MS Windows
briani 27239
brugere i Win XP
Fra : jones_netng@yahoo.dk

Dato : 15-10-02 11:09

Hejsa

I min ideal verden er følgende muligt:
at have 3 eller flere brugere på XP, bruger A, bruger B og bruger C.
Bruger A har administratorrettigheder (er ikke sikker på, at det er
relevant...).

Når XP starter op logger den automatisk bruger A ind (det er her
problemet problemet opstår)

Når der kun er adminstrator brugeren og bruger A kan jeg sagtens logge
bruger A ind automatisk, men når jeg opretter bruger B, skal jeg
pludselig til at vælge bruger manuelt Hvordan slipper jeg for det?

/J

Fra : Preben Andersen

Dato : 15-10-02 11:20

<jones_netng@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> bruger A ind automatisk, men når jeg opretter bruger B, skal jeg
> pludselig til at vælge bruger manuelt Hvordan slipper jeg for det?

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men hvordan har du tænkt dig at de
andre brugere skal logge sig på, hvis de ikke får mulighed for at vælge
manuelt ved maskinstart?

mvh
Preben

Fra : jones_netng@yahoo.dk

Dato : 15-10-02 11:32

Preben Andersen <pran@privat.dk> skrev:
>Jeg ved ikke om det kan lade sig
>gøre, men hvordan har du tænkt dig at de
>andre brugere skal logge sig på,
>hvis de ikke får mulighed for at vælge
>manuelt ved maskinstart?

De skal kunne logge sig på ved at logge den aktuelle bruger af, eller

ved hjælp af "shift user". Det er kun efter en (re)boot af maskinen,
at bruger A skal logges ind automatisk!
Men det jeg mest skal bruge den til er at give forskellige brugere
adgang til forskellige shared folders, da det ikke er alle der skal
have fuld adgang til alle mapper...

/J

Fra : Dennis

Dato : 15-10-02 11:47

> [...]
> bruger A ind automatisk, men når jeg opretter bruger B, skal jeg
> pludselig til at vælge bruger manuelt Hvordan slipper jeg for det?

Jeg har irriteret mig over det samme og løsningen var tweakxp. Der kan man
slå den funktion fra så at når maskinen starter op så logger den selv på den
konto du har valgt. Bagefter kan man så logge sig af og tage en anden konto
hvis det er det man vil

Dennis

Fra : Jakob Nilsson

Dato : 15-10-02 11:50

> [...]
> bruger A ind automatisk, men når jeg opretter bruger B, skal jeg
> pludselig til at vælge bruger manuelt Hvordan slipper jeg for det?

Tag et kig på:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q315231

Det kan være det kan hjælpe på dit problem.

Mvh.
Jakob

Fra : jones_netng@yahoo.dk

Dato : 15-10-02 12:05

Jakob Nilsson <jakobnilsson@hotmail.com> skrev:

> [...]
>http://support.microsoft.com/defaul
>t.aspx?scid=KB;EN-US;Q315231
>
>Det kan være det kan hjælpe på dit problem.

Det lyder som dét jeg skal bruge, eller TweakXP - tak til jer
begge

/J