Ufff... november bliver en dyr måned! :) [~
Fra : Kong Kent

Dato : 15-10-02 18:08

6/11 - Spiderman
12/11 - LOTR: FOTR Spec. Ed.
15/11 - Star Wars II - AOTC
26/11 - Blade II

En forfærdelig masse 2'ere, men ikke desto mindre *skal* de ejes på DVD :)
Fy for pokker det bliver dyrt. 250 for Spiderman, ca. 500 for LOTR:Spec.Ed.,
250 for SWII og 250 for Blade II. Det er sq 1250,- lige ud af lommen, og så
måneden før alle julegaverne.

Ufff!!

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!

Fra : KNL DtP

Dato : 15-10-02 18:33

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> Fy for pokker det bliver dyrt

.... du glemmer Band of Brothers - 6 disc box + DTS + fin metalæske - FE har den til
cirka 650 kr.

http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=8406

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Kong Kent

Dato : 15-10-02 18:37

> ... du glemmer Band of Brothers - 6 disc box + DTS + fin metalæske - FE
har den til
> cirka 650 kr.
>
> http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=8406

Korrekt. Den *SKAL* også for enhver pris (helst den billigste) hjem i
samlingen. Glæder mig til at se den i rigtig 16:9 med digital 5.1 lyd. Det
er bare en rigtig god serie. Men det gjorde ligesom ikke november ret meget
billigere.

Kan du sørge for at lade være med at svare mere i denne tråd, plz!! :)

Fra : Emil Rune

Dato : 15-10-02 18:46

> Kan du sørge for at lade være med at svare mere i denne tråd, plz!! :)

Næh....vil da lige give mit bidrag til november hysteriet også....her er
hvad jeg skal ha (+ det tidligere nævnte ;)

5/11 - Babylon 5
19/11 - Reign of Fire
26/11 - Ice Age
26/11 - Men In Black 2

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-10-02 19:01

"Emil Rune" <erune@tdcadsl.dk> writes:

> 5/11 - Babylon 5

DET kan jo gøres billigere ved at bestille i UK eller endnu bedre i
DE, hvor prisen er nede omkring 30 euro. Og så kommer den antageligvis
i slutningen af oktober, hvilket gør november billigere

--
Peter B. Juul, o.-.o "This was bad grammar of course, but that is how beavers
The RockBear. ((^)) talk when they are excited; I mean, in Narnia - in our

Fra : Per

Dato : 16-10-02 00:13

In article <m3fzv760pu.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk
says...

> DET kan jo gøres billigere ved at bestille i UK eller endnu bedre i
> DE, hvor prisen er nede omkring 30 euro.

Og så er det med tysk cover
--
Danmark tvinges af EU til at indføre ny lov: Det bliver forbudt at købe
DVD'er fra Usa (andre regioner end 1), du må ikke lave backup af

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 16-10-02 09:00

"Per" <hyp1999@hotmail_removethis_.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> software du har købt, du må ikke lave mp3 fra CD'er du har købt, den
> forbyde fri samhandel med lande uden for EU, og meget mere. Læs mere på

Jeg ved godt at sinaturen er et fristed, men det skærer nu i mine øjne når
du skriver noget som er så forkert. Det bliver ikek forbudt for forbrugere
at købe DVD'er fra USA, det er kun forbudt at importere med videresalg for
øje, og jeg er ikke sikker på det andet er rigtigt helller. Men der er jo
ikke noget nyt i at lyve i forbindelse med politiske kampagner...

Fra : Per

Dato : 16-10-02 14:13

In article <aoj9q7$n3gsn$1@ID-81106.news.dfncis.de>, agjo@li.is says...
> [...]
> du skriver noget som er så forkert. Det bliver ikek forbudt for forbrugere

Selv om det er rigtig bliver det mere besværligt, og tit dyrer? Men er du
sikker på det er rigtig? Jeg kan ikke se hvordan regeringen kan give folk
den ret (og jeg har læst EU direktivet) - det skal gælde for alle, ikke
kun firmaer? Men det kan jo være dette er bare et lille bitteoprør fra de
danske politikeres side (Venstres kulturpolitiske ordfører, Ester Larsen,
siger "Reglerne i EU er klare. Vi bliver nødt til at stemme for, selvom
indholdet byder os meget imod")

> det er kun forbudt at importere med videresalg for øje,

Det hævder du jo.

> og jeg er ikke sikker på det andet er rigtigt helller. Men der er jo
> ikke noget nyt i at lyve i forbindelse med politiske kampagner...

Nej, du er ikke sikker med lad os endelige beskylde andre for at lyve.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 16-10-02 16:54

> Selv om det er rigtig bliver det mere besværligt, og tit dyrer? Men er du
> sikker på det er rigtig?

Det er muligt det bliver dyrere, men det er ikke det samme som at det er
forbudt. Og Ja jeg er sikker.

> Nej, du er ikke sikker med lad os endelige beskylde andre for at lyve.

Jeg har ikke set andre steder end din signatur at den relative nye lov om at
man kan lave digitale kopier skulle blive ophævet at dette nye EU direktiv.
Dermed ikek sagt at det ikke er rigtig, jeg er bare skeptisk. Men når du
henviser til den superuseriøse side samhandeljatak, ja så har jeg svært ved
at tage resten af din signatur for gode varer, når du starter ud med direkte
usandheder.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 16-10-02 18:38

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse

> [...]
ved
> at tage resten af din signatur for gode varer, når du starter ud med

Hov, jeg glemte det vigtigste. Mit indlæg var aldrig ment som et angreb på
dig. Slet ikke! Jeg har jo ingen viden om hvor du har dine oplysninger fra
og regnede ikke med at du bevidst prøvede at vildlede andre. Det med løgnen
var mest rettet mod sider som samhandeljatak, og nogle af de ting folkene
bag laserdisken har skrevet, som jeg er sikker på er i mod bedre vidende.
Jeg ville blot informere om at tingene ikke forholdt sig som du skriver i
din signatur, inden andre får de samme forkerte ideer som dig.

Fra : Per

Dato : 17-10-02 01:55

In article <aokbkf$n3unu$1@ID-81106.news.dfncis.de>, agjo@li.is says...
> [...]
> bag laserdisken har skrevet, som jeg er sikker på er i mod bedre vidende.

Ok, jeg har ganske vist ikke læst alt, men jeg syntes ikke jeg har set
noget forkert.

> Jeg ville blot informere om at tingene ikke forholdt sig som du skriver i
> din signatur, inden andre får de samme forkerte ideer som dig.

Du mener, inden det går op forbefolkningen hvad der er ved at ske? ;)

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 17-10-02 22:01

> Du mener, inden det går op forbefolkningen hvad der er ved at ske? ;)

Nej jeg mener præcist hvad jeg skrev. Hvis man skal kæmpe i mod den slags,
så er man nødt til at gøre det på en seriøs måde, og ikke med løgn og halve
sandheder. Igen, jeg hentyder ikke til dig, men bl.a. til nogle af de tinge
der står på en af de sider du henviste til.

Joakim

Fra : Per

Dato : 17-10-02 01:53

In article <aok5hb$neqts$1@ID-81106.news.dfncis.de>, agjo@li.is says...
> "Per" <hyp1999@hotmail_removethis_.com> skrev i en meddelelse
>
> Det er muligt det bliver dyrere, men det er ikke det samme som at det er
> forbudt. Og Ja jeg er sikker.

Det bliver dyrer fordi man skal betale ekstra afgifter at få det fra USA.
Og direktivet siger at medlemslandene skal gøre noget ved folk som
forsøger at omgå bla kopibeskyttelse, at retsindehavernes ret til at
bestemme over deres produkter, incl salg og distribution. Dvs ikke alene
får forretninger ikke lov til at importerer DVD, det bør ligeledes
forbydes for individuelle. Det betyder altså osse at DVD afspiller ikke
må modificeres til andre regioner end 2.

> Jeg har ikke set andre steder end din signatur at den relative nye lov om at
> man kan lave digitale kopier skulle blive ophævet at dette nye EU direktiv.
> Dermed ikek sagt at det ikke er rigtig, jeg er bare skeptisk.

Fordi man jo ikke købe en cd (tænk de troede vi ellers) man betaler en
afgift for at licensere det - og det er ikke inkluderet i licensen at man
har lov til den slags - slet ikke hvis der er med de nye såkaldte "kopi
beskyttelser" (ja vi taler musik ikke kun computer programmer)

> [...]
> at tage resten af din signatur for gode varer, når du starter ud med direkte

Så din politisk agenda forbyder dig at acceptere deres holdning? Selv om
du referer til relevante tekster? Hm.. ved ikke om denne tråd nærmere
hører hjemme i dk.fantasi end jura gruppen.

Men hvis det kan glæde dig har jeg droppet signaturen lige nu, kun for
dig. Og så farvel.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 17-10-02 09:47

> [...]
> forbydes for individuelle. Det betyder altså osse at DVD afspiller ikke
> må modificeres til andre regioner end 2.

Forkert. Regionskodningen er ikke en kopisikring. Det er Macrovision til
gengæld.

> [...]
> har lov til den slags - slet ikke hvis der er med de nye såkaldte "kopi
> beskyttelser" (ja vi taler musik ikke kun computer programmer)

Uanset hvad rettighedshaveren skriver i sådan en licenstekst, så går den
ikke udover dansk lovgivning, og dansk lovgivning har fra sidste år netop
tilladt privat kopiering af digitale medier. Det bliver der ikke pillet ved
i det omtalte EU-direktiv.

MVH
Jens

Fra : Jens Thomsen

Dato : 17-10-02 10:46

> [...]

> har lov til den slags - slet ikke hvis der er med de nye såkaldte "kopi
> beskyttelser" (ja vi taler musik ikke kun computer programmer)

Forkert. Rettighedshaverens licensaftale går ikke forud for dansk
lovgivning, og dansk lovgivning har netop fra sidste år tilladt privat
kopiering af digitale medier (dog med særlige bestemmelser for
EDB-programmer). Det bliver der ikke pillet ved i omtalte EU-direktiv.
Tværtimod. Eksemplarfremstilling til privat brug angives som en undtagelse
fra loven med indbygget rimelig kompensation til rettighedshaverne.
Kompensationen er her i landet ordnet v.h.a. en afgift på uindspillede
medier. Læs kulturministeriets bemærkninger til lovforslaget

MVH
Jens

Fra : AJC

Dato : 17-10-02 18:58

"Jens Thomsen" <nobody@home.dk> wrote in message

> [...]
> Kompensationen er her i landet ordnet v.h.a. en afgift på uindspillede
> medier. Læs kulturministeriets bemærkninger til lovforslaget

Ja, det er godt gjort, at man skal betale afgift på en blank cdr skive,
fordi man har fået lov til at tage en kopi af en musik cd samtidig med at
den cd, man vil tage en backup af, indeholder en kopisikring som forhindrer
det!
Der er altså nogen som både får i pose og sæk!

Mvh
AJC.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 17-10-02 22:17

"AJC" <ajc@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
forhindrer
> det!
> Der er altså nogen som både får i pose og sæk!

Jep. Kopisikringen på cd'er i IM (not so humble) O en svinestreg. Per har
sandsynligvis ret i sin pointe i lige dette tilfælde: Det er næppe lovligt
at omgå kopisikringen, selvom man har erhvervet cd'en og har ret til at tage
en kopi.

En af mine gode venner har således haft problemer med den nye cd fra
Outlandish. Han kan slet ikke afspille den, fordi han anvender en billig dvd
som kilde, og den nægter at godkende skiven pga. sikringen

MVH
Jens

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 18-10-02 14:03

> [...]
dvd
> som kilde, og den nægter at godkende skiven pga. sikringen

Jeg læste en klumme i Privat Computer, at Philips, der som bekendt var
medopfinder af CD'en ville kræve at CD'er med den form for beskyttelse blev
mærket med noget lignende "Dette er IKKE en CD, da den ikke overholder...
etc." Og det forstår man vel egentlig godt....

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : thomas tomcat

Dato : 18-10-02 22:00

in article 3daf2770$0$97635$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Jens Thomsen at
nobody@home.dk wrote on 17/10/02 23:17:

> problemer med den nye cd fra
> Outlandish. Han kan slet ikke afspille den, fordi han anvender en billig dvd
> som kilde, og den nægter at godkende skiven pga. sikringen

Der er vist noget om, at cd-kopisikring langt nemmere omgås ved at stoppe
den i en Mac fremfor i en IBM-kompatibel pc...

ihvertfald afprøvede vi det nede på et proff lydstudie. Jeg havde en tysk
cd, hvorpå der stod, at man ikke kunne afspille/kopiere den i en pc.

På een af studiets Mac'er tog det under halvandet minut.

Fra : Per

Dato : 19-10-02 00:19

In article <B9D64300.A65F%tomcat@pc.dk>, tomcat@pc.dk says...
> [...]

> cd, hvorpå der stod, at man ikke kunne afspille/kopiere den i en pc.
>
> På een af studiets Mac'er tog det under halvandet minut.

Ikke så højt, ellers bliver Mac's bare osse forbudt

Fra : Per

Dato : 18-10-02 02:46

In article <3dae8570$0$32611$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
nobody@home.dk says...

> "Per" <hyp1999@hotmail_removethis_.com> skrev i en meddelelse

> Forkert.

Nej.

> Regionskodningen er ikke en kopisikring.

Det har jeg heller ikke sagt. Men det er en sikring mod at DVD'erne ikke
kan ses i regioner som rettighedsindehaverne ikke vil have.

I direktiv 2001/29/EF af 22.maj 2001, i kapitel 3 artikel 6, specificers
hvilke forpligtelser medlems landende har. Ifølge styk 1, skal

"Medlemsstaterne indfører en passende retlig beskyttelse
mod omgåelse af enhver form for effektive tekniske foranstalt-
ninger,som den pågældende foretager,selv om han ved eller
burde vide,at dette er formålet."

