Populære musiksteder
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-10-02 05:22

Skulle vi ikke prøve at komme med nogle tip om de aller populæreste
musiksteder i Danmark. Jeg lægger ud, så kan i andre koble flere steder på.
_______________

SJÆLLAND: Hotel Scandic

FYN: Kauslunde Kro

SØNDERJYLLANDS AMT: Ballumhus - Rødding Hotel

RIBE AMT: Hotel Arnbjerg

VEJLE AMT: Nørre Snede Kro - Pejsegården - Hotel Margrethe "Mor Karen er
arrangør"

ÅRHUS AMT: Låsby Kro - Linå Kro

NORDJYLLANDS AMT: Pigernes Kro - Vester Hassing Kro

RINGKØBING AMT "SYD": Uldjydekroen

RINGKØBING AMT "NORD": Hotel Vinderup "Mor Karen er arrangør"

VIBORG AMT NORD:
Dancing Palace på Thisted Bovlingcenter
Vildsund Marked (Danmarks eneste dansktopfestival 7 arrangementer på 3 dage)

VIBORG AMT "SYD": Intet spillested
________________

Ja, det skulle så være Danmarks suverænt populæreste spillesteder. På hver
af de enkelste spillesteder er der "med et par undtagelser" ugentlige
arrangementer med eliteen indenfor populærmusik i Danmark.

"Mor Karen" er jo hende som er arrangør af Danmarks populæreste
musikarrangementer. Hun har base i Nordvestjylland og står for ca. 100
årlige arrangementer på Hotel Vinderup og Hotel Margrethe.
Hun er udpræget kvalitetsbevidst og booker kun den absolutte top af
eliten inden for dansk populærmusik, til de allerdyreste kroner. Til hendes
arrangementer finder man med faste mellemrum navne som "Kandis", "Kim og
Hallo", "Blue Hawai", "Mervins" (Kjeld Mervin er jo ham som tidligere var
med hos "Kim og Hallo"), "Toniight" og mange andre navne.

På "Pejsegården" finder man tit navne som "Dorthe Kollo" og "Birthe Kjær".

Ballumhus ejes forresten af Kim, fra "Kim og Drengene".
____________

Hilsen Åge

Fra : Fissirul

Dato : 15-10-02 09:55

Flot, du er lige røget i mit kill-filter !

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 15-10-02 11:22

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> Ja, det skulle så være Danmarks suverænt populæreste spillesteder.

Train, Forum, Parken, Rytmeposten..........

Det er så bare for amatør bands ? *LOOOOOOOOOOL*

Fra : CK

Dato : 15-10-02 13:00

> [...]
>
> På "Pejsegården" finder man tit navne som "Dorthe Kollo" og "Birthe Kjær".
>
> Ballumhus ejes forresten af Kim, fra "Kim og Drengene".

Troll

Fra : Kian Mejdal Pedersen

Dato : 15-10-02 13:11

Det er egentlig utroligt, at du gider at skrive så mange urelevante (og
snæversynede!) indlæg. Men der er sikkert mange der læser dem og fuldt
forståeligt, for de er ganske underholdende! De er så seriøse, at det
ligefrem er til at skrige af grin over (Kjeld Mervin m. background
information ... det er da sjovt).

"Mor Karen er arrangør" - HA! For crying out loud...

DruMejdal

"CK" <ckusknerNOSPAM@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> [...]

---

Fra : Kim Jensen

Dato : 15-10-02 15:17

> [...]
på.
> _______________
>
> NORDJYLLANDS AMT: Pigernes Kro - Vester Hassing Kro

Jeg kender heldigvis ikke nogen af dem du nævner, men vil du opleve ægte
live-musik - og ikke en flok vandkæmmede skoledrenge med klistersmil og
Casio-keyboards - så overvej at besøge nogle af disse i Aalborg:

* Skraaen
* Studenterhuset
* 1000FRYD
* Huset/Hasseris

> På "Pejsegården" finder man tit navne som "Dorthe Kollo" og "Birthe Kjær".

Tak for advarslen.

mvh
Kim Jensen

Fra : Jesper Christensen

Dato : 15-10-02 17:26

> "Mor Karen" er jo hende som er arrangør af Danmarks populæreste
> musikarrangementer.

You have got to be kidding me?!...

--
Jesper Christensen | "Mr. McKittrick, after very careful
consideration, sir,

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 15-10-02 23:35

Kan man tillade sig en stille undren?

Hvorfor tager en NG der kalder sig dk.kultur.musik det så fortrydeligt op
at en skriver beretter om hans oplevelse af den musikalske verden?. Jo, Hr
Haldorson er temmelig troll agtig, kan være irriterende påståelig, men man
må da lade Hr Haldorson at han gør hvad han kan for at informere om sin
interesse, i en gruppe der angiveligt omfatter læsere med interesse for
musik.

Vi interesserer os heller ikke en døjt for dansktop. Som musikere på
værtshuse i hele landet, med mange gode kolleger indenfor netop dansktoppen,
kan det alligevel ikke undgåes at vi får en smule indsigt i den del af
branchen.
Derfor undre det at hver gang der nævnes Dansktop i denne NG..så skriges der
fordomme ud for alverden som: De kan ikke synge, de kan ikke spille, Casio
keyboards og lign..
Det er muligt det er sådan ..men det er også sådan at de, som nogle af de få
musikere her i landet, kan leve af deres musik...uden at have job ved siden
af. Det har bla. piratkopiering ødelagt i næsten alle andre rytmiske genrer.

