Virus advarsel
Fra : Otto Chr. Thygesen

Dato : 15-10-02 09:20

Jeg har lige modtaget en email, angiveligt fra mig selv og med WinKip
i emnet. Denne email indeholdt en virus, som blev opdaget af min
Norton Anti Virus.
Jeg har ikke sendt denne email, den må stamme fra en anden, antagelig
en modtager af nyheder om WinKip, hvis PC er blevet inficeret af en af
de p.t. florerende virus.
Emails fra mig om opdateringer af WinKip vil aldrig indeholde bilag.
Hvis nogen modtager en tilsvarende email, så slet den hurtigst muligt.
M.v.h.
O.C.

Fra : LisBJensen

Dato : 15-10-02 11:38

"Otto Chr. Thygesen" skrev d. 15-10-02 09:20 dette indlæg :
> [...]
> Emails fra mig om opdateringer af WinKip vil aldrig indeholde bilag.
> Hvis nogen modtager en tilsvarende email, så slet den hurtigst muligt.

Hej Otto
Udmærket med denne advarsel.
Der er jo åbenbart nogen er ikke har opdateret deres virusprogram,
hvilket STÆRKT anbefales.

Ved du hvilken Virus det handler om?

Lis

http://www.kandu.dk/

Fra : Otto Chr. Thygesen

Dato : 15-10-02 14:32

On Tue, 15 Oct 2002 10:37:35 GMT, "LisBJensen"
<LisBJensen.news@kandu.dk> wrote:

>Hej Otto
>Udmærket med denne advarsel.
>Der er jo åbenbart nogen er ikke har opdateret deres virusprogram,
> [...]

Hej Lis!
Emnet i den pågældende email var "WinKip nyt".
Tekst indholdet var begyndelsen på en email jeg udsendte d. 24 april
2002 til alle på WinKip nyt listen.
Virus var W32.bugBear@mm
Afsender adressen var n1l7t4 (72.ppp1-5.hob.worldonline.dk
[212.54.87.72].. Der findes 7 email adresser med worldonline.dk i
WinKip postlisten, men det hjælper ikke meget. Så vidt jeg forstår,
vil BugBear i den inficerede PC vælge en tilfældig adresse i
adressekartoteket som afsender og emnet samt indholdet af en tilfældig
modtaget email som forklædning. Er det rigtigt, så må den rigtigr
afsender være en modtager af WinKip nyt, som samtidig i sit
adressekartotek har en adresse med worldonline.dk. Desuden må
afsenderen anvende Microsoft software til sin email, hvad jeg
heldigvis ikke gør. Pegasus fungerer udmærket og er ganske gratis.
M.v.h.
O.C.

Fra : Kjeld Jakobsen

Dato : 15-10-02 17:15

man kan også modtage emails, hvor Lars Kristian Lundin står som afsender. De
ligner til forveksling de mange meldinger, jeg har fået om anesammenfald med
andre indsendere. Hvis man har sat en begrænsning på email-størrelse til
under 50 kb. får man i det mindste en advarsel.
Mailen kommer naturligvis ikke fra Lundin, men fra nogen af os som har hans
adresse i adressekartoteket

Kjeld jakobsen