MS Windows
briani 27239
Install XP med winnt.exe
Fra : Edmund

Dato : 15-10-02 16:26

Kan det ikke lade sig gøre at installere WinXP fra en bootdiskette og
vælge winnt.exe i I386 mappen.

Jeg har prøvet med XP home og en beta XP pro

--
Mvh Edmund

Fra : Preben Andersen

Dato : 15-10-02 16:37

"Edmund" <edm@os.dk> wrote in message
> Kan det ikke lade sig gøre at installere WinXP fra en bootdiskette og
> vælge winnt.exe i I386 mappen.

Jo, men husk også at aktivere smartdrv.exe eller lykkes det vist ikke.

mvh
Preben

Fra : Edmund

Dato : 15-10-02 16:41

Preben Andersen wrote:
> "Edmund" <edm@os.dk> wrote in message
>
> Jo, men husk også at aktivere smartdrv.exe eller lykkes det vist ikke.

Det har jeg prøvet, virker ikke

Jeg kører med NTFS diske:
Da jeg første gange prøvede winnt.exe fra en bootdiskette med
cdrom-driver skrev den at den ikke kunne oprette en swap-fil.

Så prøvede jeg winnt.exe med en Win98 startdiskette. Så stod der at XP
installationen ikke kunde finde et drev som den kunne bruge til ca 350MB
midlertidige installations filer.

Jeg prøvede også med en XP pro beta jeg har, med samme resultat.

Så formaterede jeg mit C-drev til fat32, så kunne man starte install og
den begyndte at kopiere, men gik hurtig i stå og stod stille i et
kvarter indtil jeg slukkede pc´en.

Hvis jeg bruger installationsdisketterne fra Microsoft er der ingen
problemer på min pc
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q310994

--
Mvh Edmund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-10-02 16:59

Tue, 15 Oct 2002 17:41:20 +0200, skrev "Edmund" <edm@os.dk>:

>Jeg kører med NTFS diske:

Så kan du ikke, der kræves et dosmiljø, dvs. det skal være
fat/fat32 der installeres på.

Fra : Edmund

Dato : 15-10-02 17:28

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Så kan du ikke, der kræves et dosmiljø, dvs. det skal være
> fat/fat32 der installeres på.

Det er ikke fordi jeg har problemer med at installere, men der var en
der spurgte om det kunne lade sig gøre med winnt.exe

Jeg har prøvet med fat32, der går installation hurtig i stå.

Jeg har så prøvet at lave en diskette med smartdrive, som jeg ikke ved
om er lavet rigtig. Installation går også hurtig i stå.

Autoexec.bat

@echo off
mode con cp prepare=((850) ega.cpi)
mode con cp select=850
keyb dk,,keyboard.sys
SMARTDRV.EXE
MSCDEX.EXE /D:CD003

config.sys

DEVICE=HIMEM.SYS
BUFFERS=20
FILES=60
device=display.sys con=(ega,,1)
country=045,850,country.sys
DEVICE=ATAPICD.SYS /D:CD003 /M:10
LASTDRIVE=Z

--
Mvh Edmund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-10-02 17:39

Tue, 15 Oct 2002 18:28:13 +0200, skrev "Edmund" <edm@os.dk>:

>Jeg har prøvet med fat32, der går installation hurtig i stå.

Jeg må indrømme, at jeg aldrig har prøvet med XP, men på et
tidspunkt relativ mange gange med NT 4 og der var det ikke noget
problem.

Fra : Preben Andersen

Dato : 15-10-02 18:09

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Jeg må indrømme, at jeg aldrig har prøvet med XP, men på et
> tidspunkt relativ mange gange med NT 4 og der var det ikke noget
> problem.

