SGML-ækvivalent til • (fed prik)
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-10-02 13:25

Jeg laver nogle sider der benytter en fed prik til at adskille
oplysninger. Jeg bruger • til at vise prikken og det fungerer
sådan set godt nok (vises korrekt i IE, Opera og Mozilla). Men jeg
ville gerne have at siderne skulle kunne validere - og det gør de
ikke.

Ifølge W3's validator er • en non-SGML character. Mit
spørgsmål er så - er der en anden kode for en centreret sort prik,
eller kan jeg ved hjælp af tegnsætsangivelse eller lignende få
siden til at validere.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 15-10-02 13:41

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote in

> [...]
> spørgsmål er så - er der en anden kode for en centreret sort prik,
> eller kan jeg ved hjælp af tegnsætsangivelse eller lignende få

&bull;

--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-10-02 13:47

Andreas Haugstrup Pedersen skrev:

> &bull;

Takker. &#8226; gør det samme, men &bull; er pænere. Jeg fandt et
tekst i mellemtiden der forklarer at alle tegn angivet med
&#<tegnkode> skal fortolkes som unicode, uanset hvilket tegnsæt der
er angivet for dokumentet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen