Skærme
Fijala 3554
Responstid
Fra : Kim Bernhart

Dato : 15-10-02 20:40

Hvor "vigtigt" er det med en responstid på under 25 ved køb af en 17"
fladskærm ?

Hvis man kigger på en HP L1720, så har den en responstid på 45 ms, men den
koster altså ca. 8350,00. Er det bare et rigtigt dårligt køb ? Compaq koster
ca. det samme og har en responstid på 40 ms.
Er en Samsung 171p til 6500,00 eller lign. med responstid på 25 ms eller
lign. en bedre skærm en ovennævnte eller er det kun spil/dvd den er bedre.
Hvor ligger de andres fordele ?

Jeg skal evt. have en 17" men den skal ikke bruges til spil, men derimod en
del word og lign. dvs. en del hvid baggrund.

Mvh

Kim

Fra : Blaster

Dato : 15-10-02 20:58

Responstiden er vigtig, du kan lige så godt gå efter en skærm med responstid
på 25ms eller under. Samsung 171p skulle været et godt køb. Jeg har 15"
modellen og meget tilfreds.. det er en rigtig godt skærm.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 15-10-02 21:48

On Tue, 15 Oct 2002 21:40:24 +0200, "Kim Bernhart"
<kim_bernhart@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg skal evt. have en 17" men den skal ikke bruges til spil, men derimod en
>del word og lign. dvs. en del hvid baggrund.

Responstiden er OGSÅ vigtig når vi taler Word, web osv. Når du
scroller vi du meget tydeligt mærke forskel.

Efter min mening er der kun Samsung på markedet i øjeblikket, der er
interessant hvis man ikke ønsker discount med risiko for døde pixels
og svingende kvalitet, og man samtidigt ikke ønsker at ofte en
herregåd. Alle de Samsung jeg har set er virkelig kram. Lige fra den
billige B serie til den store 181T.

Selv synes jeg at 171P er et hit, men jeg har den også selv.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Anders

Dato : 15-10-02 23:11

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> interessant hvis man ikke ønsker discount med risiko for døde pixels
> og svingende kvalitet, og man samtidigt ikke ønsker at ofte en

Hvad med Hansol? Bruger de ikke Samsung-teknologi?

Fra : Dr. Ralph

Dato : 16-10-02 02:22

>Hvor "vigtigt" er det med en responstid på under 25 ved køb af en 17"
>fladskærm ?

Responstid er ret vigtigt for, hvordan du ser hurtigt skiftende
billeder på en TFT skærm - derfor afslører hurtgi scrollning og hurtig
3D spil om en TFT har lav nok reponstid.
Reponstiden fortæller om, hvor hurtigt de enkelste pixel i en TFT
skærm formår at skifte farve.
Gør de ikke dette hurtigt nok, vil det virke som, der er et slør/tåge
hen over skæmen, når der spilles hurtige 3D spil eller scroller text.

Desværre er skærm producenterne ikke gode til at fortælle de relle
specs på deres tft skærme. Samsung ER markedsførende lige nu, MEN de h
ævder stolt, at deres 19' TFT 191T skulle have reponstid på 25 ms, men
det er LØGN - for nu har jeg læst/hørt om 3 folk med fine grafikkort
tilsuttet via DVI, der slet ikke kan hold eud at spile 3D spil på
denne skærm, da skæmen slet ikke kan følge med - mao er reonstiden på
191T ukorrekt og ligger nok nærmerepå 35ms-45ms.

Samsung har dog lavet en del TFT skærme siden 191T ( der er snart 1 år
gammel), der alle ser ud til meget bedre at leve op til de 25 ms
responstid, som Samsung tilsyneladende med grov hånd angiver for alle
deres TFTskærme, uanset realitererne viser noget andet.

Så jeg har kun èt råd - køb skærmen, afprøv den hjemme, behold den
eller returner den - alt afhængig af din egen vurdering.

Kind regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph