MS Windows
briani 27239
Utilnærmelig Windows XP
Fra : Per Münster

Dato : 14-10-02 22:02

Goddag,

Jeg har en Windows XP kørende i netværket og den selvom jeg sharer nogle
ressourcer, så synes den utilnærmelig fra netværket. Jeg tænker at det er
dens egen indbyggede firewall-sikkerhed (lad os bare sige det sådan), der
driller. XP sharer både disk-ressourcer og printer, og dem vil jeg gerne
have adgang til. HVordan gør man det? Hvor skal der slækkes på sikkerheden,
hvis det er sikkerhed det drejer sig om?

MVH

Per Münster

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 15-10-02 08:02

Hej Per

Ja, det kan være mange ting. Jeg kører selv 2 Xp'er på vores netværk hvor vi
har en mix af 2000 / NT og 98 maskiner.

Det du kan tjekke er

- Er de medlem af samme domaine
- Hvordan ser din IP opsætning ud
- I XP er der lavet om med hensyn til Deling. Når man deler noget ud i XP,
så bliver der kun givet læseadgang og IKKE skriveadgang. Det skal man selv
ind og sætte op.

Venligst

Rab

Fra : Morten

Dato : 15-10-02 08:29

Du mener vel at de skal være i samme workgroup :)

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 15-10-02 09:03

> Du mener vel at de skal være i samme workgroup :)

Naj, vi har her hvor jeg sidder et Domaine, så vi er alle medlem af det
samme domaine.

Men rigtigt, kører man ikke med et domaine, så skal man bare være medlem af
den samme workgroup....

Bo

Fra : Martin K

Dato : 15-10-02 09:00

Rabbit_HGC wrote:
> - Hvordan ser din IP opsætning ud

Hvis den bare står til DHCP er IP-numre ikke noget man skal bekymre sig om

--
Martin K

Fra : Per Münster

Dato : 16-10-02 22:05

Det er samme workgroup, for det er et lille net uden domænecontroler - det
er i samme sub-net (255.255.255.0) og der er DHCP og iøvrigt er shares HELT
usynlige.
Men er der ikke en ny sikkerhedsstruktur i XP?
MVH

Per Münster

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 18-10-02 08:22

> Men er der ikke en ny sikkerhedsstruktur i XP?
> MVH
Jo der er noget med at det er omvendt af Windows 2000 og NT 4. I de andre
systemer er alt synligt og til rådighed når man deler noget ud....men i XP
skal man efter delingen, give tilladelse til at den og den godt må læse,
skrive o.s.v.

Rab