PC133 SDRAM giver problemer i Asus P2B
Fra : HH

Dato : 15-10-02 10:01

Når jeg sætter et 256MB PC133 SDRAM modul i mit Asus P2B-S bundkort, vil
den kun se de 128MB. Hvad kan problemet være her?

Jeg kører 100MHz FSB, jeg har prøvet at flytte ram modulet til de andre
simm slot uden held. Kan det være BIOS? Jeg kører 1014 003 beta (hedder den
vist). Ram modulet har kun chips på den ene side, hvis det er relevant.

--
/ Henrik

Fra : Uni Bull

Dato : 15-10-02 10:22

HH wrote:
> Når jeg sætter et 256MB PC133 SDRAM modul i mit Asus P2B-S bundkort,
> vil den kun se de 128MB. Hvad kan problemet være her?

Vi har haft samme oplevelse på mit arbejde (godt nok på P2B-DS)....

Vi skulle bruge 1GB ram, men blev nødt til at putte 4*512MB i maskinen for
at den kunne "se" dem.
Svaret fra Asus Support var, at man skal anvende "Dual Bank SDRAM".

Da "Dual Bank SDRAM" ikke er hyldevare (og derfor også dyrt!), blev vores
løsning at lade 2GB sidde i maskinen.
--
Uni Bull
København K

Fra : o&u

Dato : 15-10-02 10:26

On Tue, 15 Oct 2002 11:00:44 +0200, "HH" <hjorte@mail.tele.dk> wrote:

>Når jeg sætter et 256MB PC133 SDRAM modul i mit Asus P2B-S bundkort, vil
>den kun se de 128MB. Hvad kan problemet være her?

Du har fået fat i noget enkeltsidigt ram. Brug noget dobbeltsidigt !
få det byttet

> [...]
>vist). Ram modulet har kun chips på den ene side, hvis det er relevant.

Det dimm slots.

Jeg ved, at P2B accepterer 256 Mbyte modul apacer. Så det er ikke
modul-størrelsen, der er problemet.

mvh

John

Fra : HH

Dato : 15-10-02 11:11

On Tue, 15 Oct 2002 11:25:44 +0200, o&u wrote:

> Du har fået fat i noget enkeltsidigt ram. Brug noget dobbeltsidigt !
> få det byttet

John, tak for svaret. Så må jeg se om det kan byttes - emballagen er jo
brudt og ram'en har været monteret.

/ Henrik

Fra : testpersonen

Dato : 16-10-02 19:21

"HH" <hjorte@mail.tele.dk> wrote in message
> John, tak for svaret. Så må jeg se om det kan byttes - emballagen er jo
> brudt og ram'en har været monteret.

Liiiige for at blande mig.. har du prøvet og sætte pc133 rammen i slot 1 og
så den gamle ram i slot 2 ??
jeg havde samme problemer dengang jeg havde et p2b-s. jeg måtte hvergang jeg
fik ny ram (2 gange) flytte de ælste ram en slot tilbage for at nyeste kunne
side i slot 1...

Testpersonen

Fra : p

Dato : 29-10-02 12:14

"HH" <hjorte@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> vist). Ram modulet har kun chips på den ene side, hvis det er relevant.

Følgende link skulle forklare hvilke typer ram der kan benyttes på et BX
baseret MB

http://n.ethz.ch/student/sroland/ram_bx_faq.html

MVH

Peter