At gøre en DVD spiller regions fri er en omgåelse af en teknisk
foranstaltning. Hvis du skulle være i tvivl om hvad en teknisk
foranstaltning er, specificere de det nærmere i styk 3:

"Ved »tekniske foranstaltninger «forstås i dette direktiv
teknologier,anordninger eller komponenter,der under deres
normale funktion har til formål at forhindre eller begrænse
handlinger i forbindelse med værker eller andre frembringelser,
som indehaveren af lovfæstede ophavsrettigheder eller ophavs-
retsbeslægtede rettigheder eller sui generis-rettigheder efter
kapitel III i direktiv 96/9/EF ikke har givet tilladelse til.
Tekniske foranstaltninger skal anses som »effektive «,hvis
anvendelsen af beskyttede værker eller andre frembringelser"

Regions kodning er en "teknologi/anordning" der har "til formål at
forhindre .. handlinger i forbindelse med værker"- QED.

I folketingets nuværende samlings forslag til lov om ændring af
ophavsretsloven, hedder det allerede i Kapitel 6a, § 75 c.
"Det er ikke tilladt uden samtykke fra rettighedshaveren at foretage
omgåelse af effektive tekniske foranstaltninger"

Så jo, at modificere en DVD afspiller er ikke tilladt under direktivet og
loven som den står nu (ej heller at købe en DVD afspiller som allerede er
modificeret i udlandet fordi afsnit 2 i direktivet forbyder import af
ting til omgåelse af tekniske foranstaltninger)
Men det er klart politikkerne kan i teorien vælge at vedtage noget andet,
men så bliver Danmark nødt til at forlade fællesskabet.

> Forkert.

Nej. Har du set nogen licenser på CD'er som giver folk den slags
rettingheder? Jeg har ikke. Tværtimod, på en tilfældig CD flået ud af
reolen står der: "Unauthorised reproduction, copying, lending, hireing,
public performance and broadcasting of this record prohibited" - dvs
ifølge rettigheds indehaverne har jeg ikke lov til at kopiere det.

> Rettighedshaverens licensaftale går ikke forud for dansk lovgivning,

Jo. I følge direktivet gør det! Det er det som er skyld i den overordnede
debat. Hvor vidt politikerne så vælger at ignorer det (og om de slipper
afsted med det) er en anden sag.

> ...og dansk lovgivning har netop fra sidste år tilladt privat
> kopiering af digitale medier (dog med særlige bestemmelser for
> EDB-programmer). Det bliver der ikke pillet ved i omtalte EU-direktiv.

Er du sikker? (Retorisk spørgsmål) Mange syntes at Danmarks privat
kopierings love er hul i hovedet. Teknologirådet råber vagt i gevær på
forbrugernes vegne, men fx Venstres politiske ordfører, Jens Rohde siger
lige ud "Jeg er helt uenig i, at brugerne skal have en 'ret'. Da vi
lavede loven om, så privatkopiering blev tilladt, så var det jo, fordi at
vi alligevel ikke kunne administrere et forbud. Hvis et pladeselskab
udgiver et produkt og kan finde ud af at kryptere det, så skal de have
lov til det" (med andre ord: Fuck Danskerne
Kilde: http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=221461
Hvor vi osse kan se at Forbrugerrådet(!) mener det er en god ide at folk
ikke kan kopiere CD'er og Brancheorganisationen Forbrugerelektronik
syntes osse det er godt, fordi hvis de ikke kan kopieres bliver man nød
til at sælge dem billigere (og hvem tror på det?)

Glem iøvrigt ikke at forslaget oprindligt blev fremsat i sin første form
i 1997! Selv om det er blevet revideret har den digitale kopiering haft
vild fart på, der kommer uden tvivl revideringer. Kom i hu styk 30 i
betænkningen:

"De i medlemsstaterne gældende undtagelser og indskrænkninger til
rettighederne må nyvurderes på baggrund af den nye elektroniske
udvikling."

> [...]
> fra loven med indbygget rimelig kompensation til rettighedshaverne.
> Kompensationen er her i landet ordnet v.h.a. en afgift på uindspillede

Så kan man jo så mene hvad man vil om termen "rimelig kompensation" - jeg
syntes de er vildt grådige og får langt mere end de nogen sinde har gjort
sig fortjent til. Det er lige før jeg håber David Bowie får ret når han
spår at "intellektuelle ejendomsret" og copyright er død om 10 år.

>Læs kulturministeriets bemærkninger til lovforslaget

Den ved jeg ikke lige om jeg har læst - det er da muligt jeg har overset
noget, har du en link?

--
"Finally I must add that there is not one likeable character in this
movie... they are all far too human."

Fra : Jens Thomsen

Dato : 18-10-02 10:40

> Regions kodning er en "teknologi/anordning" der har "til formål at
> forhindre .. handlinger i forbindelse med værker"- QED.

Stykket omhandler kopiering, og regionskodningen er ikke en teknisk
foranstaltning mod dette. Selv videogramforeningens egen advokat udlagde
loven i aviserne således, at den a) ikke vil berøre kodefrie afspillere og
b) ikke vil berøre privat import. Beklager, men jeg vælger altså at tro, at
Johan Schlüter har mere styr på sin ophavsret end dig.

Det er derimod sandsynligvis en omgåelse af en "effektiv teknisk
foranstaltning" at kopiere en kopibeskyttet cd.

> Jo. I følge direktivet gør det! Det er det som er skyld i den overordnede
> debat. Hvor vidt politikerne så vælger at ignorer det (og om de slipper
> afsted med det) er en anden sag.

Den digitale kopiering fastslås direkte som en af flere undtagelser fra
loven. Licensaftalerne går IKKE forud for dansk lovgivning. En
rettighedshaver kan ikke skrive hvad som helst og så forlange, at
forbrugeren overholde dette.

Den "overordnede debat" har ikke kørt på licensaftaler, men på
spredningsretten, som lovforslaget fastlår at rettighedshaveren beholder.
Det betyder ikke andet end, at det er forbudt at videresælge eller importere
med henblik på videresalg. Det er lige netop det punkt, videogramforeningen
kan bruge til at forbyde Laserdiskens importvirksomhed. Privat import bliver
ikke nævnt eller berørt. Der tales kun om spredningen.

> Den ved jeg ikke lige om jeg har læst - det er da muligt jeg har overset
> noget, har du en link?

http://www.kum.dk/sw4841.asp har forslaget liggende sammen med ministeriets
81 sider bemærkninger til samme.

MVH
Jens

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-10-02 10:47

"Jens Thomsen" <nobody@home.dk> writes:

> Det er derimod sandsynligvis en omgåelse af en "effektiv teknisk
> foranstaltning" at kopiere en kopibeskyttet cd.

Og vel egentlig også at afspille en DVD på en linux-box, hvor
dekrypteringsalgoritmen er fundet ved reverse engineering?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Let's do the Time Plot, again..."
The RockBear. ((^)) - A comment on Star Trek in

Fra : Per

Dato : 18-10-02 14:16

In article <3dafd594$0$28780$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
nobody@home.dk says...

> "Per" <hyp1999@hotmail_removethis_.com> skrev i en meddelelse

> Stykket omhandler kopiering,

Siger du - jeg siger det modsatte baseret på at jeg rent faktisk har læst
dokumentet.

> og regionskodningen er ikke en teknisk
> foranstaltning mod dette.

Som jeg forsøgte at forklare dig, men som du tilsyneladne ikke forstod,
så er det en foranstaltning mod SPREDNING, og det er ikke mindre
væsentlig en kopibeskyttelsen. Selskaberne vil IKKE HAVE at folk kan omgå
regions beskyttelsen og se DVD på kryds og tværs af grænserne (det
undgraver profitten)

> [...]
> b) ikke vil berøre privat import. Beklager, men jeg vælger altså at tro, at
> Johan Schlüter har mere styr på sin ophavsret end dig.

Det kan jeg ikke nødvendigvis fortænke dig i, men min personlige holdning
er at de åbenbart ikke har forstået det, hvis de har læst det. Men hvis
de kan slippe afsted med at omgå reglerne er det da fint - jeg har
personligt ikke noget imod codefri DVD afspillere.

> Den "overordnede debat" har ikke kørt på licensaftaler,

Beklager, men du får ikke lov at bestemme hvad debatten har kørt på. Hvad
du kan sige er at du ikke mener licensaftaler er interessante i
sammenhængen, men andre gør i høj grad.

> [...]
> kan bruge til at forbyde Laserdiskens importvirksomhed. Privat import bliver
> ikke nævnt eller berørt. Der tales kun om spredningen.

En gang til for langsiden: Ingen må gå imod rettigheds indehavernes
ønske. Det gælder osse private.

>http://www.kum.dk/sw4841.asp har forslaget liggende sammen med
>ministeriets 81 sider bemærkninger til samme.

Nå, der er vist intet nyt.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 23-10-02 21:45

> [...]
> væsentlig en kopibeskyttelsen. Selskaberne vil IKKE HAVE at folk kan omgå
> regions beskyttelsen og se DVD på kryds og tværs af grænserne (det

Du har misforstået begrebet 'spredningsret'.

Spredningsretten handler om rettighedshaverens kommercielle 'first right'
til at sælge, udlåne eller på anden vis sprede et givent produkt. En
privatpersons import og brug af dette produkt er ikke et brud på
spredningsretten. Bruddet defineres som videresalg, import med henblik på
videresalg eller spredning gennem medier uden rettighedshaverens samtykke.

Prøv at tænke tanken videre: Selv hvis din udlægning af spredningsretten var
gældende, kunne man umuligt definere regionskodningen som en "effektiv
teknisk foranstaltning". Regionskodningen forhindrer os jo ikke i at se
film, som andre har rettighederne til. Vi kan frit se dvd'er fra Tyskland på
en maskine i Danmark, uanset at begge lande vil have hver sin
rettighedshaver til samme film. Det er altså ikke en effektiv
foranstaltning. En sådan ville kræve, at hver rettighedshaver havde sin egen
region.

Med "effektiv, teknisk foranstaltning" menes først og fremmest
kopibeskyttelse. Jf. eksemplerne fra bemærkningerne til lovforslaget.

Jeg synes iøvrigt, at det er vældigt interessant, at du bliver ved med at
fremture med denne påstand (mens du tilsyneladende er bakket ud igen af dine
påstande omkring forbudet af privat import, kopiering af cd'er m.m.?). Især
i betragtning af INGEN kilder understøtter din fortolkning. Hverken
embedsmænd fra Kulturministeriet, politikere eller repræsentanter for
rettighedshaverne deler den. Ikke engang den kilde, du oprindeligt anførte i
din signatur. Digitalforbruger.dk skriver således til spørgsmålet, om
hvorvidt lovforslaget vil gøre multi-region DVD-afspillere ulovlige: "Næppe.
Så vidt jeg ved, bygger regionskodningen simpelthen på at afspilleren
adlyder den region der står på DVD'en. Der er ikke kryptering e.l.
indblandet, og derfor tæller regionskodningen ikke som "teknisk
foranstaltning" i lovforslagets forstand."

I en artikel om forbuddet mod salg af dvd'er fra andre regioner fastlår en
embedsmand fra Kulturministeriet igen i dagens Berlingske Tidende, at der
kun er tale om et forbud mod parallel-import, og at den personlige import
ikke berøres: "Private vil også fremover kunne importere, hvad de vil.
Direktivet rammer kun, hvad der betegnes som »videresalg til almenheden«".

http://www.berlingske.dk/kultur/artikel:aid=224330/

> En gang til for langsiden: Ingen må gå imod rettigheds indehavernes
> ønske. Det gælder osse private.

Det er forkert formuleret. Ingen må gå imod rettighedshaverens rettigheder.
Der er en stor forskel.

Men din formulering omkring "rettighedshaverens ønske" bringer mig ind på et
andet hul i din argumentation, nemlig begrebet 'samtykke'. Opretshavsloven
siger klart både mht. spredning og omgåelse af en effektiv, teknisk
foranstaltning, at det først er et problem, hvis det sker uden
rettighedshaverens samtykke (jf. f.eks. §75 e). Så selv HVIS
regionskodningen kunne opfattes som en effektiv, teknisk foranstaltning (og
jeg gentager, at det tilsyneladende står for din egen regning), så kan det
være fuldstændigt lige meget, fordi rettighedshaverne, Foreningen af Danske
Videogramudbydere, offentligt har meldt ud, at det ikke er det, de går
efter. Altså et samtykke og dermed ikke en overtrædelse.

> Nå, der er vist intet nyt.

Måske du skulle prøve én gang til.

MVH
Jens

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-10-02 00:16

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> writes:

> [...]
> videresalg eller spredning gennem medier uden rettighedshaverens samtykke.

Jeg kan i øvrigt indskyde, at ved dagens førstebehandling af
lovforslaget i Folketinget var der nok enighed om, at man nødvendigvis
måtte vedtage det (for at undgå traktatbrud), men at der skulle
arbejdes mere end almindeligt hårdt for at få genåbnet frihandlen.

Sjovt nok nævnte en af ordførerne at grunden til denne klausul i
Infosoc slet ikke var DVD'er, men engelsksprogede bøger.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Per

Dato : 24-10-02 06:48

In article <1035405514.906997@kalvebod.groenjord.dk>, jens@groenjord.dk
says...

> [...]
> videresalg eller spredning gennem medier uden rettighedshaverens samtykke.

Et eksempel: The West Wing udgives på DVD I europa(region 2) fordi man
ikke har samme Network som de har i USA. Men den udgives IKKE i USA(i
region 1), fordi den er solgt til tv networks flere år frem tiden, og de
mener at det vil undergrave deres indtjening hvis folk bare kunne købe
dem på markedet. Hvis folk så begynder at importere dem fra udlandet i
stor stil vil man formentlig gribe ind, fordi det bliver et problem.
Omvendt er der ting (mange) som udkommer før i USA og man er ikke
interesseret i at de kommer til andre markeder før man det passer ind i
deres planer. Derfor ønsker de at kontrollere spredningen.

> [...]
> rettighedshaver til samme film. Det er altså ikke en effektiv
> foranstaltning. En sådan ville kræve, at hver rettighedshaver havde sin egen

Bortset fra du ikke definere hvad det kræver. De (Film selskaberne)
definerede de regioner som der nu er - det var ikke noget de fik presset
ned over hovedet. De valgte at Europa er en fælles region. Så at du ikke
kan se det er effektivt at vi kan købe en DVD fra Tyskland (Babylon 5
anyone?) er ikke det samme som de er eninge med dig.

