MS Windows
briani 27239
ikke starte
Fra : poul

Dato : 15-10-02 21:48

Hej
Jeg ved ik om det er det rigtig sted jeg er, jeg er ny.
En pc der ik vil starte kun står der på skærmen " NTLDR " mangler i
systemet.
Er der en der kan fortælle mig hvad det er og hvad gør jeg.
den køre XP og har kørt en tid.
Mvh. poul

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 16-10-02 00:30

> [...]
> systemet.
> Er der en der kan fortælle mig hvad det er og hvad gør jeg.

Boot op med XP CD'en og kør "reparèr" når det punkt kommer frem på skærmen.
NTLDR er en systemfil som normalt er skjult. Den er enten beskadiget eller
slettet.

Mvh Erik.

Fra : Madsen

Dato : 16-10-02 00:40

Erik B. H@nsen skrev:

> NTLDR er en systemfil som normalt er skjult. Den er enten
> beskadiget eller slettet.

Ja, eller også er fejlen ganske simpelt at der sidder en diskette i
diskettedrevet som computeren forsøger at boote på. Det var tilfældet
sidste gang at der var en her i gruppen som oplevede problemet. :)

Madsen.

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 16-10-02 10:16

> [...]
> diskettedrevet som computeren forsøger at boote på. Det var tilfældet
> sidste gang at der var en her i gruppen som oplevede problemet. :)

Okay, nogle gange er det så nemt at man ikke lige får den med, hehe:)

Mvh Erik.