det virker ikke
Fra : Kurt

Dato : 14-10-02 23:12

Hej eksperter

Jeg har 2 computere med win xp pro
Den ene er på intenettet via adsl
Den vil jeg gerne have til at snakke, dele filer, spille med den anden.
jeg har to ordinære 10/100 netkort i den ene. men det ene netkort, som skal
forbindes med computer 2 vil ikke virke.
Jeg kan end ikke få lys i den lille kontrollampe.
Jeg har prøvet forskellige PCI porte og har haft et andet netkort i også.
Det hjælper ikke.
Hvorfor accepterer windowsw ikke netkort nr. 2
Hvad kan der være galt

mvh
Kurt

Fra : Steffen

Dato : 14-10-02 23:36

Hej,

Har du prøvet med et andet kabel. Kablet der køre mellem din computer og
modem er en "lige" kabel og mellem de to computere skal det være et
"krydset" kabel. Det du også skal lægge mærke til er, at de to netkort helst
skal være to forskellige mærker. Det kan godt konflikte med to ens kort -
Men det er som regel kun billige kort der laver problemer.

Steffen

Hjælp til netværk - www.s-p.dk

Fra : Bulldog

Dato : 15-10-02 00:37

> jeg har to ordinære 10/100 netkort i den ene. men det ene netkort, som
skal
> forbindes med computer 2 vil ikke virke.
> Jeg kan end ikke få lys i den lille kontrollampe.

Er det det rigtige kabel du har i mellem de 2 PC??
Det skal være et crossover kabel der skal sidde mellem dem når du laver
det på den måde.

http://www.kandu.dk/

Fra : ..::jmj::..

Dato : 15-10-02 05:37

> [...]
> Det hjælper ikke.
> Hvorfor accepterer windowsw ikke netkort nr. 2

Kortet KAN jo være defekt...?