> Med "effektiv, teknisk foranstaltning" menes først og fremmest
> kopibeskyttelse. Jf. eksemplerne fra bemærkningerne til lovforslaget.

Du tror at hvis folk ikke er eninge med dig er det fordi de ikke forstår
dig? Newsflash: Folk kan forstå dig og være ueninge. Jeg har hørt hvad du
siger, ikke mindst fordi du gentager det til hudløshed: Ja der er mange
som mener det kun er kopibeskyttelse. Jeg er sådan set ligeglad om du kan
fremvise en million mennsker som mener det, jeg MENER, baseret på at jeg
har læst EU direktivet at der ikke er noget belæg for den fortolkning,
fordi der ikke står at kopibeskyttelse="teknisk foranstaltning".
Så er det muligt at direktivet bygger på et direktiv som bygger på et
direktiv som etc... 30,40,50 led tilbage hvor man i en fodnote for 20 år
siden har fastslået det, det skal jeg ikke kunne sige. Men baseret på
kildematerialet kan jeg kun undre mig over en anden udlægning.

> Jeg synes iøvrigt, at det er vældigt interessant, at du bliver ved med at
> fremture med denne påstand

Var din tone. Jeg kommer ikke med påstande, jeg siger hvad jeg mener (og
bemærker at du heller ikke skifter holdning)

> (mens du tilsyneladende er bakket ud igen af dine
> påstande omkring forbudet af privat import, kopiering af cd'er m.m.?).

EMI vil nu kopibeskytte alle musik CD'er de udgiver. "Det vil være
ulovligt, hvis forbrugeren bryder kopisikringen i forsøget på at lave en
digital kopi, ..."

http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=239011

(Men du må gerne indspille det på bånd - whee)

>Især i betragtning af INGEN kilder understøtter din fortolkning. Hverken
>embedsmænd fra Kulturministeriet, politikere eller repræsentanter for
>rettighedshaverne deler den.

Og? Jeg vil skyde på de fleste af dem ikke har læst det selv, de baserer
deres holdning på andre i systemet - som er nået til en anden konklusion
end mig.

> [...]
> indblandet, og derfor tæller regionskodningen ikke som "teknisk
> foranstaltning" i lovforslagets forstand."

Nu skrev jeg faktisk ikke noget om multi-region dvd afspillere i
signaturen. Men hvor vil du hen? Der er en person der som ikke er ening
mig, (one of many it seems) ? Og? Hvis han har læst materialet og nået
til den holdning er det jo fint, og hvis han ikke har.. oh well. I øvrigt
snakker ham om lovforslaget herhjemme, jeg snakker om direktivet som jeg
mener nogen fortolker på en ... pudsig måde.

> Det er forkert formuleret.

Det var nok ikke præcist nok.

> Ingen må gå imod rettighedshaverens rettigheder. Der er en stor forskel.

"Rettighederne" definere hvad loven giver dem ret til. Derfor kan de godt
have ønsker som enten er større (= lobby virksomhed) eller i nogen
situationer mindre. Deres ønske er at folk ikke skal kunne se DVD'er i
andre regioner end det som er tiltænkt. Umiddelbart vil jeg mene loven
giver dem rettigheder til at få ønsket opfyldt.

> [...]
> regionskodningen kunne opfattes som en effektiv, teknisk foranstaltning (og
> jeg gentager, at det tilsyneladende står for din egen regning),

Længere nede kommer du med en link, som du åbenbart ikke selv har læst?
For i høringen kan man finde:

"IFPI Danmark, Foreningen af Danske Videogramdistributører, Foreningen af
Filmudlejere i Danmark og Filmret støtter forslaget, idet foreningerne
dog mener, at de nye regler også bør omfatte forbud mod omgåelse af
regionskodning af dvd-film. "

Sjov, det ser da ud til de godt er klar over at regions kodning er en
"teknisk foranstaltning"?

> [...]
> Videogramudbydere, offentligt har meldt ud, at det ikke er det, de går
> efter. Altså et samtykke og dermed ikke en overtrædelse.

Så du fortæller mig at FDV ikke kun forvalter de ting som
moderselskaberne udgiver i region 2(og har givet dem mandat til at
beskytte), men at Foreningen af Danske Videogramudbydere også har fuld
magt over udgivelser i alle lande i resten af verden? Utroligt.

> Måske du skulle prøve én gang til.

Ingen grund. Desuden bliver emnet stedse kedligere.

--
I en oversigt over hvor fri pressen er i verden
ligger Danmark på en 10. plads:

Fra : Jens Thomsen

Dato : 24-10-02 09:39

> [...]
> interesseret i at de kommer til andre markeder før man det passer ind i
> deres planer. Derfor ønsker de at kontrollere spredningen.

Det er stadigvæk en forkert anvendelse af begrebet. Spredning handler (igen)
ikke om den enkelte persons import, men om en kommerciel omgåelse af
rettighedshaverens rettigheder. Du bryder ikke rettighederne ved at købe The
West Wing hjem til eget forbrug. Du bryder spredningsretten, hvis du køber
den hjem med det formål at sælge den videre.

> [...]
> kan se det er effektivt at vi kan købe en DVD fra Tyskland (Babylon 5
> anyone?) er ikke det samme som de er eninge med dig.

Det er fuldstændigt lige meget. Det eneste relevante er juristernes
fortolkning af spørgsmålet.

> Var din tone. Jeg kommer ikke med påstande, jeg siger hvad jeg mener (og
> bemærker at du heller ikke skifter holdning)

Min tone er hidtil været ganske høflig, hvor du til gengæld har været
temmeligt nedladende. Jeg lover at ændre stil, men jeg skifter ikke
holdning, fordi ingen andre hidtil har understøttet din fortolkning. Du har
ikke været i stand til at grave en eneste kilde frem. Det eneste, du
konstant henviser til, er din egen, besynderlige læsning af lovtekstningen,
der bærer præg af, at du ikke er inde i selv de mest basale,
ophavsretsmæssige begreber.

Jeg siger dermed ikke, at jeg har ret, men i betragtning af mængden af
kvalificerede mennesker, der har udtalt sig i samme retning, så er der nok
en god chance.

I gårsdagens TV-Avis blev det iøvrigt (igen) fastslået, at loven kun rammer
parallel-import, og at privatpersoner stadigvæk frit kan købe musik, dvd'er
o.l. hjem over internettet. Det harmonerer jo ikke særligt godt med dine
tidligere påstand, hva'?

> EMI vil nu kopibeskytte alle musik CD'er de udgiver. "Det vil være
> ulovligt, hvis forbrugeren bryder kopisikringen i forsøget på at lave en
> [...]

....altså er du bakket ud omkring det generelle forbud, du påstod ville komme
længere oppe i tråden?

Jeg er fuldt på det rene med, at man ikke må omgå kopibeskyttelser, men man
må stadigvæk fuldt legalt kopiere ikke-kopi-beskyttede cd'er. Det var sådan
set det, du påstod, at man ikke måtte.

> Og? Jeg vil skyde på de fleste af dem ikke har læst det selv, de baserer
> deres holdning på andre i systemet - som er nået til en anden konklusion
> end mig.

