MS Windows
briani 27239
Virus???
Fra : Øistein Wind

Dato : 14-10-02 22:19

Hej med jer alle sammen!
Jeg har på mystisk vi fået en 'bug', som er pissehamrende irriterende. Der
er en fil der hedder "cya" som ligger sig i startup-folderen. Denne er, så
vidt jeg kan se, relativ harmløs, men den udskriver dog en masse sider, med
ligegyldig tekst på og forhindrer mig samtidig i at installere et antivirus
program. Det sidste er dumt, da jeg lige nu ikke har noget liggende.
Nogen der kender en måde at fjerne denne 'virus' på???

Alle forslag modtages, for det er efterhånden blevet noget så irriterende.
Med venlig hilsen Øistein

Fra : Øistein Wind

Dato : 14-10-02 22:29

Glemte at sige, at jeg kører med Windows 2000 pro...

Fra : Henk Rasmussen

Dato : 14-10-02 22:45

Tjek på antivirus.com. De beskriver det som en relativt uskadelig virus og
anviser hvordan du fjerner den fra systemet (registreringsbasen). Og
installér så det antivirusprogram.

Mvh.
Henk

Fra : Morten

Dato : 14-10-02 22:33

> Jeg har på mystisk vi fået en 'bug', som er pissehamrende irriterende. Der
> er en fil der hedder "cya" som ligger sig i startup-folderen. Denne er, så
[snip noget der lyder som virus]

Kør din maskine gennem en onlinescanner eller to, fx
http://housecall.trendmicro.com/ eller
http://www.pandasoftware.com/ (Active Scan, ses i højre side)

Der vil formentlig komme besked om, at du har fået en virus eller to, efter
dit indlæg at dømme.
Får du brug for hjælp til dette, kan du spørge løs i gruppen oprettet til samme
formål: news:dk.edb.sikkerhed.virus

Mvh.
Morten

Fra : Øistein Wind

Dato : 14-10-02 22:43

> Kør din maskine gennem en onlinescanner eller to, fx
> http://housecall.trendmicro.com/ eller
> http://www.pandasoftware.com/ (Active Scan, ses i >højre side)
Tak. Det prøver jeg nu!

> Får du brug for hjælp til dette, kan du spørge løs i gruppen oprettet
> til samme formål: news:dk.edb.sikkerhed.virus
Er gjort! Så den bare først efter jeg havde postet her...

Øistein

Fra : Morten

Dato : 14-10-02 22:46

> Er gjort! Så den bare først efter jeg havde postet her...

Det kan jo smutte, det skidt

Mvh.
Morten

Fra : Øistein Wind

Dato : 14-10-02 23:28

Tak for hjælpen alle sammen... Nu er den fjernet!

ÅÅåååh!!! Det var dejligt

Øistein