Det går fint med en win98 startdiskette og smartdrv.exe, men som du skriver,
ikke med NTFS. Jeg har været ude for at det drillede, men det var fordi jeg
glemte at fjerne disketten, når maskinen skulle genstartes

mvh
Preben

Fra : Edmund

Dato : 15-10-02 18:15

Preben Andersen wrote:
> [...]
> skriver, ikke med NTFS. Jeg har været ude for at det drillede, men
> det var fordi jeg glemte at fjerne disketten, når maskinen skulle

Hvordan har du startet smartdrv.exe i forbindelse med win98
startdiskette

--
Mvh Edmund

Fra : Preben Andersen

Dato : 15-10-02 18:36

> Hvordan har du startet smartdrv.exe i forbindelse med win98
> startdiskette

Jeg slettede noget af det overflødige på disketten (husker ikke lige hvad),
kopierede smartdrv.exe over på disketten, bootede normalt og startede
smartdrv.exe manuelt.

mvh
Preben

Fra : Edmund

Dato : 15-10-02 18:48

Preben Andersen wrote:
> "Edmund" <edm@os.dk> wrote in message

> Jeg slettede noget af det overflødige på disketten (husker ikke lige
> hvad), kopierede smartdrv.exe over på disketten, bootede normalt og
> startede smartdrv.exe manuelt.

Ok, tak for det.

Jeg tror nu ikke jeg får mere held med det, for jeg startede
smartdrv.exe fra win98 cd, det må vel have samme virkning.

Jeg må have et hardware problem af en slags, siden jeg ikke kan
gennemføre en installation.
Det er denne mistanke, der har fået mig til at prøve så meget, hvis det
har undret nogen, at jeg har spildt så meget tid med dette.

--
Mvh Edmund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-10-02 16:53

Tue, 15 Oct 2002 17:25:40 +0200, skrev "Edmund" <edm@os.dk>:

>Kan det ikke lade sig gøre at installere WinXP fra en bootdiskette og
>vælge winnt.exe i I386 mappen.

Det vil jeg da mene, men jeg ville først kopiere i386-mappen over
på harddisken og så installere.

Ellers vil det gå langsomt.

Fra : Jimmy

Dato : 15-10-02 20:16

"Edmund" <edm@os.dk> wrote in message
> Kan det ikke lade sig gøre at installere WinXP fra en bootdiskette og
> vælge winnt.exe i I386 mappen.

Jo det kan det godt.
Jeg har gjort det mange gange.

Ofte på helt gamle 166 mhz maskiner med EDO-ram.

De har alle været formateret som FAT32 og jeg har aldrig brugt smartdrv.exe.

Jeg har blot bootet med en WIN 98 bootdisk og tilgået CD-ROM-drevet og
startet winnt.exe.

Jeg er med på du allerede har prøvet dette, men det er blot for at fortælle,
at det rent faktisk godt kan lade sig gøre.

Mvh
Jimmy

Fra : Edmund

Dato : 15-10-02 20:47

Jimmy wrote:

> [...]
>
> Jeg er med på du allerede har prøvet dette, men det er blot for at
> fortælle, at det rent faktisk godt kan lade sig gøre.

Tak for det, så må der jo være noget galt med min pc p1800cel siden jeg
ikke kan.
Jeg må prøve på den gamle pc, når jeg en gang får den samlet.

--
Mvh Edmund

Fra : Pico

Dato : 15-10-02 20:38

Edmund wrote:
> Kan det ikke lade sig gøre at installere WinXP fra en bootdiskette og
> vælge winnt.exe i I386 mappen.

Jeg har ihvertfald gjort det et par gange.
Så vidt jeg husker lagde jeg smartdrev.exe på en anden diskette og
skiftede disketten ud.

Jeg kom til at tænke på, det er da ikke winnt32.exe der bruges fra
en startdiskette ?
Pico

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-10-02 21:17

Tue, 15 Oct 2002 21:38:23 +0200, skrev "Pico"
<Pico@post9.tele.dk>:

>Jeg kom til at tænke på, det er da ikke winnt32.exe der bruges fra
>en startdiskette ?

Den bruges til at installere fra et win 32 operativsystem og det
er dos ikke.

Dvs. den kan f.eks. bruges ved inst. fra Win 9x.