Fantastisk. Du mener altså fuldstændigt seriøst, at din læsning af en
lovtekst er mere kvalificeret end både de ansvarlige embedsmænd, jurister og
advokater, der hidtil har udtalt sig i dagspressen?

Så lad os se på det sådan her: Det hele er et spørgsmål om fortolkning. I
bund og grund er en retssag jo ikke andet en mødet mellem to stridende
fortolkninger af en lovtekst. Jeg vælger at tro på mængden af kvalificerede
mennesker, der har udtalt sig om sagen, og min egen fornuft. Du vælger at
stå alene og tro på dig selv (du har i hvert fald ikke præsteret ét eneste
link, hvor nogen underbygger din fortolkning).

Jeg siger:
* Fra den 1. januar (eller rettere 22. december) vil det være forbudt at
sælge udenlandske medier (specifikt dvd'er) uden rettighedshaverens
samtykke.
* Det vil være forbudt at kopiere kopibeskyttet materiale
* Det vil stadigvæk være tilladt at importere til personligt forbrug
* Det vil stadigvæk være tilladt at omgå regionskodniningen
* Det vil stadigvæk være tilladt at kopiere ikke-kopibeskyttede cd'er

Du siger igennem tråden, at fra samme dato:
* Vil det være forbudt at sælge udenlandske medier (specifikt dvd'er)
* Vil det være forbudt at importere til personligt behov
* Vil det være forbudt at omgå regionskodningen
* Vil det være forbudt at kopiere cd'er generelt (herunder til mp3)

Jeg synes, at vi skal lave et hurtigt væddemål og sådan i fuld offentlighed
sætte en plovmand på højkant, for at se hvis fortolkning, der nærmer sig
sandheden mest. Er du ikke med på den?

EOD

MVH
Jens

Fra : Per

Dato : 25-10-02 02:41

In article <3db7b045$0$34841$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
nobody@home.dk says...

> "Per" <hyp1999@hotmail_removethis_.com> skrev i en meddelelse

> Min tone er hidtil været ganske høflig, hvor du til gengæld har været
> temmeligt nedladende.

Fordi du bliver ved med at ignorer det der står, og finder på ting som
ikke står.

>Jeg lover at ændre stil, men jeg skifter ikke
> holdning, fordi ingen andre hidtil har understøttet din fortolkning.

Det er jo ikke korrekt, så sent som i forrige indlæg citerede jeg en
række folk fra høringen som mener at "tekniske foranstaltninger" også
dækker regionskodning.

> Fantastisk. Du mener altså fuldstændigt seriøst, at din læsning af en
> lovtekst er mere kvalificeret end både de ansvarlige embedsmænd, jurister og
> advokater, der hidtil har udtalt sig i dagspressen?

Det er ikke det der står.

> [...]
>
> Du siger igennem tråden, at fra samme dato:
> * Vil det være forbudt at sælge udenlandske medier (specifikt dvd'er)

Her i landet ja.

> * Vil det være forbudt at importere til personligt behov

Nej, det siger jeg ikke.

> * Vil det være forbudt at omgå regionskodningen

Nej, det siger jeg ikke.

> * Vil det være forbudt at kopiere cd'er generelt (herunder til mp3)

Og det sagde jeg generelt heller ikke (selvom jeg indrømmer den
oprindelig sig kunne forstås sådan).

> Jeg synes, at vi skal lave et hurtigt væddemål og sådan i fuld offentlighed
> sætte en plovmand på højkant, for at se hvis fortolkning, der nærmer sig
> sandheden mest. Er du ikke med på den?

Jeg spiller ikke om penge, og da slet ikke når du har opfundet nogle ting
som jeg ikke mener.

> EOD

Ja, EOD, FUT og PLONK.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 25-10-02 07:39

"Per" <hyp1999@hotmail_removethis_.com> skrev i en meddelelse

[Snip blahblahblah]

> Jeg spiller ikke om penge, og da slet ikke når du har opfundet nogle ting
> som jeg ikke mener.

Jeg koger bare dine påstande fra hele tråden sammen, Per. Skal jeg citere
dig?

Nå, men jeg kan altså forstå, at du heller ikke stoler en bønne på dine egne
"argumenter"? Det forstår jeg godt.

> Ja, EOD, FUT og PLONK.

Interessant. Det fuldstændige fravær af kausal argumentationsrække og din
retskriving minder mig pludseligt om en anden diskussion: Du er ikke
tilfældigvis den samme Per, der havde den forrykte idé, at Nordisk Film
havde monopol på dansk filmproduktion indtil 1980'erne?

MVH
Jens

Fra : thomas tomcat

Dato : 24-10-02 12:40

in article MPG.1821a7ea9c634f099896c4@news.usenetserver.com, Per at
hyp1999@hotmail_removethis_.com wrote on 24/10/02 7:47:

> I en oversigt over hvor fri pressen er i verden
> ligger Danmark på en 10. plads:
> http://www.rsf.fr/article.php3?id_article=4116

okay, /hvem/ har Dansk Journalist Forbund bestukket for at løfte os op på en
10. plads?

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 24-10-02 18:00

> [...]
> regionskodning af dvd-film. "
>
> Sjov, det ser da ud til de godt er klar over at regions kodning er en

Sjovt som du læser hvad du vil læse. Der står jo netop det modsatte af hvad
du siger. IFPI vil gerne have UDVIDET loven til OGSÅ at omfatte
regionskodning. Det er der jo ingen grund til hvis det allerede nu var
omfattet, sådan som du stædigt påstår. Hvilken juridisk baggrund har du
foresten for at læse og forstå disse juridiske tekster selv. Jeg mener, når
du nu mener at vide bedre end alle andre?

Fra : Per

Dato : 25-10-02 02:34

In article <ap9cd5$t2ufn$1@ID-81106.news.dfncis.de>, agjo@li.is says...
> "Per" <hyp1999@hotmail_removethis_.com> skrev i en meddelelse

> Sjovt som du læser hvad du vil læse.

I lige måde.

> Der står jo netop det modsatte af hvad du siger.
> IFPI vil gerne have UDVIDET loven til OGSÅ at omfatte
> regionskodning. Det er der jo ingen grund til hvis det allerede nu var
> omfattet, sådan som du stædigt påstår.

Udskyld er du retarderet eller bare blind?

Jeg har IKKE sagt det står i loven. Jeg har IKKE sagt det kommer til at
stå i loven. Jeg har IKKE engang sagt det står i EU direktivet. Jeg HAR
derimod sagt, op til flere gange, at hvis man rent faktisk læser EU
Direktivet, så gælder det ikke kun kopibeskyttelse men også
regionskodning. Dvs., jeg er og har hele tiden været enig med IFPI
Danmark, Foreningen af Danske Videogramdistributører, Foreningen af
Filmudlejere i Danmark og Filmret på det punkt.

> Hvilken juridisk baggrund har du foresten for at læse og forstå disse
> juridiske tekster selv.

Dvs du mener almindelig mennesker er for dumme til at forstå love og rets
tekster? Det må stå for egen regning.

> Jeg mener, når du nu mener at vide bedre end alle andre?

Jeg mener jeg har ret til en holdning baseret på tilgængeligt materiale.

Og så iøvrigt, FUT

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 17-10-02 22:04

> [...]
> du referer til relevante tekster? Hm.. ved ikke om denne tråd nærmere
> hører hjemme i dk.fantasi end jura gruppen.

Jeg har absolut INGEN politisk agendea i denne forbindelse. Jeg er ikke for
loven, men kan også se sagen fra rettighedshavernes side.

> Men hvis det kan glæde dig har jeg droppet signaturen lige nu, kun for
> dig. Og så farvel.

Du behøver ikke droppe din kamp mod lovforslaget, jeg synes det er en kamp
der er værd at kæmpe. Jeg vil blot hellere se dig kæmpe den med sandheden!

Joakim

Fra : zcully

Dato : 15-10-02 21:51

KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message
> "Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> ... du glemmer Band of Brothers - 6 disc box + DTS + fin metalæske - FE
> [...]
Aaaaah nu er jeg vist bagefter!!!!
Hvad er Band of Brothers??

/Zcully

Fra : KNL DtP

Dato : 15-10-02 22:40

"zcully" <zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3dac7fb7$0$1018

> Aaaaah nu er jeg vist bagefter!!!!
> Hvad er Band of Brothers??

"Kammerater i Krig" på dansk - mini serie på 10 afsnit - sendt på DR2 - 2.
verdenskrig - optaget i samme stil som Saving Private Ryan - Produceret af Tom Hanks
og Steven Spielberg - måske den bedste tv-serie nogensinde?? - har fået 9,4/10 på
IMDb - ring a bell?

http://us.imdb.com/Title?0185906

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Jan Richardy

Dato : 15-10-02 23:03

> "Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> ... du glemmer Band of Brothers - 6 disc box + DTS + fin metalæske - FE
> [...]

Bob bob .. Ja, den er sgu et must. Men er der nogen, som med 100% sikkerhed
kan sige, om der er engelske undertekster på? Futureent siger, at der kun er
spanske, mens r1dvd.dk siger engelsk OG spansk.

Jeg må nok indrømme, at jeg helst ser, at der er enten engelske eller danske
tekster, så man kan få det hele med, hvis der snakke si stuen.

---

Jan Richardy

"Hey, I'm telling you, the pigman is alive!"
.... more sein-quotes on www.richardy.dk

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 16-10-02 09:04

"Jan Richardy" <usenet@richardy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
danske
> tekster, så man kan få det hele med, hvis der snakke si stuen.

Så kan du ho købe Reg. 2 udgaven hos f.eks. Blacks Star, som har danske
undertekster. Den er billigere, men mangler så DTS sporet, som dog i følge
www.digitalbits.com ikke er væsentligt bedre end DD5.1 sporet, så man går
kun glip af fornøjelsen ved at se at der står DTS i sin receiver under
afspilning. Men det er også MEGET væsentligt for mange forbrugere...

Fra : Rasmus Keil

Dato : 16-10-02 10:56

Vil lige tippe med at www.blackstar.co.uk har den til ca. 527,-

http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000073784

/Rasmus

Fra : Jan Richardy

Dato : 16-10-02 12:18

"Rasmus Keil" <rasmus@SPAMOFFkongkeil.dk> wrote in message
> Vil lige tippe med at www.blackstar.co.uk har den til ca. 527,-
>
> http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000073784

GIDDYUP !!! Vidste ikke den kom på R2 ... Det er jo endnu bedre og
billigere. Pyt med DTS, DD5.1 er fint til mig.

Nogen som har erfaringer med leveringstid og portoudgifter hos Blackstar ?

--

JanR

Fra : Michael Bruun Peters~

Dato : 16-10-02 17:22

(Band of Brothers)

Rasmus Keil wrote:

> Vil lige tippe med at www.blackstar.co.uk har den til ca. 527,-
>
> http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000073784

Mja...
£45 plus forsendelse så vidt jeg kan se. Og med den måde de regner det ud
på, bliver det nok nærmere £50 alt i alt.

Hos splashdvd.co.uk kan den fås til £44 inkl. forsendelse:
http://www.splashdvd.com/splash/search.cfm?item_id=D025152&act=detail

Nogen lavere?

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 16-10-02 16:49

"Michael Bruun Petersen" <mbp@tdcnoadslspam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på, bliver det nok nærmere £50 alt i alt.
>
> Hos splashdvd.co.uk kan den fås til £44 inkl. forsendelse:

Hos Splash risikerer du told og moms + gebyr da de ligger på Jersey, ligesom
Play.

Fra : Michael Bruun Peters~

Dato : 16-10-02 18:14

Joakim Lauridsen wrote:

> Hos Splash risikerer du told og moms + gebyr da de ligger på Jersey,
> ligesom Play.

Jeg har købt fra Splash vel snart 10 gange uden problemer. Har jeg bare
været heldig?

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 16-10-02 18:40

> Jeg har købt fra Splash vel snart 10 gange uden problemer. Har jeg bare
> været heldig?

Ja det vil jeg mene. Og jo mere du "reklamere" for dem herinde, jo mindre
bliver chancen i fremtiden

Joakim

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-10-02 21:12

Joakim Lauridsen escribió / skrev

> Hos Splash risikerer du told og moms + gebyr da de ligger p†
> Jersey, ligesom Play.

Play gider slet ikke sende til DK mere, gad vide om det er pga det med
momsen, eller om det er fordi der er for mange pakker der forsvinder i
posten?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-10-02 10:41

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> writes:

> Play gider slet ikke sende til DK mere, gad vide om det er pga det med
> momsen, eller om det er fordi der er for mange pakker der forsvinder i
> posten?

Eller handler det mere om pakker, der "forsvinder i posten".

--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke

Fra : Michael Bruun Peters~

Dato : 15-10-02 18:37

> 6/11 - Spiderman
> 12/11 - LOTR: FOTR Spec. Ed.
> 15/11 - Star Wars II - AOTC
> 26/11 - Blade II
> Det er sq 1250,- lige ud
> af lommen, og så måneden før alle julegaverne.

Måske, hvis danske undertekster er et must.

Men hvis du har en regionsfri afspiller og bestiller i udlandet kan du
slippe meget billigere.

Hos f.eks. http://www.cd-wow.com i England bliver prisen:

Spiderman: £15
Blade 2: £16
Star Wars II: £16
Lotr:Fotr ext.ed.: £22

I alt: £69

Dette inkludere porto, og ved den øjeblikkelig kurs på ca. 11.8 kr./pund
bliver det "kun" 814 kr.

Hvis det _skal_ være region 2 bliver det lidt dyrere, men der er stadig
mange penge at spare.

Tja.

Fra : Kong Kent

Dato : 15-10-02 18:44

> Måske, hvis danske undertekster er et must.

Det er det egentligt ikke.

> [...]
> Lotr:Fotr ext.ed.: £22
>
> I alt: £69
>
> Dette inkludere porto, og ved den øjeblikkelig kurs på ca. 11.8 kr./pund

Ja, det lyder jo attraktivt. Meget endda :)

> Hvis det _skal_ være region 2 bliver det lidt dyrere, men der er stadig
> mange penge at spare.

