Vægstik til RJ45?
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 15-10-02 11:16

Hej

Jeg er ved at lave en plan over ombygningen af tele og data netværket
herhjemme og jeg går og finder lidt priser etc.

Mit spørgsmål går helt konkret på om jeg _kan_ bruge de ISDN vægstik til
computernetværket? Sagen er den at jeg synes de er forholdsvis pæne(jeg
synes de matcher de "gamle" 3 polet telefonstik i design) og desuden er de
ikke alt for dyre. De er nemme at montere og de er nemme at få fat i

Jeg bekymre mig en smule om hvorvidt det kommer til at virke eller om
stikkene er af for dårlig kvalitet?

ps: Mit længste kabeltræk, fra switch i krydsfelt til netkort i computer,
bliver 20meter og der køres pt 100Mbit og ingen planer om opgradering til
1000Mbit.

MVH
Thomas

Fra : Cacba

Dato : 15-10-02 13:20

> ps: Mit længste kabeltræk, fra switch i krydsfelt til netkort i computer,
> bliver 20meter og der køres pt 100Mbit og ingen planer om opgradering til
> 1000Mbit.

Er der ingen prob. i ... du kan have max 100m kabel før du skal have
forstærker paa.. (har selv ca 25-30m lige nu.. kører fint)

Cacba Out.

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 15-10-02 15:51

"Cacba" <cacba@cacba.dk> skrev i en meddelelse
> Er der ingen prob. i ... du kan have max 100m kabel før du skal have
> forstærker paa.. (har selv ca 25-30m lige nu.. kører fint)

Tjaa, jeg har selv et 120meter træk, det virker også ganske glimrende. Mit
spørgsmål gik mere på at stikkene kun skulle anvendes på korte strækninger,
det var derfor jeg skrev det ovenstående Men ellers tak

MVH
Thomas