Netværkshastigheder
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 14-10-02 23:48

Hej

Jeg har et par spørgsmål og en pudsig oplevelse.

En iBook der skulle back'es up. For at slippe for det store bøvl med
ownership og permissions valgte jeg at hente data fra iBook'en via
system 9.2.2 til min Beige G3'er. Eftersom vi har et 100Mb netværk tog
det ca. 20-25 min at flytte de 3.8Gb der skulle gemmes. Da jeg så
bagefter ville flytte dem tilbage var jeg startet op i Jaguaren og nu
gik overførslen helt vilt langsomt? Det ville tage omtrent 3 timer at
flytte samme antal Gb. Eftersom jeg ikke gad vente så lang tid startede
jeg igen op i system 9.2.2 og flyttede filerne på de her 20-25 min.

Spørgsmålet er så hvorfor er der så stor forskel på om jeg kører system
9 eller X? For at udelukke appeltalk som problem slog jeg det fra under
OS X på begge maskiner, men hastigheden var stadig meget langsom.

Hvordan kan man se ved hvilken hastighed man forbinder med. Min switch
viser at forbindelserne er på 100Mb både fra iBooken og fra G3'eren.

Setup:
Beige G3'er m. sys. 10.2.1 og 9.2.2
iBook m. sys. 10.2.1

--