Netkabeltester
Fra : Jesper Kjeldsen

Dato : 15-10-02 14:08

Hejsa!
Jeg er som IT-konsulent ofte ude for netværkskabler der ikke duer, eller der
er tvivl om hvorvidt de duer "godt nok"! Normalt tester jeg ved blot at
koble en computer på og evt. teste hastigheden med TTCP. Men jeg kune godt
tænke mig et decideret måleværktøj som jeg sætter på i hver ende og så måler
den kablet igennem for problemer.
Har kigget en del på Flukes instrumenter, men synes det er meget svært at
overskue hvad der er godt nok. For jeg har ingen behov for at ligefrem skal
dokumentere målinger m.v.
Jeg er ikke interesseret i den helt store forgyldte løsning på den forkerte
side af 10.000 kr. Findes der ikke noget fornuftig derunder (og ikke blot et
9 volts batteri lidt ledninger og nogle lysdioder ?

Mvh
Jesper

Fra : Per

Dato : 15-10-02 14:37

Når der ikke er krav om certificering, bruger jeg en Elma 46 tester, der
tester for gennemgang og wiremap. Kan kalibreres til at vise længde, men det
kan du som regel aflæse på kablet. Ca. pris kr 2595,- se www.elma.dk.

Per

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-10-02 15:24

"Per" <per.k1.joergensen@get2net.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> der tester for gennemgang og wiremap. Kan kalibreres til at vise
> længde, men det kan du som regel aflæse på kablet. Ca. pris kr 2595,-

Vil sådan en også kunne måle "støj" på kablet og hvor høj hastighed kablet
kan klare?

--
Bjarke Andersen

Fra : Kaj Søndergaard Laur~

Dato : 15-10-02 16:51

"Jesper Kjeldsen" <usenet@jknet.dk> wrote in message
> Hejsa!
> Jeg er som IT-konsulent ofte ude for netværkskabler der ikke duer, eller
der
> er tvivl om hvorvidt de duer "godt nok"!

Den situation kender jeg alt for godt.

> [...]
et
> 9 volts batteri lidt ledninger og nogle lysdioder ?

Efter hvad jeg kan finde ud af er der kun to veje at gå:

1) Egentlige kabeltestere som kan måle det hele - men de koster penge

2) Det Fluke kalder "Handheld testers" som kan teste at kablet er forbundet
ordentlig, og som kan checke at der opnås forbindelse til netværket. Det er
det jeg i fremtiden vil bruge (specifikt Flukes den mindste, LinkRunner (du
kan se dem på
http://www.flukenetworks.com/us/Solutions/Handheld+Network+Testers/Products.
htm)). Så må man som du siger prøve at overføre noget data og kigge på
switchen for at se hvad den ser af fejl hvis man stadig er i tvivl.

Kaj

Fra : Jesper Kjeldsen

Dato : 15-10-02 17:45

"Kaj Søndergaard Laursen" <kaj@hih.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> htm)). Så må man som du siger prøve at overføre noget data og kigge på
> switchen for at se hvad den ser af fejl hvis man stadig er i tvivl.

Det ser ud til det lige er hvad jeg kunne bruge Kender du lidt til
prisen på den? Den er nok ikke en af de billigste med de funktioner den har,
men det er funktioner der er rigtig rare at have når man er ude i marken og
netværket ikke virker!

Mvh
Jesper

Fra : Keld Nielsen

Dato : 22-10-02 13:57

Hi prøv www.brinck.dk

de har en billig en i byggesæt, til at måle om der er gennemgang og om det
er krydset kabel

mvh
keld