greetings from Nico_P

Fra : Mickey

Dato : 26-02-01 16:20

"Nico_P" <nico[NO_SPAM]@mobil.dk> skrev i en meddelelse
> Morten B <mortenb@trashcan.dk> skrev i en

> hmm det kan godt være du gerne vil forwarde E-mails men husk at alle
mobil
> firmaerne snart sætter en stopper for sådan noget.....

hvor har du det fra ?
- dokumentation tak!

--
Mickey

Fra : Jakob V

Dato : 26-02-01 21:03

> mobil
>
> hvor har du det fra ?
> - dokumentation tak!

Det må anses som pænt sandsynligt i forhold til udviklingen i vores omkring
liggende lande (Norge+Sverige).

Dokumentation har jeg ikke. Men at give en advarsel mod at spendere 1000-vis
af kroner synes jeg var rimelig nok at give...

Mvh. Jakob V

Fra : Erik Einum

Dato : 26-02-01 21:14

Jakob V <jakobv@excite.com> skrev

> [...]
>
> Dokumentation har jeg ikke. Men at give en advarsel mod at spendere
> 1000-vis af kroner synes jeg var rimelig nok at give...

En av de to operatørene i Norge (alle de andre er virtuelle operatører, og
jeg kjenner ikke de så godt) har gratis epostadresse knyttet til
mobilnummeret. Dette tenkte de å legge ned, fordi det var endel SPAM med
det, men foreløpig er den ikke lagt ned. Lett å finne ut epostadressen til
disse! Dette var NetCom. Den andre operatøren, Telenor, har et system der
du må abbonere på å ha epost på mobilen, koster 20,- pr mnd. Like lett å
finne ut epostadressen her, men det er jo ikke alle som har epost av
Telenor-kundene da!

///Mvh. EE

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-02-01 19:40

> Hvilken telefon har den største SMS kapacitet?
> Forstået: den kan modtage de længste SMS'er.
> Jeg skal bruge den til at forwarde email til.

Jeg kan kun anbefale Nokia's communicators
De har flere MB du kan muntre dig på.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : jan steen sørensen

Dato : 01-03-01 20:05

Det hjælper da ikke på LÆNGDEN af SMS at du har flere MB!?!
Ericsson R380s kan også anbefales - den kan også indeholde rigtig MANGE
SMS'er

Jan

<97e7si$21aj$1@tnews.inet.tele.dk>...

Fra : Niels Weyhe

Dato : 05-03-01 19:12

> Det hjælper da ikke på LÆNGDEN af SMS at du har flere MB!?!
> Ericsson R380s kan også anbefales - den kan også indeholde rigtig MANGE
> SMS'er

Kender ikke Ericsson'en, men Nokia Com. altså 9000, 9110 og nu 9210 kan have
mange, rigtig mange SMS...

Subject:Hvilken telefon har den største SMS kapacitet?

Det forstår jeg da også som hvilken en tlf der kan have flest.....

Og jeg have over 200 på min gamle 9000 (altså liggende på en gang)... De er
vel ikke blevet dårligere????

Niels Weyhe

Fra : nevermind

Dato : 27-02-01 10:20

On Mon, 26 Feb 2001 10:08:14 +0100, nevermind
<ifafullscalewarwasatyourdoorwouldyouopen?@bugoff.net> wrote:

<sms telefon>

Well hvis det bliver umuligt at få SMS'er gratis fra nettet til mobil
så bliver det et problem, men jeg må indrømme at jeg ikke helt kan
gennemskue fidusen i at lukke for det? Generes der så meget trafik
fra net til mobilnet på det punkt at operatørerne bliver bleggule af
grådighed over at se de mange data som de kunne have taget sig betalt
for? Eller er det noget helt andet der ligger til grund for det?

Ihvertfald ville jeg gerne høre om der var nogen der var positive
overfor SMS funktionerne på nogle af de telefoner der i øjeblikket er
på kampagnetilbud? Da jeg har ikke økonomi til at spendere flere
tusind på en mobil.

Fra : nevermind

Dato : 28-02-01 19:22

On Tue, 27 Feb 2001 10:20:23 +0100, nevermind
<ifafullscalewarwasatyourdoorwouldyouopen?@bugoff.net> wrote:

><sms telefon>
>
><internet->SMS fremtid?>
>
><billigere konkret model go til SMS?>

Hey er der nogen?

Eller er jeg for dum at høre på?

Eller interesserer emnet jer ikke?

Eller har i rent faktisk ikke nogen forslag?

Fra : Gunnar

Dato : 02-03-01 10:53

Det kommer an på simkortet hvor mange beskeder det kan indeholde...

Mvh
Gunnar

Fra : jan steen sørensen

Dato : 02-03-01 22:42

Og i en Ericsson R380s kommer det an på TELEFONENS hukommelse, der er her
plads til rigtig mange - jeg vil tro langt over 100, har siddet og slettet
mange, da jeg får e-mail vidresendt til phonen

Jan

Fra : nevermind

Dato : 04-03-01 01:14

On Fri, 2 Mar 2001 22:42:00 +0100, "jan steen sørensen"
<jss@private.dk> wrote:

> [...]
>plads til rigtig mange - jeg vil tro langt over 100, har siddet og slettet
>mange, da jeg får e-mail vidresendt til phonen

Hej Jan

Ja men den er ikke rigtig indbefattet i nogensomhelst kampagnetilbud
vel? dvs. fuld pris = flere tusind, og det har jeg ikke rigtig penge
til.

Fra : jan steen sørensen

Dato : 05-03-01 08:19

Hej "Nevermind"

Hvad vil du gi for en R380s'er, måske jeg har en løsning?
Ellers prøv at vente på Nokia's nye 9210 Communicator, det kan være at den
kommer på tilbud - ellers er den "gamle" blive meget billigere den er
udmærket hvis du vil have en single-band telefon.

Jan

Fra : nevermind

Dato : 04-03-01 01:13

On Fri, 2 Mar 2001 10:52:31 +0100, "Gunnar" <hitcher@mailme.dk> wrote:

>Det kommer an på simkortet hvor mange beskeder det kan indeholde...
>
>Mvh
>Gunnar

Hej

ja hvis telefonen ikke selv har nogen hukommelse.