Jeg vil helst have danske undertekster. Bevares, det er ikke et must, for
min gamle Panasonic A-350 sluger sq alle reg1 og reg2 skiver, og mit engelsk
er såmænd ganske habilt. Alligevel synes jeg det er OK at have danske
undertekster med. Det er jo som regel samme pris herhjemme i butikkerne, og
så er det helt tosset at vælge en NTSC-udgivelse uden undertekster fremfor
en PAL *med* danske undertekster.

Hvor på nettet skal jeg bestille dvd-skiver *med* danske undertekster, og
alligevel spare nogle mønter?

Fra : Morten DH

Dato : 15-10-02 19:14

> [...]
LOTR:Spec.Ed.,
> 250 for SWII og 250 for Blade II. Det er sq 1250,- lige ud af lommen, og

Hmm min liste inkluderer derudover også "I Spit on your Grave: Millennium
Edition", "Heart Break Ridge" og "South Park: Season 1" og det er endda kun
must-buy titlerne

Tænk hvis man vandt i lotto...

Fra : Kostas

Dato : 15-10-02 20:46

> 6/11 - Spiderman
http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=8409
£28,99 - AV! er bestilt

> 12/11 - LOTR: FOTR Spec. Ed.
http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=8136
£59,99 - AV igen - den må blive billigere med tiden

> 15/11 - Star Wars II - AOTC
http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=7210
£15.99 - puha det var lige til at overkomme

> 26/11 - Blade II
allready got it - £14.99

hvad med ET
http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=7632
£38.99 - den bør man næsten have.

uha der er lige pludselig kommet en del spændende.

Derudover er Insomnia jo lige kommet på amerikansk - så må man jo købe begge...

og så har jeg ikke engang kigget på Ice Age og MIB II

mvh

Kostas

Fra : Kong Kent

Dato : 15-10-02 21:02

> http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=8136
> £59,99 - AV igen - den må blive billigere med tiden

Jeg har lige set denne på www.futureent.com :
Lord of the Rings - Fellowship of the Ring - Platinum Series Extended Ed.
(2001)
Our price: £27.99

Directed By: Peter Jackson
Rated: PG-13
Year: 2001
DVD Release Date: November 12, 2002
Regional Coding: 1 - USA & Canada
Number of Discs: 4
Subtitles:
Screen: Widescreen anamorphic - 2.35:1
Sound: English (6.1 DTS ES), English (Dolby Digital 5.1 EX), English
(Dolby Digital 2.0 Stereo)

hmm... er det ikke den rigtige Spec.ed?

Fra : KNL DtP

Dato : 15-10-02 22:49

> Lord of the Rings - Fellowship of the Ring - Platinum Series Extended Ed.
> Number of Discs: 4

> hmm... er det ikke den rigtige Spec.ed?

LotR udgives i tre udgaver:

I starten af august kom 'standart'-udgaven - en DVD med filmen + en med extra

Til november (den 12.) kommer der to - begge super duper udgaven: fire disc'e - to
med filmen og to med extra. Forskellen mellem de to lækre udgaver er, at den ene har
to blæredebogstøtter (lige til DVD-hylden?) og den anden har ikke.

Standart udgave:
http://images.amazon.com/images/P/B00003CWT6.01.LZZZZZZZ.jpg

Fed udgave med bogstøtter:
http://images.amazon.com/images/P/B000069F5H.01.LZZZZZZZ.jpg

Fed udgave uden bogstøtter:
http://images.amazon.com/images/P/B000067DNF.01.LZZZZZZZ.jpg

.... vejledende pris hos dvdoo er pt. 299, 449 og 599 kr.

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Herold

Dato : 15-10-02 23:37

> 6/11 - Spiderman
> 12/11 - LOTR: FOTR Spec. Ed.
> 15/11 - Star Wars II - AOTC
> 26/11 - Blade II

Argh, og jeg sidder bare og venter på at dv-depot.com får samlet de seks
film jeg har bestilt. (Leon Uncut, Memento SE, Brotherhood of the Wolves SE,
Donnie Darko, Reservoir Dogs Mr. Brown Edition og Man Who Wasn't There).

Jeg får da tilbragt tid foran TV'et (men jeg springer Blade 2 over.)

Fra : Simon Pedersen

Dato : 16-10-02 00:06

"Herold" <jacob@boomtown.net.invalid> wrote in message

> [...]
> Donnie Darko, Reservoir Dogs Mr. Brown Edition og Man Who Wasn't There).
>
> Jeg får da tilbragt tid foran TV'et (men jeg springer Blade 2 over.)

Lidt OT, men hvor meget bliver der lagt over i af moms of den slags ?
Hvis jeg f.eks. bestilte :
Reservoir Dogs: Ten Years: Special Edition (MR. BROWN) 160,-
True Romance: Two-Disc Special Edition 178 ,-

Hvor meget skal så ligges oveni ?

Sap

Fra : Jens Thomsen

Dato : 16-10-02 06:42

"Simon Pedersen" <flowbreakers@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis jeg f.eks. bestilte :
> Reservoir Dogs: Ten Years: Special Edition (MR. BROWN) 160,-
> True Romance: Two-Disc Special Edition 178 ,-

25% dansk moms og 3,5% told i ovennævnte tilfælde. Dertil skal du lægge
transportørens gebyr for at opkræve pengene. Post Danmark tager 50kr for
det. DHL, UPS o.l. noget mere.

Bestiller du via en importør fra EU, såsom future entertainment, så skal der
ikke betales noget udover prisen på fakturaen.

MVH
Jens

Fra : Per

Dato : 16-10-02 00:12

In article <aohi1r$13qs$1@news.cybercity.dk>, kongkentREMOVE@anarki.dk
says...
> 6/11 - Spiderman
> 12/11 - LOTR: FOTR Spec. Ed.
> 15/11 - Star Wars II - AOTC
> 26/11 - Blade II
>
> En forfærdelig masse 2'ere, men ikke desto mindre *skal* de ejes på DVD :)

Hvorfor det, de er da kedelige :)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-10-02 10:36

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk> escribió en el mensaje
> 6/11 - Spiderman
> 12/11 - LOTR: FOTR Spec. Ed.
> 15/11 - Star Wars II - AOTC
> 26/11 - Blade II
>
> En forfærdelig masse 2'ere, men ikke desto mindre *skal* de ejes på
DVD :)

Og endnu værre er det for bebumsede trekkies som undertegnede, der
stadig mangler tre sæsoner af ST:TNG og jeg er slet ikke begyndt på
Babylon 5 endnu.
Desuden har jeg lige set at Twin Peeks kommer i et box-sæt, Grease er
lige udkommet med 5.1 lyd, og så naturligvis det løse (resident Evil,
Panic Room, Jay & Silent Bob Strikes Back, Sex løgn og video, Back to
the future (ja jeg ved jeg er bagud), Metropolis (der lige udkommet i
en Spec ed hernede i Spanien) og så er der lige kommet en flot
Hammer-collection med et væld af remasteriserede gamle horror-film).
Så også i år skal der købes julegaver for max 28,95 Kr.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : ML-78

Dato : 18-10-02 01:26

Desuden er der Futurama Season 2. Den danske udgivelse skulle dog være på
trapperne allerede her i oktober måned.

ML-78