Vi undrer os over den latterliggørelse af feks Mor Karen. Uanset hvad, så
er Mor Karen en institution i den del af musikbranchen og hun, gør et enormt
stykke arbejde for at lave gode arrangementer, som aldrig bliver aflyst på
grund af manglende publikum, som feks WigWam gjorde. Den slags klippefaste
ildsjæle kunne vi godt bruge i andre dele af branchen.

Tværtimod er dansktoppublikummet nok det mest trofaste, det mest stabile og
nok også snart det eneste cd købende publikum. Vi andre kan lige svinge os
op til at høre favoritbandet 2, højest 3 gange på en sæson, sådan er det
ikke for dansktoppublikummet. De kommer troligt til hver eneste koncert de
kan komme i nærheden af. Og de tager fra koncerterne læsset med
merchandise...tror I lige at de bands tjener penge?

Hvis dansktop indlæg, generer så voldsomt...hvorfor så ikke bare springe dem
over?

Spørger

Søren og Anette
--
Rock skal opleves live!

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 15-10-02 23:43

Flying Hotdogs wrote:
> [...]
> gør hvad han kan for at informere om sin interesse, i en gruppe der
> angiveligt omfatter læsere med interesse for musik.

Helt enig. At Åge er glad for "sin" musik er der ingen tvivl om. Jeg
irriterer mig faktisk mere over indlæggene i slipstrømmen efter Åge, end
hans indlæg som sådan. Dem hopper jeg nemlig let og elegant udenom. Hvis
bare folk kunne lade Åge poste sine indlæg i fred og han til gengæld kunne
holde sig væk fra de tråde, som omhandler musik, han ikke kender til og
interesserer sig for, ville denne gruppe blive til et meget bedre sted at
være.

/Nikolaj

Fra : Kim Jensen

Dato : 16-10-02 08:08

> [...]
> holde sig væk fra de tråde, som omhandler musik, han ikke kender til og
> interesserer sig for, ville denne gruppe blive til et meget bedre sted at

Ahhh, nu må du holde op. Når man bruger en formulering som "den absolutte
top af eliten inden for dansk populærmusik" må man da være beredt på en
diskussion om, hvad "populærmusik" og "eliten" dækker over.

Hvis ikke vi må kommentere Åges indlæg (der imho ofte grænser til opslag og
ikke debatoplæg) er der vel ikke meget diskussionsgruppe tilbage?

mvh
Kim Jensen

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 16-10-02 09:57

Kim Jensen wrote:
> Hvis ikke vi må kommentere Åges indlæg (der imho ofte grænser til
> opslag og ikke debatoplæg) er der vel ikke meget diskussionsgruppe
> tilbage?

Jo, selvfølgelig skal du da være velkommen til at diskutere alt det du vil
med manden. Jeg er bare godt og grundtigt træt af alle de ligegyldige indlæg
fra begge parter og betragter dem i det store hele som støj.

/Nikolaj

Fra : Ole Thomsen

Dato : 16-10-02 04:38

"Flying Hotdogs" <info@[nospam]flyinghotdogs.dk> wrote

> Kan man tillade sig en stille undren?

Ja.

> [...]
> må da lade Hr Haldorson at han gør hvad han kan for at informere om sin
> interesse, i en gruppe der angiveligt omfatter læsere med interesse for

Tak.

Det er lidt deprimerende, at Åge mødes af en byge af
stupide indlæg også når han skriver ganske seriøst og
ontopic. Der er ikke megen mellemfolkelig tolerance og
forståelse herinde

Ole Thomsen

Fra : Mikkel Winther

Dato : 16-10-02 08:50

In <news:3dac9818$0$3390$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Flying
Hotdogs wrote:
> [...]
> gør hvad han kan for at informere om sin interesse, i en gruppe der
> angiveligt omfatter læsere med interesse for musik.

<snip>

Det er i princippet fint at han deler sin interesse for dansktop musik med
os andre. Det, der virker utroligt provokerende på mig er den måde han
skriver på som om alle andre end dem, der hører dansktop er idioter.

Lige præcist denne post synes jeg ikke er så slem, men f.eks. formuleringen
"Ja, det skulle så være Danmarks suverænt populæreste spillesteder," finder
jeg provokerende. Jeg kan godt lide house, men jeg skriver ikke et indlæg om
at Bassment på Rust og Verydisco på Barfly om onsdagen er Danmarks
populæreste spillesteder. Jeg kan godt se at der sker noget udenfor præcist
det musikmiljø jeg bevæger mig i, og at det kan have sine kvaliteter. Åge
kan ikke.

Derudover er tonen når han svarer på et indlæg heller ikke særligt pæn
(selvom jeg dog synes det er blevet lidt bedre på det sidste).

I mine øjne er Åge enten en kook eller en utroligt dygtig og vedholdende
troll.

m.
--
"This is not a dream! This is really happening!"
from "Rosemary's Baby", 1968

Fra : Peter G

Dato : 16-10-02 09:20

"Flying Hotdogs" <info@[nospam]flyinghotdogs.dk> wrote:

> Hvis dansktop indlæg, generer så voldsomt...hvorfor så ikke bare
> springe dem over?

Jamen, hvad skal vi så brokke os over? (cue Steffen "Brændt" og co.)

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Recommended Album Of The Moment:

Fra : Kurt Sørensen

Dato : 15-10-02 23:35

Jeg kender et par stykker, som jeg synes, er mere seriøse:

Tante Olga i Randers
Skraaen i Aalborg
Sysseltinget i Hjørring

Kurt